تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

فورد F-۱۵۰ با تیونینگ آرکتیک تراکس معرفی شد

تیونینگ آرکتیک تراکس در پروژه‌ی جدید خود، فورد F-۱۵۰ را به تایر‌های ۴۴ اینچی و سامانه‌ی تعلیق ارتقا‌یافته مجهز کرده است. این خودرو مناسب مناطق قطبی است.
 
اقتصاد۲۴ -شرکت آرکتیک تراکس (Arctic Trucks) به تیونینگ خودرو‌های چهارچرخ متحرک معروف است. این شرکت ایسلندی تاکنون مدل‌های آفرود مختلفی برای کاربری‌های سنگین ازجمله سفر به قطب شمال و جنوب فراهم کرده است. یکی از معروف‌ترین محصولات آن‌ها، خودرو تویوتا هایلوکس AT۳۸ است که سال‌ها پیش با برنامه‌ی تاپ‌گیر مشهور شد.
بیشتر بخوانید:بورینگ کمپانی حفر دومین تونل زیرزمینی لاس وگاس را به‌اتمام رساند
هم‌اکنون ۱۴ مدل تیونینگ از ۶ خودرو تویوتا و دو خودرو نیسان با ۶ بسته‌ی مختلف برای کاربری‌های سبک ازجمله بازدید‌های معمولی مناظر قطبی تا سفر‌های سنگین اکتشافی در وب‌سایت این شرکت ارائه می‌شود. به‌علاوه، میان محصولات آن‌ها مدل‌هایی از لکسوس، مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن، فورد، ایسوزو و ایوکو به‌چشم می‌خورد. وانت‌پیکاپ فورد F-۳۵۰ در دو مدل با تایر‌های ۳۵ اینچی و ۴۶ اینچی حضور دارد و به‌تازگی F-۱۵۰ پیکاپی با کاربری سبک فورد نیز با بسته‌ی A۴۴ معرفی شده است. A۴۴ نمایانگر تایر‌هایی با قطر ۴۴ اینچ است.


فورد F-۱۵۰ A۴۴ در ایسلند تولید می‌شود. تایر‌های استفاده‌شده‌ی این محصول ساخت نوکیان و از نوع ۴۷۵/۷۰ (پهنای ۴۷۵ میلی‌متر و فاق ۷۰ درصد پهنا) هستند که روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده و مجموعا ۱/۱ متر ارتفاع دارند. هر حلقه ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و جنس آج‌ها ویژه‌ی مناطق قطبی است. برای پوشش قوس چرخ‌های خودرو با این تایر ها‌ی بزرگ، در انتها‌یشان گِل‌پخش‌کن تعبیه شده است.

این محصول از پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری تویین‌توربو V۶ فورد با فناوری اکوبوست بهره می‌برد که در حالت استاندارد، ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. صحبتی از تقویت پیشرانه نشده؛ اما سامانه‌ی تعلیق این خودرو ارتقا یافته است.
 

در ابتدای پروژه‌ی تیونینگ، این نگرانی وجود داشت که پیکاپ سنگین‌وزن آمریکایی با تایر‌های ۴۴ اینچی نتواند به‌راحتی در برف حرکت کند. به‌علاوه، ارتفاع خالصش از سطح زمین نیز نسبتا کم بود؛ درنتیجه، برای دسترسی به سواحل برخی رودخانه‌ها، مسیر‌های ویژه‌ای نیاز است تا کف خودرو به سطح زمین گیر نکند و برای اینکه مشکلی پیش نیاید، زنجیرچرخ‌های کامیون روی این خودرو نصب می‌شود.

عملکرد این محصول در جاده ها‌ی برفی راضی‌کننده است. این موضوع به دلیل کاهش وزن خودرو به‌لطف استفاده از ورق‌های آلومینیومی F-۱۵۰ است. با تنظیم فشار باد لاستیک‌ها رو‌ی ۲/۵ psi، این خودرو هر مسیری را می‌تواند پشت‌سر بگذارد. همچنین، به‌دلیل قدرت و توانایی‌های حرکتی چشمگیر و فاصله‌ی محوری زیاد درکنار مرکز ثقل پایین، عبور از شیب‌های تند نیز ممکن است و درمقایسه‌با اکثر خودرو‌های آفرود برتری درخورتوجهی دارد.


 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر