تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

آخرین آمار جهانی بیماری کرونا امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹

شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کرونا تاکنون به ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.
اقتصاد۲۴ - تازه‌ترین آمار‌ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کرونا در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده و مرگ ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها ۱۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۴۹۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۶۷ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۱ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۰۴ هزار و ۳۶۵ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کرونا قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، مکزیک و انگلیس نیز پس از آمریکا به ترتیب بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار جهانی بیماری کرونا امروز سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا چهار میلیون و ۹۱۸ هزار و ۴۲۰ مبتلا، ۱۶۰ هزار و ۲۹۰ قربانی

۲. برزیل دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۶ مبتلا، ۹۶ هزار و ۹۶ قربانی

۳. هند یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۴ مبتلا، ۳۹ هزار و ۸۲۰ قربانی

۴. روسیه ۸۶۱ هزار و ۴۲۳ مبتلا، ۱۴ هزار و ۳۵۱ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۵۲۱ هزار و ۳۱۸ مبتلا، ۸۸۸۴ قربانی

۶. مکزیک ۴۴۹ هزار و ۹۶۱ مبتلا، ۴۸ هزار و ۸۶۹ قربانی

۷. پرو ۴۳۹ هزار و ۸۹۰ مبتلا، ۲۰ هزار و ۷ قربانی

۸. شیلی ۳۶۲ هزار و ۹۶۲ مبتلا، ۹۷۴۵ قربانی

۹. اسپانیا ۳۴۹ هزار و ۸۹۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۹۸ قربانی

۱۰. کلمبیا ۳۳۴ هزار و ۹۷۹ مبتلا، ۱۱ هزار و ۳۱۵ قربانی

سپس کشور‌های ایران با ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ مبتلا، انگلیس با ۳۰۶ هزار و ۲۹۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۱ هزار و ۴۵۶ مبتلا، پاکستان با ۲۸۰ هزار و ۴۶۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۸ هزار و ۴۱۹ مبتلا، بنگلادش با ۲۴۴ هزار و ۲۰ مبتلا، ترکیه با ۲۳۴ هزار و ۹۳۴ مبتلا، آرژانتین با ۲۱۳ هزار و ۵۳۵ هزار مبتلا، آلمان با ۲۱۲ هزار و ۳۳۱ مبتلا، فرانسه با ۱۹۲ هزار و ۳۳۴ مبتلا، عراق با ۱۳۴ هزار و ۷۲۲ مبتلا، کانادا با ۱۱۷ هزار و ۷۹۲ مبتلا، اندونزی با ۱۱۵ هزار و ۵۶ مبتلا، فیلیپین با ۱۱۲ هزار و ۵۹۳ مبتلا، قطر با ۱۱۱ هزار و ۵۳۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن قزاقستان با ۹۴ هزار و ۸۸۲ مبتلا، مصر با ۹۴ هزار و ۷۵۲ مبتلا، اکوادور با ۸۷ هزار و ۹۶۳ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۴۹۱ مبتلا، بولیوی با ۸۳ هزار و ۳۶۱ مبتلا، سوئد با ۸۱ هزار و ۱۸۱ مبتلا، عمان با ۷۹ هزار و ۱۵۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۷۶ هزار و ۱۹۸ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۴ هزار و ۲۹۵ مبتلا، اوکراین با ۷۴ هزار و ۲۱۹ مبتلا، بلژیک با ۷۰ هزار و ۶۴۸ مبتلا، پاناما با ۶۹ هزار و ۴۲۴ مبتلا، کویت با ۶۸ هزار و ۷۷۴ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۲۵۰ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۱ هزار و ۳۵۲ مبتلا، هلند با ۵۵ هزار و ۹۵۵ مبتلا، رومانی با ۵۵ هزار و ۲۴۱ مبتلا، سنگاپور با ۵۳ هزار و ۳۴۶ مبتلا، گواتمالا با ۵۲ هزار و ۳۶۵ مبتلا و پرتغال با ۵۱ هزار و ۶۸۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تأثیر «نیش زنبور» بر درمان کرونا حقیقت دارد؟

همچنین کشور‌های لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، قرقیزستان، غنا، سوئیس، ژاپن، آذربایجان، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، مراکش، اتریش، کنیا، نپال و ونزوئلا تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر