تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
محمد فيضی در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴:

بانك مركزی با افزايش وام ازدواج مخالف است/ حساب یارانه، ضامن زوج‌های وام‌گیرنده

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: این كميسيون ضمن افزايش وام ازدواج دست به كار نويی زد؛ يعنی بنا شد اگر فردی نتوانست ضامن تهيه كند بتواند از كارت‌های بانكی يارانه‌ای به عنوان ضمانت استفاده كند.

اقتصاد۲۴- محمد آيتي: دولت در بودجه سال 97 مبلغ 10 ميليون تومان را براي هر يك از زوجين براي وام ازدواج در نظر گرفت كه پس از بررسي در كميسيون تلفيق اين مبلغ به 15 ميليون تومان افزايش پيدا كرد. اما سال 97 با تورم بالايي كه از همان روزهاي ابتدايي سال رقم خورد اين مبلغ آن‌چنان كه بايد و شايد كارساز واقع نشد و از اين‌رو نمايندگان تصميم گرفتند پيشنهاد 15 ميليوني دولت در لايحه بودجه 98 را به 30 ميليون تومان افزايش دهند تا شايد اين مبلغ در آينده بيش از پيش به كار جوانان آيد.

در همين خصوص محمد فيضي، عضو كميسيون تلفيق مجلس به اقتصاد۲۴، گفت: بانك مركزي با افزايش هرگونه وام‌هاي تكليفي از جمله وام ازدواج مخالف است. با اين تفاسير همه اعضاي كميسيون تلفيق تمام جوانب را در نظر گرفتند و سپس روي به افزايش وام ازدواج از 15 به 30 ميليون تومان آوردند.

وي در ادامه افزود: در شرايطي كه تورم در جامعه بيداد مي‌كند و مرتباً شاهد التهاب بازار هستيم نمي‌شود زوج‌هاي جوان را به حال خود رها كنيم. در حال حاضر پرداخت مبلغ 15 ميليون تومان به هر زوج، خيلي اثرگذار نيست و اين افراد نمي‌توانند براي آينده خود برنامه‌ريزي كنند.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصريح كرد: كميسيون تلفيق ضمن افزايش وام ازدواج دست به كار نويي زد؛ يعني بنا شد اگر فردي نتوانست ضامن تهيه كند بتواند از كارت‌هاي بانكي يارانه‌اي به عنوان ضمانت استفاده كند. البته بايد منتظر بود و ديد اين كار چگونه جواب خواهد داد، زيرا ضعف و قوت هر كاري پس از اجرا مشخص مي‌شود.

فيضي در پايان خاطرنشان كرد: سال‌هاست كه آمار ازدواج در ايران پايين آمده كه دليل اصلي آن اقتصادي است. از اين‌رو وظيفه دولتمردان است كه شرايطي را مهيا كنند تا جوانان با پشتوانه بيشتر و با خيال آسوده‌تر روي به ازدواج بياورند.
ارسال نظر