تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

فهرست آپارتمان‌های زیرقیمت میانگین در تهران

 میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در معاملات اخیر شهر تهران در ماه گذشته به حدود ۲۴ میلیون تومان رسید و به این ترتیب میانگین بهای یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی معامله‌شده در تهران در حال‌حاضر به‌طور متوسط ارزشی معادل یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد.
اقتصاد۲۴ -  رقم میلیاردی قابل‌توجهی که اکنون هر متقاضی خرید مسکن در تهران برای برخورداری از یک واحد با حداقل متراژ قابل‌قبول و با سن میانه باید پرداخت کند، ممکن است برخی از متقاضیان بالقوه یا در حال جست و جوی مسکن با بودجه اندک به‌ویژه خانه‌اولی‌ها را از خرید ناامید و حتی منصرف کند. اما جست‌وجو در فایل‌های نزد بنگاه‌های ملکی و موتورهای جست‌وجوی معتبر نشان می‌دهد خرید آپارتمان زیر قیمت میانگین مذکور در بازار فعلی ناممکن نیست.

صرف‌نظر از ارزان‌ترین مناطق شهر تهران که به نوعی کم‌معامله‌ترین مناطق نیز به‌شمار می‌آیند و برخی مناطق همچون ۱۷ و ۱۹ پایتخت را شامل می‌شوند، در سایر مناطقی که تقاضای مسکن همواره در سطحی قابل‌قبول وجود دارد نیز یافتن آپارتمان‌های زیر یک‌میلیارد تومان هنوز میسر است.
بیشتر بخوانید:پیش بینی بازار مسکن در نیمه دوم امسال
البته ویژگی عمده این آپارتمان‌ها سن بنای بیش از ۱۰ ساله و عمدتا بیش از ۱۵ ساله املاک مذکور است اما بسیاری از آنها با وجود سن بنای بالا، از امکانات قابل‌قبول حداقلی همچون پارکینگ و آسانسور برخوردار هستند و در عین حال زیر قیمت میانگین مسکن در تهران برای فروش عرضه شده‌اند. مناطق هفت، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ را می‌توان به‌عنوان کانون عرضه‌هایی در این محدوده قیمتی معرفی کرد که می‌تواند مورد جست‌وجوی متقاضیان مسکن با بودجه‌های چند صد میلیونی باشد.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر