تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

بررسی رفع موانع ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم

در راستای بررسی مشکلات تجار و بازرگانان جزیره و پیگیری تسریع روند ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک، امام جمعه شهرستان قشم با مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد.
اقتصاد۲۴ - مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار به تشریح برخی مسائل و مشکلات در مورد بخشنامه‌های مرتبط با ثبت سفارش و ممنوعیت واردات کالا‌های ردیف چهار پرداخت.

علی همایونی با بیان اینکه مذاکراتی برای حل مشکل ترخیص کالا‌های در گمرک مانده در حال انجام است، گفت: یکی از جاذبه‌های اصلی مسافران و گردشگران جزیره قشم تهیه کالا‌های گروه چهار بوده و دپوی کالا‌های بازاریان و اصناف گوناگون در محل گمرک منطقه آزاد قشم هیچ سودی برای این سازمان نخواهد داشت.

همایونی اضافه کرد: مکاتباتی توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مقامات عالی دولت برای اخذ مجوز واردات این کالا‌ها تا پایان سال در حال انجام است و امیدواریم مطابق قانون و با صدور دستورالعمل‌ها و اصلاح بخشنامه ها، موانع موجود حل شود.
بیشتربخوانید: بررسی ظرفیت های اقتصادی جزیره قشم برای نقش آفرینی در تفاهم میان ایران و چین
وی تصریح کرد: قشم از نظر جمعیت، گردشگری، اصناف و تجارت شرایطی متفاوت نسبت به سایر مناطق آزاد دارد و در شرایط فعلی ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک، می‌تواند تسریع کننده و حل کننده مشکل تجار و بازرگانان جزیره قشم باشد.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این دیدار بیان کرد: مطالبه بازاریان و بازرگانان قشم و درگهان درخصوص لزوم ترخیص کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه حرف درستی است و برای کسب نتیجه در این زمینه پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم با تاکید بر ضرورت رفع مشکل بازرگانان و کسبه جزیره قشم، خاطرنشان کرد: ممنوعیت ترخیص برخی کالا‌ها طی ماه‌های گذشته موجب ایجاد برخی تبعات و مشکلات اجتماعی شده است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: رونق تجارت در بخش‌های مختلف شهر قشم و درگهان در گرو باز بودن و رونق گمرک منطقه آزاد قشم است.
 

حجت الاسلام تارم در پایان گفت: این مشکل با همکاری و هماهنگی تمامی نهاد‌های و با بازنگری و اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها می‌تواند به شیوه‌ای حل شود که هیچ حقی از تجار و بازرگانان ضایع نگردد.

پس از پایان این دیدار امام جمعه شهرستان قشم به همراه مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان از انبار و محل نگهداری کالا‌های دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم بازدید کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر