تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اجرای موفقیت آمیز پروژۀ انجام گرفت؛

بازسازی و بهینه سازی اساسی باسکول درب غربی مجتمع فولاد سبا

باسکول تمام فلز درب غربی مجتمع فولاد سبا که به علت عمر و فرسودگی بالا مشکلات زیادی ایجاد میکرد، با کمترین هزینه و با بهره گیری از توان کارشناسان داخلی بازسازی و بهینه سازی شد.

 اقتصاد۲۴ - سعید نصر اصفهانی، کارشناس تعمیرات باسکول، ضمن تأیید این مطلب از خرابی‌های مکرر، زمان‌بر شدن تعمیرات، عدم امکان رفع کامل عیوب و خراب شدن ساختار باسکول که اختلاف وزن بارِ مبدأ و مقصد و ضرر و زیان زیاد برای سازمان یا مشتریان فولاد به همراه داشت، به‌عنوان مهم‌ترین عوامل اجرای این پروژه یاد کرد.


بیشتربخوانید:دلیل افزایش قیمت میلگرد چیست؟


وی با اشاره به اینکه ابتدا تصمیم بر آن شد که باسکول جدید جایگزین باسکول فعلی شود، گفت: این امر مستلزم صرف حدود دو سال زمان و بودجه‌ای بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال بود که با توجه به اضطرار این پروژه و اینکه عملا در مدت‌زمان جایگزینی نارضایتی از عملکرد باسکول خسارات زیادی به بار می‌آورد، عدم بهره‌برداری از آن غیرممکن بود؛ بنابراین تصمیم بر آن شد که برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، این کار با محوریت کارشناسان و کارکنان قسمت بازرسی فنی و اتوماسیون ابزار دقیق مجتمع فولاد سبا و استفاده از خدمات داخلی تعمیرات مرکزی و مکانیسم‌های حمل‌ونقل داخلی به‌صورت یک پروژه انجام شود.

به گفتۀ نصر اصفهانی در طی اجرای این پروژه، اقدامات اساسی زیر انجام شد:

بازسازی و بهینه‌سازی باسکول مذکور؛ دمونتاژ پلتفرم باسکول از روی پایه‌ها، تخریب کلیۀ پایه‌ها و احداث پایه‌های جدید؛ تبدیل لودسل‌ها وجانکشن باکس از حالت آنالوگ به دیجیتال؛ اصلاح همۀ مسیر‌های قدیمی عبور کابل‌ها؛ بازسازی و رفع کلیۀ انحرافات ابعادی صفحۀ باسکول؛ اصلاح جادۀ دسترسی به باسکول در ورودی و خروجی با توجه به افزایش ارتفاع سطح پلتفرم جدید.

این کارشناس تعمیرات باسکول تأکید کرد: این پروژه در طی ۴۵روز انجام شد و برآورد اولیه حاکی از صرفه‌جویی بیش از ۱۰میلیارد ریالی برای شرکت است.

منبع: فولاد مبارکه
ارسال نظر