تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

حذف سه محصول مهم در ایران‌ خودرو

نگاهی به جزئیات آمار تولید خودروهای سواری در سه ماه نخست امسال بیندازیم تا مشخص شود غول‌های جاده مخصوص چه افت و خیزی در این بازه زمانی داشته‌اند.
اقتصاد۲۴ -طبق آمار استخراج شده از صورت‌های مالی ایران‌خودرو، گروه پژو این شرکت (به جز پژو ۲۰۰۸) تیراژی ۶۹ هزار و ۷۷ دستگاهی تا پایان خرداد امسال داشته که این آمار نشان از رشد ۵۲ درصدی تیراژ پژویی‌ها در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد. ایران‌خودرویی‌ها، اما آمار پژو ۲۰۰۸ را خارج از خانواده پژو منتشر می‌کنند و صورت‌های مالی آن‌ها نشان می‌دهد خودروی موردنظر تنها ۱۵۶ دستگاه تولید طی بهار امسال داشته است. با توجه به این آمار، تولید پژو ۲۰۰۸ افتی ۲/ ۹۵ درصدی را در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ تجربه کرده است. به‌نظر می‌رسد تولید این محصول طی چند ماه آینده کاملا متوقف شود، چه آنکه ایران‌خودرو تعهدی ۱۶ هزار دستگاهی برای آن داشت و اخیرا نیز اعلام کرد تعهدات خود را به صفر رسانده است.

بیشتر بخوانید: قیمت خودرو و اختلاف عجیب نرخ کارخانه تا بازار

از پژو که بگذریم، ایران‌خودرو در تولید سمند با رشد مواجه شده است. بنابر آمار منتشره، این شرکت طی سه ماه نخست امسال، ۱۰ هزار و ۱۹۳ دستگاه سمند را به تولید رسانده و این آمار سبب رشد ۶/ ۸۲ درصدی تولید محصول موردنظر نسبت به بهار ۹۸ شده است. ایران‌خودرویی‌ها در بهار امسال، اما ۱۲ هزار و ۴۷۹ دستگاه دنا را به تولید رسانده‌اند تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد تولید را به خود ببینند. دنا در دو مدل معمولی و پلاس به تولید می‌رسد. افزایش تولید، اما شامل دیگر محصول ایران‌خودرو یعنی رانا نیز شده است. طبق گزارش ارائه شده به بورس، در سه ماه ابتدایی امسال دو هزار و ۲۱ دستگاه رانا در ایران‌خودرو به تولید رسید که افزایش ۵/ ۱ درصدی را نشان می‌دهد. دیگر محصول ایران‌خودرو به نام هایما نیز تولیدی هزار و ۴۵۰ دستگاهی در بهار امسال داشته که این آمار از کاهش ۲/ ۱۸ درصدی تولید این مونتاژی چینی حکایت دارد. اما آن طور که از آمار سه ماهه ایران‌خودرو مشخص است، این شرکت در این مدت نه دانگ‌فنگ مونتاژ کرده و نه سوزوکی گرند ویتارا و نه تندر۹۰. در این بین، تندر و ویتارا دیگر (حداقل تا وقتی تحریم هست) به تولید نخواهند رسید، اما احتمال بازگشت دانگ‌فنگ وجود دارد.
منبع: اقتصاد نیوز
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
سلام خواهشا بپرسین معوقات هایما و کی میدن تحویل خودروی من دی ۹۸ بوده تا کی باید صبر کنم
حسن
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
این دوکارخانه ظالم و ستمگر مونتاژکارو رانتخوار و دلال و دغل بازهستن هیچوقت خودروسازنبوده و نخواهندشد.مونتاژکردن خودروهای پنجاه سال پیش آنهم با قطعات بی کیفیت چینی به معنی خودروسازبودن نیست.اینها فرغون و گاری و زباله مونتاژمیکنند و چون انحصاری وغیررقابتی هستن هیچوقت دغدغه مشتری و فروش نرفتن را ندارند به خوبی میدانندچون بازار درانحصارشان هست حتی اگه قاطرهم مونتاژکنن بفروش خواهدرسید و هیچوقت خودراملزم به ارتقای کیفیت نمیدانندو روزبه روز قیمت را بالا میبرن و کیفیت راپائین می آورند.
سمیرا
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
غول های جاده مخصوص!!!یعنی چی اونوقت؟؟ تو رو خدا طنز تلخ ننویسین
محمدصادق بهشتی
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
سلام وقتتون بخیر
اعظم
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
خدایا کی بشه ماهم مثل بقیه کشورها خودروی باکیفیت وقیمت مناسب سوار بشیم
ناشناس
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
چرا این همه اسمهای عجیب غریب میذارید روی مونتاژهایتان؟ همه در آخر موتورشون و سیستم ترمز و ........ پیکان تشریف داره .
امیر
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
سمند رابردن یه کشور خارجه طرف در بنگاه گفته ۸میلیون ارزش داره وفقط جهت بردن وسیله به چراگاه اونوقت ما احمق میترسم بالای ۱۰۰تومان
ناشناس
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
خودرو سازززززززز!!!!!!!!!! اینا خودشون میدونند چیزی که تولید کردند ماشین نیست ولی ما مجبور به خرید این آشغال ها هستیم
نارنجک
طناب گردنت ننداختن که بری زورکی ماشین ازشون بخری!!
ناشناس
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
تورو خدا جمع کنین،به بهانه حمایت از تولید ملی ، کل ملت رو به فنا دادن،در اصل آنچه که در ایران هست حمایت از تولید ملی در چینه
علی
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
ما مردم حماقت میکنیم صف می کشیم برای گران خریدن هرچیزی سوارشدند پس انصاف ندارن
قلیزاده
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
کاش ماشینی که تو خونه مونتاژ کنیم، هم پلاک بگیره . بشرط استاندارد بودن
ناشناس
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
چرا این هم ظلم به مردم می کنید آخ تا کی چرا باید مردم پراید ۳ملیونی باید هشتاد ملیون بخرن خستمون کردین
حمید
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
از برج ۱۲ پول ریختم بابت سمند دوگانه سوز . ماشین برج ۱ توی نمایندگی اومده . الان برج ۴ هستش هنوز ماشین بهم ندادن . میگن بخاطر یورو ۴ بودن پلاک نمیشه . مقصر کیه؟
ناشناس
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
خودروسازی؟؟ایران و خودروسازی؟؟جوک مضحکانه ای بود
سید
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
قیمت یورو سر به فلک کشیده اون موقع هنوز خوردو سازان بی کیفیت مونتاژ کار چنینی بدنبال پورو 5میگردند.
ناشناس
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
لعنت الله علل قوم الظالمین.
محمود خیامی
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
انها که این باصطلاح خودرو ها را میخرند تا گرانتر بفروشند و سود کنند، در درجه اول به خود خیانت کرده اند و دوم به هموطنی که براستی نیازمند یک خودرو است. زیرا امکان دارد خود یا عزیزانشان روزی با سوار شدن به همان خودرو، در اسنپ به جای مقصد سر از قبرستان در اورند، و هم یک نیازمند واقعی باید این خودرو را با قیمت چند برابری بخرد. پیشرفت یک ملت تابع شعور اقتصادی و اجتماعی ان ملت است.
ارسال نظر