اقتصاد۲۴ - پیمان طالبی افزود: با همکاری سهامداران داخلی ۱۳۲ میلیون یورو سرمایهگذاری در این پروژه انجام شده است و ال. سی داخلی آن به میزان ۸۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وی بیان کرد: این پروژه در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار بنا شده که در مراحل نخست و دوم آن تولید آهن اسفنجی پیش بینی شده، ۲ واحد گندله سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی نیز در آن پیش بینی شده است.
طالبی ادامه داد: این مجموعه شامل یک واحد تولید آهن اسفنجی با محصول بریکت گرم به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن خواهد بود.
بیشتربخوانید: قرارداد 25 ساله ایران و چین، هند را از چابهار خارج میکند؟/ تاثیر قرارداد تهران و پکن در توسعه چابهار
مدیر سایت فولاد مکران خاطرنشان کرد: در این مجموعه تولید همه حلقههای زنجیره فولاد از ماده خام معدنی تا محصول نهایی (که میتواند میلگرد یا ورق باشد) پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: اکنون فناوری تولید آهن اسفنجی در کشور تقریباً بومی شده است و به جز کمپرسورها، لولههای ریفرمی یا ماشینهای بریکت سازی که از خارج از کشور تهیه میشود، بیش از ۷۰ درصد آن داخلی سازی شده است.
وی به مشکل تحریمها اشاره کرد که دشواری جابجایی پول به شرکتهای خارجی را به دنبال داشته و منجر به افزایش هزینهها شده است.
طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن این سایت در کنار بندر چابهار، مواد اولیه مورد نیاز را میتوان از خارج کشور و کشورهایی همچون عمان یا از طریق راه آهن از داخل کشور تهیه کرد.
وی گفت: در فاز نخست قرار است در این مجموعه گندله تبدیل به بریکت شده و صادر شود، اما در مراحل (فازهای) بعدی در حقیقت ماده اولیه برای سایر کارخانجات داخلی به منظور تبدیل شدن به محصولات نهایی مانند میلگرد و ورق تولید خواهیم کرد.
وی بیان کرد: این پروژه در زمینی به گستره ۳۰۰ هکتار بنا شده که در مراحل نخست و دوم آن تولید آهن اسفنجی پیش بینی شده، ۲ واحد گندله سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی نیز در آن پیش بینی شده است.
طالبی ادامه داد: این مجموعه شامل یک واحد تولید آهن اسفنجی با محصول بریکت گرم به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن خواهد بود.
بیشتربخوانید: قرارداد 25 ساله ایران و چین، هند را از چابهار خارج میکند؟/ تاثیر قرارداد تهران و پکن در توسعه چابهار
مدیر سایت فولاد مکران خاطرنشان کرد: در این مجموعه تولید همه حلقههای زنجیره فولاد از ماده خام معدنی تا محصول نهایی (که میتواند میلگرد یا ورق باشد) پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: اکنون فناوری تولید آهن اسفنجی در کشور تقریباً بومی شده است و به جز کمپرسورها، لولههای ریفرمی یا ماشینهای بریکت سازی که از خارج از کشور تهیه میشود، بیش از ۷۰ درصد آن داخلی سازی شده است.
وی به مشکل تحریمها اشاره کرد که دشواری جابجایی پول به شرکتهای خارجی را به دنبال داشته و منجر به افزایش هزینهها شده است.
طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن این سایت در کنار بندر چابهار، مواد اولیه مورد نیاز را میتوان از خارج کشور و کشورهایی همچون عمان یا از طریق راه آهن از داخل کشور تهیه کرد.
وی گفت: در فاز نخست قرار است در این مجموعه گندله تبدیل به بریکت شده و صادر شود، اما در مراحل (فازهای) بعدی در حقیقت ماده اولیه برای سایر کارخانجات داخلی به منظور تبدیل شدن به محصولات نهایی مانند میلگرد و ورق تولید خواهیم کرد.