تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

متهم گرانی گوشت قرمز تبرئه شد

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد دام سبک موجود در کشور ماه به ماه در حال افزایش است و نمی‌توان گرانی گوشت را گردن کمبود دام انداخت.

اقتصاد24 - پرونده گرانی گوشت متهم‌های زیادی دارد. خیلی‌ها می‌گویند کمبود دام دلیل گران شدن قیمت گوشت است. قصاب‌ها می‌گویند قیمت گوشت در کشتارگاه‌ها بالاست و آن‌ها گوشت را گران می‌فروشند. بعضی‌ها تقصیر را گردن دلال‌ها می‌اندازند و می‌گویند آن‌ها با واسطه‌گری قیمت گوشت برای مصرف‌کننده را بالا می‌برند. کشتارگاه‌ها انگشت اتهام را به سمت دامداری‌ها می‌گیرند و می‌گویند دام زنده کم شده و نیاز به واردات دام داریم. برای همین است که واردات دام زنده در چند وقت اخیر کلی رونق گرفته است. با در نظر گرفتن همه این موارد، بیشترین اتهام‌ها به کمبود دام اختصاص دارد.


حالا گوسفند بخت برگشته شده متهم اصلی گران شدن گوشت قرمز و قیمت بالای ۱۰۰ هزار تومانی آن. با این حال مرکز آمار در یک افشاگری به کلی گوسفند را از این اتهامات تبرئه کرده و در گزارش خود از افزایش چشمگیر تعداد دام سبک در دامداری‌ها می‌گوید. بر اساس این گزارش تعداد دام در فصل پاییز ماه به ماه افزایش داشته و با توجه به زیادی شدن تعداد زاد و ولد گوسفندان، پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی تا ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

منبع:فرارو
ارسال نظر