تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
بازدهی ۲ درصدی بورس در روز پایانی هفته

شاخص بورس ۳۹ هزار واحد رشد کرد

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشدی ۳۹ هزار واحدی و رسیدن به سطح ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

اقتصاد۲۴ - در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۳۹ هزار واحدی (۲ درصدی) به قله ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۲۱۹ واحدی رسید تا رکوردی تازه را به ثبت برساند. شاخص کل هم‌وزن نیز با بیش از ۰٫۸ درصد رشد به سطح ۵۳۱ هزار و ۸۹۹ واحدی رسید.

در جریان معاملات امروز بیش از ۲ میلیون و ۹۷ هزار معامله انجام شد که طی آن ۸ میلیارد و ۸۲۹ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. این در حالی بود که روز گذشته بورس از نظر ارزش معاملات رکوردی تاریخی به ثبت رسانده بود.
در معاملات امروز بورس سه نماد شستا، فارس و فملی به ترتیب با ۶۳۷۱، ۶۸۵۷ و ۲۸۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و پس از آن تاپیکو، وغدیر و حکشتی تاثیرگذارترین نماد‌ها بر شاخص بورس بودند. سه نماد مارون، میدکو و صبا نیز تاثیرگذارترین نماد‌های فرابورس بودند.
در معاملات امروز گروه بانکی، فلزات اساسی و فراورده‌های نفتی گروه‌هایی بودند که تعداد نماد‌های مثبت در آن‌ها بسیار بیشتر از نماد‌های منفی بود، ولی در گروه خودرویی، محصولات غذایی و انبوه‌سازی فشار عرضه بیشتر از تقاضا بود. همچنین گروه محصولات شیمیایی نیز معاملات متعادلی را پشت سر گذاشت.

با این حال گروه فراورده‌های نفتی با بیش از ۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص داد و پس از آن دو گروه خودرویی و شیمایی به ترتیب با ۳۰ هزار و ۶۶۸ و ۱۴ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. در میان نماد‌های بازار نیز دو نماد شتران و شپنا به ترتیب با ۱۴٫۵ و ۱۳ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.
معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که امروز عرضه اولیه «امین» نیز انجام شد. همچنین در عرضه اولیه «شاروم» نیز به هر کد بورسی ۱۶ سهم در سقف قیمتی تخصیص داده شد که معادل ۱۰ هزار تومان بود.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر