اقتصاد۲۴ -به تازگی تصاویری از هشتمین فیس لیفت این خودرو یعنی سمند سورن پلاس جدید که گفته میشود سال آینده راهی جادهها خواهد شد منتشر شده است.
بیشتر بخوانید:رانا پلاس؛ مشخصات، آپشنها و قیمت احتمالی + عکس
با دقت در تصاویر سورن پلاس متوجه خواهیم شد که این فیس لیفت نیز تفاوت ظاهری چندانی با فیس لیفتهای قبلی نداشته و در حقیقت، ایران خودرو تغییرات کوچکی را در چراغهای جلو و عقب، سپر جلو و عقب، رینگهای آلومینیومی و نمای داخل کابین اعمال کرده است.
با توجه به این تصاویر، رینگهای آلومینیومی این فیس لیفت جدید جذابتر شده که این تغییر کوچک به نوبه خود برای ایران خودرو یک گام مثبت فوق العاده بلند محسوب میشود!
طراحی کلی چراغهای عقب و جلو تغییر چندانی نکرده و مهندسان طراح پس از تلاشها و محاسبات فراوان تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغها اکتفا کرده اند که صد البته بسیاری از فروشگاههای مخصوص وسایل جانبی خودرو نیز این آپشن لوکس را ارائه میدهند!
با توجه به تصاویر این سورن پلاس به نظر میرسد که باید به مهندسان و مدیران ایران خودرو یادآوری کرد که هدف از ارائه فیس لیفت یک خودرو اصلاح مشکلات ظاهری و گاها فنی آن در راستای افزایش محبوبیت و کیفیت است.
در واقع با کوچک یا بزرگتر کردن چراغهای خودرو، تغییر داشبورد و جلوپنجره و یا حتی اعمال تغییرات کوچک در رینگها و کابین نمیتوان فیس لیفت جدیدی را راهی بازار کرد.
از نظر بسیاری از کارشناسان چنین مدلهایی فیس لیفت محسوب نمیشوند. البته ایران خودرو توانسته است با همین فرمول هفت فیس لیفت جذاب و تقریبا مشابه راهی بازار کند که مصرف کنند داخلی نیز از سر اجبار و ناچاری مجبور به خرید آنها است!
بیشتر بخوانید:رانا پلاس؛ مشخصات، آپشنها و قیمت احتمالی + عکس
با دقت در تصاویر سورن پلاس متوجه خواهیم شد که این فیس لیفت نیز تفاوت ظاهری چندانی با فیس لیفتهای قبلی نداشته و در حقیقت، ایران خودرو تغییرات کوچکی را در چراغهای جلو و عقب، سپر جلو و عقب، رینگهای آلومینیومی و نمای داخل کابین اعمال کرده است.
با توجه به این تصاویر، رینگهای آلومینیومی این فیس لیفت جدید جذابتر شده که این تغییر کوچک به نوبه خود برای ایران خودرو یک گام مثبت فوق العاده بلند محسوب میشود!
طراحی کلی چراغهای عقب و جلو تغییر چندانی نکرده و مهندسان طراح پس از تلاشها و محاسبات فراوان تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغها اکتفا کرده اند که صد البته بسیاری از فروشگاههای مخصوص وسایل جانبی خودرو نیز این آپشن لوکس را ارائه میدهند!
با توجه به تصاویر این سورن پلاس به نظر میرسد که باید به مهندسان و مدیران ایران خودرو یادآوری کرد که هدف از ارائه فیس لیفت یک خودرو اصلاح مشکلات ظاهری و گاها فنی آن در راستای افزایش محبوبیت و کیفیت است.
در واقع با کوچک یا بزرگتر کردن چراغهای خودرو، تغییر داشبورد و جلوپنجره و یا حتی اعمال تغییرات کوچک در رینگها و کابین نمیتوان فیس لیفت جدیدی را راهی بازار کرد.
از نظر بسیاری از کارشناسان چنین مدلهایی فیس لیفت محسوب نمیشوند. البته ایران خودرو توانسته است با همین فرمول هفت فیس لیفت جذاب و تقریبا مشابه راهی بازار کند که مصرف کنند داخلی نیز از سر اجبار و ناچاری مجبور به خرید آنها است!
واقعیت این است که سمند خود بر پایه پژو ۴۰۵ ساخته شده و در واقع بر روی شاسی و پلتفرم این خودرو سوار است. با توجه به مشکلاتی فراوانی که دامنگیر نسخهها و فیس لیفتهای متفاوت این خودرو شده دیگر تغییرات جزئی کارساز نبوده و احتمالا ایران خودرو تنها با طراحی مجدد میتواند از این مشکلات رهایی پیدا کند.
در واقع تغییرات جزئی و عرضه فیس لیفتهای متنوع نمیتواند مشکلات فراوان سدان ملی را حل کند. خطوط و فرم کلی بدنه سمند قدیمی شده و احتیاج به نسلی جدید دارد.
نقاط کور خودرو به همراه ستونهای نسبتا پهن، صندلیهای نامناسب، صدای بالای موتور، مصرف بالای سوخت و وضعیت نه چندان مناسب سیستم تعلیق و کمک فنرها تنها گوشهای از مشکلات سمند است که مصرف کنندگان به ستوه درآورده است.
باید در نظر گرفت یکی از عمده نقاط ضعف تقریبا تمامی خودروهای ایرانی کیفیت و ایمنی پایین آن هاست. ایران خودرو میتواند با طراحی مجدد یک مدل ایده آل یا به عبارت دیگر عرضه خودرویی بر روی یک پلتفرم بهتر با این چالش قدیمی و پیچیده مبارزه کرده و سیل عظیمی از مشتریان جدید را به سمت خود روانه کند.
مشخصات سمند سورن پلاس
با وجود تمام این مشکلات، اما ایران خودرو قصد دارد به زودی سورن پلاس را راهی بازار کند؛ بنابراین با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات این خودرو:
سورن پلاس مجهز به موتور EF۷ با حجم ۱.۷ لیتر و حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر بوده و میتواند استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را پاس کند. نکته حائز اهمیت در خصوص سورن پلاس مطابقت این خودرو با استاندارد یورو ۵ است که البته با عرضه بنزین معمولی یورو ۲ در پمپ بنزینهای کشور در تضاد است.
یک گیربکس پنج سرعته دستی نیز نیروی تولید موتور این خودرو را به چرخهای جلو آن منتقل میکند. قوای محرکه و جعبه دنده سورن پلاس در بسیاری از محصولات دیگر ایران خودرو نیز مشاهده میشود و همین موضوع میتواند به خریداران اطمینان دهند که خودرو مذکور در این دو بخش مشکلی در خصوص قطعات و خدمات پس از فروش نخواهد داشت.
شرایط فروش و قیمت سورن پلاس
گفته میشود که سورن پلاس ابتدا در نسخه بنزینی تنفس طبیعی و بنزینی توربو به بازار عرضه خواهد شد و پس از آن با آماده شدن نمونه نهایی توربو CNG، این خودرو از شهریور ۹۹ توسط سازمان فروش ایران خودرو به فروش خواهد رسید.
ایران خودرو هنوز شرایط فروش سورن پلاس را منتشر نکرده، اما با توجه به قیمت کارخانهای سورن معمولی انتظار میرود که سورن پلاس در درب کارخانه قیمتی در حدود ۹۰ میلیون تومان داشته باشد. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که این خودرو با چه قیمتی در بازار عرضه خواهد شد و واکنش مردم به فیس لیفت جدید سمند چه خواهد بود.
