تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

درآمد 60 میلیارد تومانی فوتبال ایران در صورت قهرمانی در جام ملت‌ها/ بودجه یک ساله فدراسیون تامین می‌شود؟

قهرمانی در رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا برای تیم قهرمان 5 میلیون دلار به ارمغان خواهد آورد که این رقم با دلار 11 هزار و 500 تومانی در ایران به حدود 58 میلیارد تومان می‌رسد.

اقتصاد24- رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا درحالی در کشور امارات به مرحله نیمه نهایی رسیده است که رقم وسوسه‌انگیر 5 میلیون دلار برای قهرمان این دوره از رقابت‌ها، هر فدراسیونی را برای انواع حمایت‌های مادی و معنوی از فوتبالیست‌های خود وادار می‌کند.

چنانچه ایران بتواند به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2019 دست یابد با 5 میلیون دلاری که کسب خواهد کرد قادر خواهد بود بودجه یک سال فدراسیون فوتبال را تامین کند. اگر مبنای نرخ دلار را 11 هزار و 500 تومان داد و ستد شده در بازار آزاد و صرافی‌ها بدانیم این رقم به 57 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد که نزدیک به بودجه مصوب این فدراسیون در سال 96 یعنی 59 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش اقتصاد24، البته رقم 57 میلیارد و 500 میلیون تومان صرفا برای تیم قهرمان این دوره از بازی‎ها است اما در عین حال AFC(کنفدراسیون فوتبال آسیا) اعلام کرده است که همه تیم‌ها به صرف حضورشان در این تورنمنت 200 هزار دلار دریافت خواهند کرد که اگر این مبلغ را نیز به رقم 5 میلیون تومان پاداش تیم قهرمان بیافزاییم به رقم 5 میلیون و 200 هزار دلار می‌رسیم که با نرخ بازار آزاد در ایران به 59 میلیارد و 800 میلیون تومان (چیزی حدود 60 میلیارد تومان) می‌رسد که رقمی بیش از بودجه فدراسیون فوتبال در سال 96 خواهد شد.
ارسال نظر