تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران از امسال

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران و ۳۵ درصدی حقوق پرستاران شرکتی از امسال خبر داد.
 
اقتصاد۲۴- دکتر «مریم حضرتی» در جریان سفر یک روزه خود به استان یزد با بیان این‌که در دوران کرونا چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های کشور مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بودند، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده مجوز استخدام سه هزار پرستار و دو هزار و ۲۸۴ پرستار قراردادی نیز گرفته شده که منتظر تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت، افزود: حقوق پرستاران ۵۰ درصد و پرستاران شرکتی نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این‌که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری قانونی ۱۴ ساله بوده و این مهم نیز به تصویب رسیده، ولی اجرایی نشده است، گفت: با ورود رئیس قوه قضائیه به این موضوع و تعیین مدت چهار ماهه برای بازرسی و بررسی موضوع، منتظر تعیین تکلیف این قانون هستیم.

حضرتی تصریح کرد: اواخر سال ۹۶ کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت به منظور بررسی مسایل و مشکلات نظام پرداخت پرستاران با طرح قاصدک در معاونت پرستاری تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: چرا پرستاران از استخدام‌ و پاداش‌های اخیر رضایت ندارند؟/ استانداردی که وجود ندارد؛ نه تناسب جمعیتی نه حقوق و دستمزد

این مسئول در ادامه با بیان این که مهمترین تصمیم کارگروه تخصصی اصلاح نظام پرداخت، اصلاح شیوه پرداخت کارانه و اضافه‌کار کارکنان غیر پزشک بود، بیان کرد: این مهم برای اجرا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی ابلاغ و براساس آن از ابتدای اسفندماه ۹۸ پرداخت اضافه کار و کارانه جداگانه محاسبه و پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: برای پرستاران فوق العاده‌ای ویژه در نظر گرفته شده که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر