مهدی سهرابی با اشاره به اهمیت ارزیابی شرکتهایی که قصد ورود به فهرست تأمینکنندگان فولاد مبارکه را دارند گفت: فرایند ارزیابی بهصورت حضوری و با همراهی کارشناسان مختلف از واحدهای برنامهریزی خرید، دپارتمانهای مربوطه، بهرهبردار و کارشناس فنی برگزار میگردد. در روش ارزیابی بهصورت ویدئوکنفرانس، همۀ کارشناسان مذکور با حضور در واحد برنامهریزی خرید و برقراری ارتباط تصویری با تأمینکنندۀ موردنظر، این فرایند را انجام میدهند و اقدام به بررسی فنی و حقوقی آن شرکت مینمایند.
در همین خصوص، رئیس واحد برنامهریزی خرید نیز با اشاره به تعداد زیاد شرکتهایی که نیاز به ارزیابی دارند، گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰۰ شرکت تأمینکننده، در سامانۀ SRM فولاد مبارکه ثبتنام کردهاند که از این تعداد، حدود ۱۱۰۰ شرکت در حال تکمیل اطلاعات و حدود ۱۰۰ شرکت در انتظار بازدید میدانی و ارزیابی هستند.
محمد یزدانیان با ابراز امیدواری از این موضوع که این روش بتواند منجر به تسریع و چابکسازی روند تأمین کالا، تجهیزات و خدمات در شرکت فولاد شود، تصریح کرد: واحد برنامهریزی خرید فولاد مبارکه ضمن بررسی همۀ ابعاد تخصصی و فنی لازم، اقدام به راهاندازی روش ارزیابی ویدئوکنفرانس نمود و امیدواریم در آیندۀ نزدیک بتوانیم در بخشهای دیگر، اعم از آموزش تأمینکنندگان و برگزاری جلسات و همایشهای تأمینکنندگان نیز از این روش در کنار همایشهای حضوری استفاده کنیم.
رئیس واحد برنامهریزی خرید ضمن تأکید بر اینکه این روش میتواند بهعنوان یکی از روشهای نوین ارزیابی در کشور، الگویی برای دیگر واحدهای صنعتی باشد، از واحد فناوری اطلاعات و روابط عمومی که در برگزاری این رویداد مهم همکاری نمودند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد بهرهگیری از دستاوردهای اخیر بتواند به رشد و توسعۀ فزایندۀ صنعت فولاد کشور منجر گردد.
منبع: فولاد مبارکه