تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

شی جینپینگ مقابله با "جدایی‌طلبی" در تبت را افزایش می‌دهد

رئیس جمهوری چین در جمع رهبران ارشد کشورش تاکید کرد، چین باید یک "قلعه غیر قابل نفوذ" برای حفظ ثبات در تبت، حفاظت از اتحاد ملی و آموزش افراد درگیر جدایی‌طلبی ایجاد کند.
  اقتصاد۲۴ -  چین در ۱۹۵۰ کنترل تبت را در آنچه به عنوان "آزادسازی مسالمت‌آمیز" توصیف کرد، به دست گرفت. اما منتقدان به رهبری دالایی لاما می‌گویند حاکمیت پکن به معنای "نسل‌کشی فرهنگی" است.
بیشتر بخوانید:چین: آماده نبرد تجاری با آمریکا هستیم
شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در یک نشست ارشد حزب کمونیست در مورد حاکمیت آتی بر تبت، آنچه دستاورد خواند، ستود و از مقام‌های مسوول قدردانی کرد اما گفت تلاش‌های بیشتری برای غنی کردن، احیا و تقویت اتحاد در این منطقه لازم است.

رئیس جمهوری چین گفت، آموزش سیاسی و ایدئولوژیکی باید در مدارس تبت تقویت شود تا بذر عشق به چین در اعماق قلب جوانان کاشته شود. او با وعده ایجاد یک "تبت متحد، شکوفا، متمدن، هماهنگ و همچنین تبت جدید و مدرن و جامعه گرا" گفت، چین باید نقش حزب کمونیست را در این منطقه تقویت کرده و گروه‌های قومی آن را بهتر منسجم کند.

به گفته او، بودائیسم در تبت هم باید با جامعه‌گرایی و با شرایط چین منطبق شود.
گروهی موسوم به کمپین بین‌المللی برای تبت گفت، اظهارات شی جینپینگ بیانگر آن است که نقش چین همچنان نیازمند آن است که با "مشت آهنین" تحمیل شود. رئیس این گروه در بیانیه‌ای گفت: اگر تبتی‌ها واقعا آن طور که رهبران چین مثل شی و دیگران مدعی هستند، سود می‌برند، بنابراین چین نباید از جدایی‌طلبی بترسد و نباید تبتی‌ها را مقابل بازآموزی سیاسی قرار دهد.
ارسال نظر