منبع: دیجیاتو
یکی شعور سیاسی و دومی شعور اقتصادی که جفتشون بهم مرتبط و وابسته هستن
خودرو یا هر جنسی که گرون بشه زمانی دوباره ارزان خواهد شد که عرضه بیشتر از تقاضا باشه،مثلا ۴ میلیون نفر برای خرید ماشین ثبت نام کردن در عوض ۵ میلیون دستگاه هم برای عرضه وجود داشته باشه،پس تا زمانیکه همچین چیزی وجود نداره حرفی از ارزان شدن خودرو در بازار ازاد نزنید،دومین راه ارزانتر شدن حذف گمرک واردات خودرو هستش که اونم تقریبا غیر ممکنه چون هم دولت دولتی ورشکسته هستش که ارز کافی برای واردات نداره اگرم داشت همچین کاری نمیکرد چون بخشی از تامین بودجه کشور روی صنعت خودرو داخلی تامین میشه،درامد فروش داخلی ٢ خودروساز ایرانی حتی بیشتر از درامد فروش داخلی تویوتا بزرگترین خودروساز جهانه حتی خودروهای داخلی ١٠٠ برابر گرانتر و بی کیفیتر از شرکت خودروسازی تویوتا هستش پس گول چهره های معصوم ٢ شرکت ایرانخودرو و سایپارو نخورید که فک کنید در حال ورشکسته شدن هستن، ورشکسته شدن این ٢ شرکت صفر درصد هستش
با توجه به کاهش زیاد ارزش پول
مرذم محبورن در طلا وخودرو و زمین سرمایه گذاری کنن تا حداقل ضرر نکنن نه اینکه سود کنن
ینی یکسال کسی نره خودرو بخره مثل چی چی میافتن به التماس که ترخدا از ما خرید کنید
اصلا مگه داریم مگه میشه!!!؟؟؟
اینجا ایرانه هاااااااا اونم ماشین ایران خودرو دیگه بازم بگم؟؟؟
الان ماهم باید برای بهتر شدن اوضاع باید منتظر معجزه بشیم فقط همین
خدا به همتون صبر بده
بیان ماهانه 3 هزار تومن از هر ایرانی بگیرند ... که میشه 240 میلیارد تومن ... ایران خودرو و سایپا روهم 110 هزار تا کارمند دارند که میشه ماهی 2 میلیون به هر کدوم ... بیان این ۲ تومنو تا موقعی که این 110 هزار تا کار پیدا نکردند ماهانه بهشون بدند و در ایران خودرو و سایپا رو گل بگیرند و وارداتو آزاد کنند و این دوتا بلا رو از سره ملت ایران کم کنند
چون مثلا اگه ارزش اون پلاس اگه دوتومن باشه از ملت بیست تومن
حالا این عددا مثالی اند
اما واقعا ارزش مدارند رو قیمتشون، الکی پولشون بیشتره
صدبار تو متن فوق نوشتید رینگ آلومنیومی آخه پدر صلواتی کلاه سر کی میگذارید خوب سمند سورن مدل 90 که من دارم رینگ هاش آلومنیومی اسپرت وترمزهاشم دیسکی است پس این چیز جدیدی نیست که منت سر مردم خریدار بدبخت میزارید همین ماشین با داشبورد سونوتایی سال 90 قیمتش 10600 ده میلیون وششصد شده حالا همونا میدید بالای صدو واندی میلیون تومان چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
بشه میوفتن به التماس.به خدا شورای رقابت و...همه دلالند.
من 24 بهمن سورن پلاس رو تحویل گرفتم که دو نکته رو خدمتتون عرض می کنم
برابر قرار داد ترمز عقب باید دیسکی باشه ولی کاسه ای هست
صندلی راننده 6 حالت برقی و دو حالت دستی باید باشه ولی دو حالت برقی و بقیه دستی می باشد
و همچنین صندلی شاگرد چهار حالت برقی و دو حالت دستی باید باشد ولی صندلی شاگرد دو حالت برقی و دو حالت دستی می باشد