تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
در معاملات امروز بازار سرمایه چه گذشت؟

کامبَک نفسگیر شاخص بورس به یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد

معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران مثل روز‌های اخیر با فشار عرضه آغاز و به تدریج با تقویت طرف تقاضا پس از یک رفت و برگشت نفسگیر شاخص، به کار خود پایان داد.

حمیده قاسمی، اقتصاد۲۴بورس تهران امروز میزبان داد و ستد بیش از ۱۱ میلیارد و هفتصد سهم به ارزش بیش از ۱۳۴هزار میلیارد در بیش از ۱۷۰۰ هزار معامله بود.

بر این اساس شاخص بورس اوراق بهادار تهران ابتدا با افت بیش از ۳۰ هزار واحدی تا یک میلیون ۴۸۳ هزار واحد نزول کرد و پس از برخورد به این سطح در یک واکنش مثبت اقدام به پس گرفتن منفی‌ها و بازگشتی قابل قبول کرد .به طوری که در پایان معاملات تنها ۲۳ هزار واحد از منفی‌های بازار بر تابلوی معاملات نقش بسته بود و نماگر بازار عدد یک میلیون و ۴۹۲ واحد را برای پایان معاملات امروز به ثبت رساند.

نماد‌های فملی، فارس، فولاد، شپنا، شبندر و اخابر به ترتیب با بیشترین تاثیر منفی و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با نماد تاپیکو دارای بیشترین اثر مثبت بر معاملات امروز بودند.


بیشتر بخوانید: EPS‌ها به تابلوی بازار برمی گردند/ ۲۲ ناشر تاکنون سهام خود را بیمه کرده اند


و اما در فرابورس...

شاخص فرابورس نیز با افت ۱۰۸ واحدی با حفظ کانال ۱۷ هزار واحد عدد ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد را در پایان معاملات امروز ثبت کرد.

چهار نماد بپاس، میدکو، دی و صبا دارای بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول دارای بیشترین تاثیر منفی بر شاخص این بازار بودند.

ارسال نظر