تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

فولکس واگن گلف ۸ GTI GTC رونمایی شد

فولکس‌واگن نسخه‌ای مسابقه‌ای از هاچ‌بک گلف ۸ GTI برای شرکت در سری مسابقات GTC آفریقا معرفی کرده است که از پیشرانه‌ای با حداقل ۲۴۲ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد.
اقتصاد۲۴ - فولکس‌واگن چندان با پیست و مسیر‌های مسابقه‌ای غریبه نیست. هر ساله شاهد حضور محصولاتی از این برند آلمانی در پیست‌های مختلف سراسر جهان هستیم. از جمله این موارد می‌توان به هاچ‌بک GTI این خودروساز اشاره کرد که هواداران زیادی نیز دارد. فولکس‌واگن برای شرکت در سری مسابقات اتومبیلرانی Global Touring Cars یا GTC در آفریقا، نسخه‌ی مسابقه‌ای از این جتا (Jetta) را معرفی کرده است. قرار است فولکس‌واگن گلف ۸ GTI GTC به‌عنوان جدیدترین محصول این خودروساز در آفریقا جلوی پرچم شطرنجی برود.
مارتینا بینه، مدیر برند فولکس‌واگن در آفریقای جنوبی گفت: طی چهار سال گذشته ما با جتا مسابقه می‌دادیم. ازآنجاکه جتا دیگر در بازار‌های فرمان راست عرضه نمی‌شود، مجبور شدیم جانشین مناسبی برای آن پیدا کنیم و به همین علت ایده استفاده از گلف ۸ GTI به وجود آمد. حتی اگر فولکس‌واگن گلف ۸ GTI فقط در سال ۲۰۲۱ ازطریق نمایندگی‌های آفریقای جنوبی به‌طور رسمی عرضه شده و دردسترس باشد، ما می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا ویژگی‌های عملکردی گلف ۸ GTI را قبل از عرضه در بازار محلی به نمایش بگذاریم.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی بیوک Envision مدل ۲۰۲۱ مشخص شد +عکس

همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، نسخه GTC از GTI دقیقا شبیه مدلی نمایشگاهی آن نیست. فولکس‌واگن جزئیات کامل درباره نسخه‌ی مسابقه‌ای را فعلا ارائه نمی‌دهد، اما گفته می‌شود که این خودرو شاسی میله‌ای کروم مولی را دریافت می‌کند. برای رعایت قوانین سری مسابقات GTC، کلیه خودرو‌ها باید دارای شاسی و جعبه‌دنده و همچنین سیستم تعلیق و لاستیک مشترک باشند. به دلیل اینکه سری مسابقات GTC بیش از آن‌که بر توانایی خودرو‌ها تأکید داشته باشد، بر مهارت راننده تمرکز می‌کند.
رونمایی از این خودروی مسابقه‌ای، همچنین به‌عنوان پیش‌نمایش مدل‌های جاده‌ای GTI در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که هاچ‌بک اسپرت فولکس‌واگن در سال آینده برای فروش در بازار عرضه شود، ۲۴۲ اسب‌بخار از پیشرانه به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. نسخه قدرتمندتر TCR نیز در برنامه این خودروساز وجود دارد که علاوه بر تولید ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت، از بهبود‌های آیرودینامیکی نیز بهره می‌برد. بالاترین نسخه‌ی این خودرو که به‌عنوان مدل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد، دارای پیشرانه‌ای با قدرت ۳۲۹ اسب‌بخار و مجهز به سیستم تمام چرخ محرک است.

همانند سایر رویداد‌های ورزشی در سراسر جهان، شروع فصل ۲۰۲۰ سری مسابقات GTC نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. تاریخ رسمی اولین مسابقه این سری هنوز تأیید نشده است، اما برخی شایعات می‌گویند که این اتفاق ممکن است در ماه اوت رخ دهد.
منبع: زومیت
ارسال نظر