تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۹
کدام نمادها بیشترین تاثیر مثبت را داشتند؟

رشد ۲۸ هزار واحدی شاخص بورس

همانطور که کارشناسان پیش بینی کرده بودند پس از رکوردشکنی روز گذشته، از سرعت رشد شاخص کل طی معاملات امروز کاسته شد و به این ترتیب بازدهی ۱٫۶۸ درصدی را تجربه کرد.

اقتصاد۲۴ - شاخص کل بازار سرمایه پس از آنکه روز گذشته را با شتاب سریع به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی وارد شد، اما در جریان معاملات امروز روند رشد متعادل‌تری را همانگونه که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند در پیش گرفت.

شاخص کل امروز با رشد ۲۸ هزار و ۹۴۵ واحدی معادل ۱٫۶۸ درصد به ارتفاع خود افزود و تا پله یک میلیون و ۷۴۷ هزار واحد بالا آمد. این در حالی است که شاخص کل هم وزن با ۱۵۲ واحد افت، اندکی در کانال ۴۸۳ هزار واحدی جابه جا شد.
فولاد، تاپیکو و خودرو به ترتیب با ۵۰۶۳، ۲۰۳۹ و ۲۰۰۷ واحد رشد شاخص را ادامه‌دار کردند. همچنین سه گروه بانک‌ها، فلزات اساسی و شیمیایی برای دومین روز متوالی توانستند جزو برترین گروه‌های صنعت باشند.
ر پایان معاملات امروز، سه‌شنبه بیش از یک میلیون و ۷۹۳ هزار معامله در بورس انجام شد که در نتیجه آن ۹ میلیارد و ۲۴ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۵٫۷ هزار میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار توانست از ۶۱۹۸ هزار میلیارد تومان به ۶۵۴۹ هزار میلیارد تومان برسد.
معاملات امروز بازار سرمایه درحالی پیگیری شد که «ولپارس» سومین عرضه اولیه تابستان قرار است فردا انجام شود و ثبت سفارشات آن از امروز آغاز شده بود.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر