تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

برگزاری جشنواره تئاتر فجر ۳۹ قطعی شد

 رییس مرکز هنر‌های نمایشی کشور گفت: جشنواره تئاتر فجر بدون شک در زمان همیشگی خود برگزار خواهد شد، ما به همین دلیل دبیر را انتخاب کردیم و به تمامی اهالی تئاتر اطمینان می‌دهم که این جشنواره شاید به شیوه‌ای متفاوت، اما قطعا برگزار می‌شود و ما به زودی شاهد انتشار فراخوان آن خواهیم بود.
اقتصاد۲۴ - قادر آشنا  پیرامون وضعیت کنونی تئاتر بعد از تعطیلات دهه اول ماه محرم گفت: نگاه مرکز هنر‌های نمایشی به مقوله تئاتر همواره نگاهی حمایتی است، ما بدون شک می‌خواهیم چرخ تئاتر به گردش در آید و به همین دلیل طرح‌های متفاوت حمایتی را برای گروه‌های تئاتری داشته ایم.
بیشتر بخوانید:درباره سکانس جنجالی سریال «آقازاده»؛ آش و شکلاتی که شور بود! 
وی در همین راستا ادامه داد: نگاه مرکز هنر‌های نمایشی به تئاتر همواره تولید محور و حمایتی بوده است، آخرین طرح کمک هزینه مرکز هنر‌های نمایشی به گروه‌های تئاتری هم بنا به همین نگاه حمایتی و تولید محور است و گروه‌ها می‌توانند با پیگیری این طرح از کمک هزینه بهره‌مند شوند.

رییس مرکز هنر‌های نمایشی کشور درباره تعطیلی اکثریت تماشاخانه‌های خصوصی اظهار کرد: واقعیت امر این تماشاخانه‌ها به واسطه خصوصی بودنشان، تعیین تکلیف درباره فعالیت و یا عدم فعالیتشان به ریاست آن تماشاخانه ربط دارد و مرکز هنر‌های نمایشی نمی‌تواند در قبال اینکه این مراکز بازگشایی شوند فشاری وارد کند.
وی در همین رابطه ادامه داد: ما در قبال تماشاخانه‌های خصوصی نمی‌توانیم امر و نهی کنیم، اگر فعالیت این تماشاخانه‌ها زیر نظر مرکز هنر‌های نمایشی بود طبیعتا برنامه دیگری برای آن‌ها در نظر می‌گرفتیم، اما در حال حاضر تصمیم فعالیت این مراکز کاملا بر عهده رؤسای تماشاخانه‌های خصوصی است.

آشنا پیرامون برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر فجر بدون شک در زمان همیشگی خود برگزار خواهد شد، ما به همین دلیل دبیر را انتخاب کردیم و به تمامی اهالی تئاتر اطمینان می‌دهم که این جشنواره شاید به شیوه‌ای متفاوت، اما قطعا برگزار می‌شود و ما به زودی شاهد انتشار فراخوان آن خواهیم بود.

ارسال نظر