تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
محسن نریمان خبر داد؛

آغاز فصل جدید کشت در منطقه آزاد ارس ، قطب گلخانه های هیدروپونیک کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز فصل جدید کشت در گلخانه های منطقه آزاد ارس خبر داد.
اقتصاد۲۴ - محسن نریمان در حاشیه بازدید از سایت گلخانه‌های منطقه آزاد ارس از آغاز عملیات کشت محصولات گلخانه‌ای در ارس خبر داد و گفت: با شروع شهریور ماه عملیات کشت انواع صیفی جات، گل رز، توت فرنگی و نهال در گلخانه‌های منطقه آزاد ارس آغاز می‌شود که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار تن محصول از این گلخانه‌ها برداشت شود که در صورت محقق شدن این میزان تولید، نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری تولید محصولات گلخانه‌ای در ارس را خواهیم داشت.

نریمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ارس و بخصوص حوزه گلخانه‌ها در کنار بخش صنعت همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهند، کل مساحت گلخانه‌های محدوده منطقه آزاد ارس را ۳۳۳ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۱۶۰ هکتار گلخانه به بهره برداری رسیده است که پیش بینی می‌شئد تا پایان امسال، وسعت گلخانه‌های قابل بهره برداری در سطح منطقه به ۱۸۰ هکتار افزایش یابد.
بیشتربخوانید: توانایی منطقه آزاد ارس در تبدیل شدن به قطب نوظهور تولید محصولات گلخانه‌ای کشور/ کشت گلخانه‌ای برطرف کننده چالش آب و اشتغال
وی حجم سرمایه گذاری‌های انجام یافته در صنعت گلخانه‌ای ارس را ۱۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ واحد گلخانه در منطقه آزاد ارس به کشت و برداشت انواع صیفی جات می‌پردازند که علاوه بر تامین نیاز داخلی بخش عمده‌ای از این محصولات به کشور‌های عراق روسیه قطر عمان و.. صادر می‌شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس میزان اشتغالزایی این تعداد گلخانه‌ها را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرد.

لازم به توضیح است فصل کشت از ابتدای شهریورماه آغاز و تا پایان آن ادامه دارد و فصل برداشت از آبان ماه شروع و تا پایان خرداد سال بعد ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر