تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
معاون حوزه توسعه و اکتشافات شرکت مس:

ظرفیت های فراوان منطقه ویژه برای اجرای طرح های صادرات محور شرکت مس

حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل شرکت مس و مدیر گروه روابط عمومی به همراه مهندس بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات و مهندس ایوب باباسالاری مدیر فروش شرکت مس از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و طرح های توسعه شرکت مس در این منطقه بازدید کردند.

اقتصاد۲۴-پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جلسه‌ای با حضور مهندس نجیبی معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه، مهندس بهمن نژاد مدیر زیرساخت‌ها و مهندس محمودی مدیر بازرگانی منطقه ویژه با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح توسعه‌ای شرکت مس در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و ارتقاء سطح همکاری‌های دو جانبه برگزار شد.

مهندس بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس در این نشست با تاکید بر هم افزایی بین شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی برای اجرای طرح‌های صادرات محور و همچنین طرح‌های مرتبط با صنایع پایین دستی در صنعت مس دارد.
وی افزود: باید از این ظرفیت‌های در راستای جهش تولید در شرکت مس و تحقق منویات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگذار استفاده استفاده شود.

رحمتی با بیان این که در حال حاضر ایجاد زیرساخت‌های انتقال اسید سولفوریک مهمترین طرح توسعه‌ای شرکت مس در این منطقه است، گفت: این طرح شامل سایت احداث مخازن ذخیره اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی، توسعه شبکه ریلی از مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس شهربابک و ساخت واگن‌های مخصوص انتقال اسید و ایزوتانک است و هم اکنون این طرح با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
وی تاکید کرد: این طرح با استفاده از توان سازندگان داخلی و در راستای قانون استفاده از حداکثر توان ساخت داخلی و افزایش سطح بومی سازی صورت گرفته است.1

معاون توسعه اکتشافات شرکت مس با بیان این که همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتانسیل‌های فراوانی برای اجرای طرح‌های صنایع پایین دستی صنعت مس و صادرات محور دارد، اظهار داشت: در این نشست افزایش همکاری‌های دو جانبه در استفاده از اسکله اختصاصی صادراتی موجود در منطقه ویژه خلیج فارس و همچنین اجرای بخش‌هایی از طرح‌های توسعه شرکت در منطقه جدید طرح توسعه ۹۰۰ هکتاری منطقه ویژه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه به بازدید از طرح انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد و گفت: شرکت مس برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تحقق جهش تولید نیازمند تامین منابع آبی مطمئن برای بهره برداری از معادن مس جدید متعلق به شرکت مس همچون درآلو و دره زار و فاز‌های توسعه معادن عظیم سرچشمه و میدوک است.
رحمتی بیان کرد: در این راستا شرکت مس با همکاری شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو اقدام به اجرای طرح ملی انتقال آب خلیج فارس بعنوان یکی از مهمترین مگاپروژه‌های تامین زیرساخت‌های حوزه معدنی کشور و منطقه کرده اند تا تا توسعه پایدار صنایع معدنی کشور را برای سال‌های آینده تضمین کنند.

معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس با بیان این که این طرح شامل آبگیری از خلیج همیشه فارس، شیرین سازی و استگاه‌های پمپاژ و انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور به میزان ۱۳۰ میلیون متر مکعب درسال در فاز اول گفت: خوشبختانه با همت و همراهی نهاد‌ها و تامین به موقع بودجه این طرح، فاز نخست این طرح در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت مگاپروژه مذکور بعد از اجرایی فاز‌های ۲ و ۳ به حدود ۶۵۰ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید که لازم میدانم از کلیه اشخاص و شرکت‌هایی که در اجرای مگاپروژه مذکور نقش ایفاء نمودند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.
منبع: مس پرس
ارسال نظر