تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به کارگیری فناوری پمپ حرارتی در خودرو‌های برقی هیوندای و کیا

هیوندای و کیا از فناوری جدید پمپ حرارتی در خودروهای برقی خود استفاده می‌کنند که باعث کاهش اتلاف گرمایی قطعات، افزایش ظرفیت پیمایش و بهبود راندمان مصرف انرژی می‌شود.
اقتصاد۲۴ - هیوندای و کیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون از پمپ‌های حرارتی در خودرو‌های الکتریکی خود استفاده کرده‌اند و کیا سول برقی اولین مدلی بود که پمپ حرارتی را ارائه داد. از آن سال به بعد، برند‌های خودروسازی کره جنوبی این سیستم را بهبود بخشیده‌اند تا به یکی از بهترین ابزار‌های آن‌ها در دستیابی به راندمان بالای مصرف انرژی تبدیل شود. آزمایش اخیر فدراسیون خودروی نروژ (که با نام NAF نیز شناخته می‌شود) مزایای سیستم حرارتی هیوندای و کیا را اثبات می‌کند. خودروی الکتریکی هیوندای کنا بهترین وسیله نقلیه در آزمایش‌های زمستانی NAF بود.

آن‌چه پمپ حرارتی جدید هیوندای و کیا را برجسته می‌کند، این واقعیت است که اکنون اتلاف گرمای طیف گسترده‌ای از قطعات مختلف خودرو را کاهش می‌دهد. طبق گفته‌ی مسئولان این دو شرکت، اولین پمپ حرارتی این گرما را از ماژول‌های برقی دریافت می‌کند. این ماژول‌ها شامل موتورها، اینورتر‌ها و همچنین شارژر‌های داخلی (آن‌بورد) هستند.

کیا و هیوندای با اضافه کردن باتری و شارژر آهسته به این فهرست، توانستند منابع گرمایشی را گسترش دهند. ازلحاظ تئوری، هر چیزی که در معرض مدیریت حرارتی باشد، می‌تواند در این فهرست گنجانده شود.
 

مهندسان شاغل در شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی با انجام تست‌های دمای پایین با نمونه‌های برقی خود موفق به دستیابی به این پیشرفت‌ها شدند. تسلا مدل Y اولین خودروی برقی است که پمپ حرارتی را ارائه داد و در آزمایش هوای سرد NAF نیز شرکت داشت. البته جای تعجب است که تسلا تصمیم گرفته باشد این تست‌ها را فقط به دلیل سیستم حرارتی جدید، انجام دهد.

بیشتر بخوانید: سیستم تشخیص تصادف بوش با اورژانس تماس می‌گیرد

آزمایش‌های اخیر، نه‌تن‌ها راندمان پمپ حرارتی هیوندای و کیا، بلکه تفاوت قابل ملاحظه‌ی پکیج‌های باتری آب‌خنک آن‌ها را در مقایسه با واحد‌های هواخنک نشان می‌دهد. طبق گفته‌ی مهندسان این شرکت‌ها، پکیج‌های باتری می‌توانند کانال‌های خنک‌کاری باریک تری داشته باشند که ظرفیت باتری را ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ی جدید وزارت محیط‌زیست کره جنوبی نشان داد که خودرو‌های برقی هیوندای کنا و کیا نیرو، ۹۰ درصد از ظرفیت پیمایش خود را در دمای منفی ۷ درجه سانتی‌گراد با سیستم تهویه مطبوع (HVAC) روشن، حفظ کردند. ظرفیت پیمایش سایر خودرو‌های برقی بدون پمپ حرارتی، هنگام انجام همان آزمایش‌ها بین ۱۸ تا ۴۳ درصد کاهش یافته است.
منبع: زومیت
ارسال نظر