تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

بازارگردانی موثر در بورس از ۱۰ مهر اجباری می‌شود

علی صحرایی از به کارگیری سه ابزار اطمینان بخش برای بهبود وضعیت بازار سرمایه خبر داد.

اقتصاد۲۴ - مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ضمن اعلام اینکه ۸۰ درصد فعالان بازار سرمایه با ممنوعیت فروش سهام در یک روز موافقند، گفت: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و همچنین به کارگیری سهام خزانه از جمله ابزار‌های اطمینان بخش است.

علی صحرائی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، اظهار کرد: کسانی که در یک روز سهام را می‌خریدند و همان روز می‌فروختند بقیه سهامداران را که نگاه طولانی مدت به بازار سرمایه داشتند، متأثر می‌کردند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: بر این اساس و نظرسنجی فعالان بازار سرمایه، به اجرای ممنوعیت نوسان گیری روزانه تصمیم گرفتیم.


بیشتر بخوانید: چرا روند صعودی بورس برنمی‌گردد؟


وی اضافه کرد: در این شرایط، سهامداران به ویژه حقوقی‌ها که در بازار، عملیات نقدشوندگی و اطمینان بخشی را انجام می‌دادند، از متولیان بازار سرمایه انتظار داشتند برای جلوگیری از نوسان گیری روزانه به نحوی ممنوعیت ایجاد کنیم تا ثبات بیشتری به بازار برگردد و از هیجانات بازار، کاسته شود.

وی گفت: به این ترتیب اگر کسی سهمی را در روز معاملاتی بخرد، در همان روز امکان فروش آن را ندارد، اما اگر کسی از قبل، سهم را داشته باشد می‌تواند بفروشد و دوباره با تشخیص خود بخرد.

صحرایی با اشاره به اینکه تصمیمات درباره بازار سرمایه، همیشه موافقان و مخالفانی دارد، افزود: با نظرسنجی از فعالان منصف بازار سرمایه، این تصمیم درست را گرفتیم و بر اساس نظرسنجی، حدود ۸۰ درصد فعالان مجازی بازار سرمایه، موافق این تصمیم هستند.

وی اضافه کرد: اقدامات مؤثری در دوره اخیر انجام شده است و با توجه به مصوبات شورای عالی بورس اوراق بهادار، ناشران و سهامداران عمده، موظف هستند قابلیت نقدشوندگی را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: اختیار فروش تبعی یا بیمه سهام، بازارگردانی مؤثر که از ۱۰ مهر اجباری می‌شود و به کارگیری سهام خزانه، از جمله ابزار‌های اطمینان بخش است.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فرهاد
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
از قدیم گفتن حسنی به مکتب نمی رفت ، وقتی می‌رفت جمعه می‌رفت. این بازار گردانی اجباری از روز پنجشنبه بدرد همون آخر هفته میخوره. بعد از چهارشنبه های متعادل و امید بخش در بازار حالا چشممان به جمال پنجشنبه نوید بخش روشن. هروقت آقایون تصمیم گرفتند دست از تصمیمات خلق الساعه بردارند میشه منتظر برگشت بازار شد. کدوم یک از این تعداد تصمیمات تا الان کارساز بوده؟ توصیه میکنم حداقل در کتاب رکوردها ثبت بشه شاید افتخاری باشه برای مسئولین سازمان در جهت انهدام بورس. در حال حاضر سهامداران یاد گرفتن بجای تحلیل نمادها وضعیت مزاجیه آقایون رو تحلیل کنند شاید سیگنالی باشه برای رشد یا افت بازار فرداشون
ایرانی
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
نمیخواین بازارومثبت کنیدنمیخوایم حمایت کنیدتمیخوایم اینقدرتوبورس دستکاری کنیدسرمایه های مردم نابودشددست ازسرمابردارید
ارسال نظر