تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

جزئیات گفتگوی مهم واعظی با مشاور رئیس جمهور آذربایجان

رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان گفت:‌ حمایت از حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها، موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مسائل و مناقشات است.
اقتصاد۲۴-محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با «حکمت حاجی‌اف» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان با ابراز خرسندی از تلاش مسوولان و سفرای دو کشور در راستای گسترش روز افزون و همه جانبه روابط و همکاری های تهران- باکو و افزایش رایزنی ها و ارتباطات مسولان و مقامات دو کشور در سال های اخیر در این مسیر، گفت: امروز که به واسطه شیوع کرونا در جهان، رفت و آمدها و ملاقات‌های رسمی مستقیم کاهش یافته باید تلاش بیشتری برای توسعه مناسبات و همکاری ها در راستای منافع دو ملت داشته باشیم.
بیشتر بخوانید:آزادی بخشی از منابع مالی مسدود شده ایران در چند کشور
رئیس دفتر رئیس جمهور روابط و همکاری‌های ایران و آذربایجان را نمونه ای مثبت برای مناسبات سازنده میان کشورهای منطقه دانست و با اشاره به ضرورت ادامه مقتدرانه این مسیر از سوی دو کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری دوست و همسایه در کنار دولت و ملت جمهوری آذربایجان بوده و نسبت به توسعه روابط با این کشور اهمیت قائل است.

واعظی با اشاره به ضروت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده همکاری موجود در دو کشور برای توسعه و تقویت روابط و مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: یکی از حوزه های موفق استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی برایحمل و نقل و ترانزیت کالاها بوده است که در دوره شیوع کرونا به وضوح اهمیت آن دیده شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه حمایت از حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها، موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در مسائل و مناقشات است، تاکید کرد: مطمئنا تنش در منطقه به نفع هیچ کشوری نبوده و ما خواهان ثبات، توسعه و پیشرفت همه کشورها بویژه جمهوری آذربایجان هستیم و امیدواریم مناقشات از طریق راه حل های صلح آمیز و از طریق گفتگو حل و فصل شود.

«حکمت حاجی‌اف» مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان نیز در این گفتگو با تجلیل از تلاش و اهتمام مسوولان دو کشور در راستای توسعه و تحکیم همه جانبه مناسبات فی مابین، بر ضرورت تلاش برای افزایش رایزنی ها و ارتباطات مسوولان دو کشور برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.
مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان افزود:جمهوری آذربایجان برای توسعه همه جانبه روابط با ایران بویژه در زمینه مسائل اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی با قدردانی از مواضع صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران درباره مناقشات بین المللی و احترام به حق حاکمیت کشورها، اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری بسیار مهم و صاحب نفوذ در منطقه، نقش بسیار مهمی در حل و فصل مسائل و مناقشات منطقه‌ای دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر