به گفته این مقام صنفی، کامیونهای کارکرده در اتحادیه اروپا خودمالک نیستند، بلکه در اختیار و مالکیت شرکتهای حمل ونقلی هستند که به صورت سه شیفته از آنها کار کشیده میشود.
بیشتربخوانید: فشار بخش خصوصی برای باز شدن مسیر واردات خودروهای لوکس!
نعمتبخش ادامهداد: به همین دلیل، این خودروها پیمایش بالایی داشته، قطعات یدکی آنها نیازمند تعویض بوده و در مجموع خرید آنها به صرفه نیست.
وی اضافهکرد: علاوه بر این، این خودروها باید از خدمات پس از فروش برخوردار بوده و تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران را اخذ کنند، اما ثابت کردن و اخذ همین استانداردها برای مالکان خودروها بسیار هزینهبر خواهد بود.
سازمان راهداری و حملونقل جادهای در راستای فعالیتهای متنوع خود برای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیتهای قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه، در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی و براساس ماده (۳۰) قانون احکام دائمی برنامه کشور از تاریخ سوم خرداد امسال از متقاضیان ورود خودروهای سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود (www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبتنام کند.
منبع: ایرنا