تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت:

برنامه امسال وزارت صمت تولید ۱۱.۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی است

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه برنامه امسال وزارت صمت تولید ۱۱.۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی است، گفت: امیدواریم بتوانیم سبدی از محصولات را برای طیفی از دهک‌های درآمدی داشته باشیم و بتوانیم نسبت به تولید لوازم خانگی با قیمت اقتصادی برای مصرف کنندگان در دهک‌های مختلف اقدام کنیم.
 
اقتصاد۲۴- محمدرضا کلامی امروز (۲۹ خرداد ماه) در بازدید از مجموعه گروه صنعتی انتخاب با اشاره به پتانسیل‌های این مجموعه بزرگ تولید لوازم خانگی، اظهار کرد: اگرچه ممنوعیت واردات لوازم خانگی برخی مصرف کنندگان را دچار مشکل کرده است، اما خوشبختانه این مجموعه با تمام توان در حال تولید محصولات مختلف است.

وی با بیان اینکه مطابق پتانسیل‌های موجود، کشور ظرفیت تولید بیش از ۱۹.۷ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ را دارد، افزود: پیش از افزایش نرخ ارز و لوازم خانگی، نیاز کشور به لوازم خانگی حدود ۱۳ میلیون دستگاه بود و خانواده‌ها باتوجه به نوع برند و مدل لوازم خانگی آن را تعویض می‌کردند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در حال حاضر محصولات لوازم خانگی به نوعی مصرفی با دوام شده اند بنابراین مصارف کشور به ۱۲ میلیون دستگاه کاهش یافته است.
 

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس به محتکران و گران‌فروشان لوازم خانگی


وی با بیان اینکه برنامه امسال وزارت صمت تولید ۱۱.۶ میلیون دستگاه لوازم خانگی است، تصریح کرد: باید کمک کنیم واحد‌هایی همچون گروه صنعتی انتخاب بتوانند به تولید خود ادامه دهند، چراکه امروز به جای مونتاژ قطعات اقدام به تولید قطعات لوازم خانگی می‌شود.

کلامی با تاکید بر اینکه کشور می‌تواند در تولید قطعات لوازم خانگی خودکفا باشد، گفت: با توجه به اینکه عمق ساخت داخل افزایش و ارزبری آن کاهش یافته است و این اتفاق موجب اشتغال می‌شود، دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم سبدی از محصولات را برای طیفی از دهک‌های درآمدی داشته باشیم و بتوانیم نسبت به تولید لوازم خانگی با قیمت اقتصادی برای مصرف کنندگان در دهک‌های مختلف اقدام کنیم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: با توجه به سرانه درآمدی مردم، واحد‌های تولید لوازم خانگی می‌توانند با گرید‌ها و قیمت‌های متفاوت محصولات را وارد بازار کنند و امیدورایم در آینده‌ای نزدیک تولیدکنندگان داخلی بتوانند خودکفا باشند.

وی در خصوص عمق ساخت داخل در صنعت لوارم خانگی کشور، گفت: این موضوع در محصولات مختلف متفاوت است، به عنوان مثال گروه صنعتی انتخاب در تولید محصولی همچون لباسشویی تنها موتور آن را وارد می‌کنند و بیشتر قطعات آن را در داخل تولید می‌کنند، بنابراین ارزبری در کالا‌های مختلف متفاوت است و قطعات برخی محصولات بین ۹۰ تا ۶۰ درصد و یا کمتر در داخل تولید می‌شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر