تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
در ادامه بازدید از مناطق آزاد؛

مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد قشم سفر کرد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با استقبال، امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تنی چند از مسئولان شهرستان قشم روز چهارشنبه از طریق اسکله شهید ذاکری وارد جزیره قشم شد.

اقتصاد۲۴ - مرتضی بانک در سفر یک روزه خود از طرح‌های در حال اجرا در حوزه‌های نفت، انرژی و شیلات قشم بازدید می‌کند و در آیین کلنگ زنی چند طرح عمرانی حضور می‌یابد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابتدای سفر خود، با حضور در حرم مطهر امامزاده سید مظفر (ع) قشم، باغبار روبی و گلاب‌پاشی، به شهیدان این جزیره ادای احترام کرد.


بیشتربخوانید: توسعه راه ها، شاهرگ توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد قشم


جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمد‌های ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظر