تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵۹۳ نظر

نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

منتخب اول مردم شریف شهرستان‌های شیرازوزرقان به مصوبه اخیرشورای اسلامی شهرشیرازدرخصوص نامگذاری خیابانی دراین کلان شهربنام محمدرضا شجریان واکنش نشان داد.

اقتصاد۲۴ - علیرضا پاک فطرت در نامه‌های جداگانه به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر شیراز خواستار لغو نامگذاری خیابانی بنام استاد شجر یان به جای نام قبلی آن (خیابان روبروی حافظیه -گذر حافظ) شد.

در متن نامه انتقادی وی ازمصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز آمده است:"از قرار اطلاع شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخیر خود اقدام به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذر حافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان نموده که این مساله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری ازمردم این کلانشهرگردیده است.
بیشتر بخوانید:فیلم/ سردیس زیبا از استاد شجریان
لذا ضمن احترام به ساحت هنرایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص کشور عزیزمان ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد می‌گردد از آنجاکه خیابان مذکوریک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سال‌ها قبل در مجاورت مردم وگردشگران نیزبه همین نام شناخته شده، منبعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته و ماندگاربماند. "

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را، به نام گذر شجریان نامگذاری کرد.

این موضوع نقد و نظر‌های مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل دو چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا، قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹۳
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
راست میگه شجریان کیه
ناشناس
معرفت در گرانیست به هرکس ندهند پر سیمرغ قشنگ است به کرکس ندهند
ناشناس
ب قول دوست مان اگر شما بزرگی استاد فقید و تکرار نشدنی یک استاد دلهای ایرانیها و حتی جهان را درک نکردی همان بهتر ک امثال شما نام استاد هم ب زبان نیاری آری استاد شجریان حداقل 45 سال برای همه ما خواند و لحظه های خوبی برایمان ب ارمغان آورد
اسماعیل
پریدم ازسرکویت به سنگ طعنه دریغا
بتاتوجغدشناسی ازهما چه می دانی
(همان بهترکه نمیشناسی)
شهرام
فهم و شعورت بیشتر از این نیست
فیـــــــــــــــــــــــــروز بیات
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد .
هنر =که یوخدی
فطرت =؟ اجازه بدین مردم درباره بودنش در شما نظر بدن
سیاوش
اول برو ببین کیه بعد بیا نظر بده ،
ناشناس
زیادی حرف میزنی
علی
کشورهای همسایه فارسی زبان چه بزرگداشت های برای خسرو آواز گرفتند،ماچه میکنیم

فردی که جز ده چهره برتر موسیقی به استناد یونسف شد را درک نمی کنی....
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
شجریان مثل حافظ ،سعدی خیام و....موسیقی اصیا است.
......چه داند قیمت قند وشکر.
حبیب معلمم
سنگ بدگوهراگرکاسه زرین شکند
قیمت سنگ نیفزاید وزر کم شود
ناشناس
من شیرازی اصیل هستم
به تو چه ربطی داره.
شجریان جاش تو قلب تمام ملت ایران هست
آبروی شیراز رو بردی
اتفاقا به جز این خیابان باید چندین خیابان دیگر هم در شیراز به نام استاد شجریان بزارند چون شیراز پاینخت فرهنگی ایران است
#شیراز
#مرحوم استاد شجریان
ناشناس
واقعا برای شما متاسفیم
شجرجان
حافظ کجا و شجریان کجا
شجریان خود را بی نیاز از دین میدانست و اصرار داشت بی دینی را به جای دین جا بزند اما حافظ حافظ قرآن و مانوس با روح الهی بود این دو از زمین تا آسمان متفاوتند.رحمت کند حافظ را و ببخشاید گناهان شجر را.
مریم
خدا شفاتون بده شجریان میشه هزارتومن که بدیش یه دونه نون بزاری تو سفره برای بچه هات؟آخه عقلم خوب چیزیه خودتونو ج.... میدید برای طرفداری ازبعضیها که توی مال وثروت غرقن یه شب سختی ونداری نکشیدن اونوقت به ریش شماکه طرفدارشی میخندن.نه شجریان نه هیچ پولدار دیگه از خونواده خودمون عزیز ترنیست ازپدرم عزیزترنیست که با نداری فوت کرد وزیر خروارها خاکه به ماچه که مرد کاش ماهم ۸۰سال عمرکنیم زندگیشونو توی دنیا بهشتی کردن باتمام امکانات .ازبیکاری همش دعوامیکنید سر کسانی که اصلا خبر ندارن شما زنده تی یا مرده.شفاااا
ناشناس
برو بیشتر کتاب بخوان
جلیل
نظرش درسته کاملا اولا شجریان دراندازه حافظ نیست حتی ذره ای قابل قیاسنیست اومرد قرآن وعرفان بود شجریان چی بود؟؟دوم از وجود شعرهای حافظ وسعدی ومولاناست مه شحریان به جایگاهی رسیده شاعرنبوده که خواننده بوده سوم مرده پرستیه اینکار چرغ زنده بود اسمش توخیابونا نذاشتید چهارم شحریان باد نکنید چه کرده برای این مملکت به هرجا رسیده برای خودش بهره برده حالشو برده کم واسه خودش ونسلش نزاشته چه تقدیری الان داره؟؟!!!اگربه صداست، قناری حنجره معجزه آسایی داره و قشنگتره درضمن افرادری هستند که دست شجریان ازپشت بستند خوش صداتر وبااعتقادات درست تر ‌ چرا یه خیابون بنام عبدالباسط یامنشاوی یا آهنگران یا همین نوجوانی که عین شجریان ربنا میخونه یاخیلی کسان دیگه نمیذارید؟؟!!نوبر صداست مگه خدا فقط به یکی نمیده که چون چپ بوده بانظام عده ای دارید ازش برای لجبازی استفاده میکنید بخدا حبی هم ندارید بهش. اون مرد رفت فقط ببینید کیابالای قبرش کف وسوت زدند این عاقبت بخیریه؟!!!
ناشناس
چون خودت هیچی نیستی نمی‌فهمی شجریان کیه
سیروس
دقیقا درست میگن ایشون به دو دلیل :
اولا ؛حافظ شاعر گرانسنگ این مرز و بوم هستش و نباید با هر اتفاقی با نام و شخصیت این شاعر بزرگ بازی نمود
دوم می شود گذرگاهی بزرگ و در شان شجریان بزرگ پیدا نموده و اسم ایشون رو روی اون بزرگراه گذاشت
با این گار ارزش هر دو عزیزمون حفظ خواهد شد
یا علی
سعید
تو کی هستی ...
احسان
همون حافظیه بهتره
Bb
هیچ از هنر نمیفهمی فطرت
ناشناس
نماینده بیخود کرده
ناشناس
منظور دوستمون پر طاووس بود
پر طاووس قشنگست و به کرکس ندهند
ناشناس
حافظبه لسان الغیب شهرت داشت،وبسیارمعنوی،ومعنویت وعرفانی بودنش وتااخرعمرحفظکرد نه مثل یه عده معلوم الحال
ناشناس
یه خیابان دیگه بنام شجریان بکنید چرا این خيابان
احمد
متاسفانه از این دست تصمیمات ناپخته و نسنجیده و تعویض نابجای اماکن و خیابانهای قدیمی شیراز به وفور انجام میشود و کسی جلودار این تصمیمات نابخردانه نیست.
بی فطرت
حیف اسم و یاد شجریان نیست که بخواد از زبان و مغز شما بگذره؟ زحمت بکشید خیلی به مختون فشار نیارید نه حافظ رو می فهمیدید نه شجریان رو.
ایرانی
شورای محترم شهر،لطفا زود جوگیر نشوید!
نام مبارک، حافظ کجا،و نام یک خواننده محترم،
مرحوم شجریان کجا!!
Iran
استاد شجریان هنرمند بزرگ و ارزشمندی بود خدمات زیادی به عرصه هنر و موسیقی سنتی کرد، دوستداران زیادی در ایران و بین فارسی زبانان منطقه و جهان دارد همیشه نزد ایرانیان ماندگار و محترم خواهند ماند، ولی واقعا هیچ لزومی ندارد نام تاریخی و زیبایی گذر حافظ را برداریم و نام استاد شجریان رو بگذاریم، بهتره مسئولین شهرداری شیراز مکان و خیابانی دیگر به این منظور انتخاب کنند .. سپاس
ناشناس
.....چه داند قیمت نقل و نبات !!!
ناشناس
استاد شجریان افتخار ایران هست
ناشناس
درود
منصور
سلام بااحترام هرکسی درهرتخصص هنری خط شعر آواز رقص خط زبان موسیقی که همگی فرهنگ رامیسازد کمکی به کشورکرده باشد از نظر ایرانیان مورداحترام است وبادیده احترام به او نگریسته می‌شود در راس همه وطن دوستان فردوسی است که برای زنده کردن زبان زحمات زیادی کشیده است البته که استاد شجریان هم درموسیقی دارای قدر ومنزلتی والاست
مصطفی
شجریان هرکه هست باحافظنمیشودمقایسه کردحافظ درجهان یک است
ناشناس
کدوم ادم عاقلی شجریان رو با حافظ قابل مقایسه میدونه ؟
ناشناس
خیابونها که به اسم اخوند است بشود بنام شجریان
ارسلان
من میگم اسم تو رو بذارن چطوره؟
ناشناس
تادلتان بخواهدنام شجریان درشهرتان باشد
ناشناس
نام حافظ رو بردارن جاش شجریان بزارن ؟؟؟ به چه قیمتی به قیمت اینکه کانالهای سعودی زاده روش موج سواری کنن؟؟حافظ کجا و آن کجا ما فال حافظ میگیریم ولی فال شجریان هم هست مگه ؟؟؟
ناشناس
اقای نماینده انقلابی مردم از تورم و گرانی خسته شدن جنابعالی فکراسم خیابون بنام فلوید و....هستید؟
ناشناس
متاسفم که امثال شما ها باید تصمیم گیرنده این کشور باشید روح این مرد بزرگ شاد. خدا به شماها هم عقل بده
رحمان
چنانچه در فضای مجازی به رای گذاشته شود امثال پاک فطرت در جامعه اکثریت نیستند.
ناشناس
طرفدارن شجریان باید از کشور بخواند که خیابانی به نامش کند نه در ایران. ایشان در راستای منافع فرانسه، نشان شوالیه دریافت دریافت کرده. برای منافع ملی چیکار کرده
رضا
من ب اون خیابون کاری ندارم ک اسمش چی بوده و چی میخوان بگذارند ولی استاد شجریان صاحب شش دنگ صدا بوده و ک هم چپ صدا بوده و هم راست صدا و صداش جزئ عجب ترین صداها بوده مثل امه گلثوم وعبدلباسط
شیرازی
پاک فطرت عزیز،درود حقا که نماینده اولی.
جرج فلوید
راست میگه، شجریان کیه، بذارید خیابون جورج فلوید
سید
سلام ..شجریان استاد اواز ایران بود جدا از دین ومذهب و سیاست ..کاش ما همه چیز را با معیار دین نسنجیم درسته شاید ظاهرا کاری نکرده برای مردم .
ااا
شجریان: تو که بلد نیستی نظر بدی. خب نده.بیجاره شجریان همان مرد بزرگ است...
عباس
اگه اسم سردار شهید حاج قاسم رو میذاشتن اعتراض میکردی ؟
ناشناس
شجریان مگه کیه مردم الکی خوش
ناشناس
احسنت به شما آقای پاک فطرت
ناشناس
شجریان هرکی بود واسه خودش بود ،هنرمند کسیه که واسه ملتش واسه فرهنگش و دفاع مقدس کارکرده باشه اگه سرگرم کردن مردم با بلیت های چند صد هزار تومانی واسه اشراف به دردما نمی خوره خدایش بیمامورزد ولی از جنس مردم ومردمی نبود اینهمه بها دادن بهش توهین به این فرهنگ ایرانی است
حمید
خوب مایکل جکسون وقتی مرد نبردنش کنار امانوئل کانت یا ویکتور هوگو یا شکسپیر دفنش کنند و خوب استاد شجریان مایکل جکسون نبود اعتقادی ولی سبک‌زندگی هنرمندانه نبود که هنر مند تار و‌پود گلیم زندگیش در این دوره زمانه از زجره و‌تصویر آسیب و صوت نداری همنوع نه‌ زن بیست سال کوچکتر که‌خواهر زنشو پسرش بگیره......اصولا اگر تمام ایران بنام حافظ شود و‌کوره دهی را بیابند که بنام بهزاد نقاش کنند یا کمال الملک یا استاد بنان چون بنام لسان الغیب بوده زشته و قبیح که اگر خود استاد شجریان زنده بود امکان نداشت اجازه دهد که خوب در حد استادی موسیقی و صدا قابل انتظار است...اصولا صدا و‌موسیقی هنر است و هنرمند جایگاه دارد اما نه در قیاس با مفاخر تاریخی ......عمق روح‌ غنی حافظ در اشعار سوار بر مرکب صوت شجریان است و. هنرمند جز ارابه حافظ نیست که خود جای افتخار دارد و هرکسی به این سعادت نمیرسد ولی هرگز نقش رستم‌را به نقش رخش عوض نمیکنند که قبیه است و گذر حافظ همان است که باید باشد .
گذشته از اینکه احترام‌جمعی را پاس بداریم...همه‌حافظ را اسطوره میدانیم‌ولی در استاد شجریان فارغ از اینکه‌چه‌کسی حق دارد. و‌من میفهمم یا نمیفهمم‌مخالف دارد.....آیا حافظ دارد ؟ ندارد. ..خلاصه اینکه زیاد ادبی عرض کردم و استاد صوت و آواز حنجره. دنیای هنر و عشق و صفا شجریان‌کجا و. لسان الغیب کجا؟ هرکس این‌کار را کرده خواسته نام نارنجک و آر پی جی شجریان را با موشک بالستیک اتمی حافظ نابود کنه....
مرصاد
شجریان همونه که حافظ رو در آوازش زنده نگه داشت. از چشم و دل کورها گزافه گویی چیز عجیبی نیست.
محمد
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
اگه تا الان به جایگاه شجریان پی نبردی همون بهتر که در این حال و هوا بمونی!
تا
شیر مادر حلال باشه پاک فطرت عزیز
درد و بلات بخوره تو سر دشمنات
ناشناس
احسنت احسنت
ناشناس
خدا را شکر از لحن بی ادبانه نظرات حامیان آقای شجریان
ایشان را هم بهتر می شناسیم
خدا عاقبت ما را بخیر فرماید
قربا
اخه توچی میدانی شجریان کیست
ناشناس
شما مگه نماینده چند درصد مردم شیراز هستید؟ فکرکنم اعضای شورای شهر منتخب درصد بالاتری از مردم شیراز باشن نامگذاری این گذر بنام مرحوم ‌شجریان چیزی از مقام ومنزلت حافظ در ایران وجهان کم نمی کنه
امیر
اقا توراخدا دعوا نکنید اون اقا راست میگه باید به جای اسم شجريان اسم اهنگران بزارید بابا اینا دیگه از کدام اصر حجر امدن این اقا رو با اهنگر مقايسه میکنه
داریوش
آقای پاک فطرت شما همان کسانی بودید که نزاشتید حافظ در قبرستان دفن شود حالا حافظ دوست شدید
حافظ شخصیت بسیار بزرگیست در قلب همه جا دارد ولی شجریان هم یک شخصیتی میهن پرست ایران دوست و همیشه در کنار مردمش بوده در همه‌ی شهرستان ها باید خیابانی به نامش نام‌گذاری شود
امیر علی
شجریان هم حافظ و قاری قرآن بودن
ناشناس
چه میفهمد شجریان کی بوده.....
ابی
با سلا م لطفا یه کم زندگی نامه شجریان رو مطالعه کنید دوستان بعد نظر بدین به بحث نامگذاری بشه یا نشه کاری ندارم ولی شجریان در طفولیت قرآن را نزد پدرش آموخته و سال های سال حافظ و قاری قرآن در مجالس سیاسی وغیره بودند بعدها از آن جایی که صدای خوبی داشتند جذب موسیقی اصیل ایرانی شدند و اون رو احیا کردند
انوار
درود بیکران بر ایرانیان هنر دوست
در این دنیا هر انسانی از منظر خود و با عنایت به آگاهی های اکتسابی خویش نسبت به دیگران ، محیط و اجتماع اظهار نظر میکند ، نظر تمام انسانها قابل احترام است .
مردم شیراز فرهیخته اند.
قیاس کردن حافظ با کسی شایسته نیست .همانگونه که قیاس استاد شجریان با کسی دیگر .
هر کسی خودش هست با مقیاس خودش.حضرت سعدی یکی هست . کسی نمیداند .
نام استاد شجریان و آثار به جا مانده از ایشان ثبت گردیده ای کاش ما هم بتوانیم آثاری موثر برای بشریت از خود بیادگار بگذاریم.
اا
احسنت...
ناشناس
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
جناب آقای پاک فطرت به نظر نمی‌آمد که انساننی بی فرهنگ و بی هنر باشید ولی با این نقطه نظر در خصوص استاد شجریان نه تنهااهل فرهنگ و هنر نیستید بلکه سر عناد و دشمنی هم با هنر دارید
ناشناس
دقیقا
کیومرث
کور بشه هرکسی که بزرگی استاد شجریانو نمیتونه ببینه
ایرانی
شما مطمئنی ایرانی هستی
فرزانه
اگر ما شیرازی هستیم راضی بودیم.تو چرا حرص میخوری
ناشناس
ببین آقا یا خانم عزیز٬ اولا من یکی از کسانی هستم که در زمینه هنر موسیقی سنتی فعال هستم٬ برای من شجریان مرجع هنری است ولی دلیل نمی شود که ایشان را بت کنیم و بپرستیم٬ جایگاهی داره و جایگاهش در حد حافظ و امثالهم نیست
ناشناس
آقای شجریان چی که سر عناد و دشمنی با اسلام و مردم گرفت ؟
انسان اگر پدر و مادرش راناراحت کند قطعا عاقبت بخیر نمی‌شوند مگر اینکه رضایتشان را حاصل کند
افشار
کاملا درسته
ناشناس
چرا ما ایرانیها یا صفر هستیم یا صد .حد وسط نداریم.با توجه به تأثیر بزرگ و شگرف استاد مسلم آواز ایرانی جناب شجریان بر فرهنگ پارسی زبانان دنیا و اما متاسفانه در خواست تا بجای وی به اینکه صدای او از صدا و سیما پخش نشه(صدای وی نشانگر درجه آواز سنتی ایران بود اما محتوای آواز هم اعتباری بود که به آواز او می‌بخشید)حالا باید از دیدگاه انسانی و جوانمردی یکی از اماکن را به نام ایشان نامگذاری کنند.مسئله اینجاست چرا اون مکان که جایگاهی جهانی بین مردم شیراز ,ایران, و حتی دنیا داره باید با این درجه از بی مسئولیتی و بی سلیقگی برای مردم
بارانوش
مرحوم استاد شجریان در دل همه ایرانیان جا دارد ولی حضرت حافظ در کل جهان و جهانیان قرن هاست که معروف و اشعارش برای همه دلچسب و حتی پند اموز است..اگه میخوان عوض کنن یه خیابون دیگه رو بنام استاد عزیز بذارن نه گذر حافظ.
ناشناس
سلام. ایناکه سنگ شجریان به سینه میزنند برن اسم بچه هاشونوبزارن شجر یان. دنیاشیرازراباحافظ میشناسد. وشورای شهر هم فقط کارش عوض کردن نام خیابان هاست. چرا یه سری به خیابانها نمیزنند که بخاطر نبود پارکینگ خودروها تاوسط خیابان پارک میکنندوترافیک درست میکنند. خبردارند چطور شهرک هایی تازه میسازند چگونه واحدی ساخته میشه وپارکینگ ها هم میشن مسکونی.؟؟ شورای شهرمگرغیر ازتغییرنام خیابان دغدغه ای ندارد؟ متأسفم برای شهر شیراز باشورای شهرش.
C
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
مطمئنا گذر حافظ یا گذر هنر برای این خیابان که قرنهاست آرامگاه حافظ است برازنده و مناسبتر است. مطمئنا خیابانهای دیگر میتواند هدف نامگذاری استاد شجریان باشد و مطئئنم خود ایشان هم اگر الان بود موافق نبود گذر حافظ به اسم ایشان تغییرنام شود.
بهزاد
همه هنرمندان مملکت هیچ ارزشی نداشتن فقط شجریان هنرمند بود انگار. ما ملت ایران ظالمیم..
ناشناس
احسنت
محمد اسمعیل سینایی
مگر ما هنرمند تر از شجریان نداشتیم که هی شجریان شجریان میکنید نام حافظ را بردارند اسم شجریان بزارن رو اون خیابان. درود بر اقای پاک فطرت
ناشناس
اما بد بخت فطرت خرابه
مهدی
شما حافظ رو با آقای شجریان مقایسه میکنید خب معلومه نباید بجای حافظ اسم آقای شجریان رو بزارند!
محمد سهی
برای این نماینده ، متاسفم
ناشناس
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
مقایسه بین حافظ و شجریان و فردوسی و شجریان مقایسه غلطی است. چرا که آفرینندگی واژگان و خلاقیت بکار گیری کلمات برای بیان فرهنگ و هنر و آرمان و آرزو و خدا پرستی و...آنچنان در اوج است که قابل مقایسه با فردی که آن ابیات را باصدایی زیبا بلند خوانده است قیاس مع الفارق است .هر چند که خواندن ادبیات کهن با صدای خوش یادخط خوش خدمتی برای حفظ آن مفاهیم بلند است ولی هم سطح با جایگزین نیست ..اینهمه افراط و تفریط در بزرگداشت ها و گرامی داشت ها زیبنده نیست .یک عدد نان یا نوع خاصی نان خیلی مهم و ارژشمنداست ولی از آن مهم تر مزرعه گندم است .
ناشناس
نکنه شماها افغانی هستید که شجریان نمیشناسی وگرنه ایرانی چنین حالی نداره
مهدی از بالامحل علیا _ جنب گذر مرادبیگ
استاد ؛ علاقمندان شجریان را با این استدلال محکم و قوی و دقیق و علمی با خاک مساوی کردی !
بعله ؛ کسی که با صدای بلند !!!!!!!! حافظ میخواند آیا باید هم سطح حافظ باشد ؟ آیا اینکار درست است ؟ آیا این جفا به حافظ نیست ؟
آدم بیسواد و جاهل ؛ این چیزها رو جایی نگو .چون عمق جهالتت رو دقیق با کیلومتر ! نشون میده . تو هنوز فرق آواز با صدایی خوش و صدای بلند !!! رو نتونستی بفهمی . بعید میدونم بعد از هم چیزی یاد بگیری .
مم
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
برو دنبال ... نمیخواد حتی اسم شجریان رو بیاری
هادی
اگه نانوا هم نباشه جنابعالی هیچ درکی از گندم نخواهی داشت و یا اینکه اگه کتابی مطالعه نشه و مطالبش کسترش پیدا نکنه تکه کاغذی بیش نیست
سامان
متاسفانه به نظر میرسه استاد شجریان رو در حد خواننده میشناسین فقط، اینکه کنار ارامگاه فردوسی دفنشون کردن، بخاطر اینکه همونطور که فردوسی زبان فارسی رو حفظ کرد، استاد شجریان هم تمامی دستگاههای موسیقی ایرانی رو جمع و مرتب کردن، یکم بیشتر بدونیم بعد قضاوت کنیم لطفا
ناشناس
ای بی هنر بکوش تا صاحب هنر شوی
استاد شجریان در شناخت شاعران بزرگ ایرانی سالها تلاش کرد اینقدر قدر ناشناس نباشید
جواد یساری
شورای شهر و دولت کار دیگه ای هم بلدن،جاده دماوند اگه بنام جواد یساری تغییر نام بده هم مشکل گرانی حل میشه هم قیمت دلار میاد پایین
ناشناس
عالی ومنطقی
مهران
البته حافظ و سعدی و...کلمات رو با هنر خود به هم زنجیر کردند و اشعار ناب سرودند و استاد شجریان با هنرِپردازش نغمه ها و آواها متناسب با آن اشعار،آوازهاوتصانیفی زیبا خلق کردند.لذامقایسه این دو هنرمقایسه غلطی نیست!
ناشناس
تورو چه به شجریان
ناشناس
سلام بر همه هنردوستان وهنرمندان حاضر و غایب .
استاشجریان هنرمندی دوست داشتنی بود. اما دلیل نمیشود که شورای شهر چنین عمل زشت و ناپسندی را انجام دهد وراه را برای نفوذ منفی باز کنند و ملت را به جان هم بیندازن . اگر مسئولین واقعا دنبال اسم بابرکت میگردند اینهمه شهید که جان و مال و زندگیشان را برای خدا ، قرآن ، ملت ، رهبر و انقلاب گذاشتن اسم اینها را بگذارن که صدها هزار بار پیش خدا و خلق خدا عزیزتر ،با آبروتر، باعزت وبابرکت هستند .
ناشناس
موسیقی میدونی یعنی چی؟ میدونی اشعار حافظ همش نت داره؟ اصلا شعر چرا گفته میشه؟
افرین
افرین
ناشناس
دوست عزیز. شجریان ففط صدایی خوش نبود. اگر فردوسی حافظ زبان فارسی بود شجریان حافظ ردیف موسیقی کهن ایران و خالق موسیقی فاخر ایرانی است.
علی
خودت میگی قیاس مع الفارقه اونوقت خودت مقایسه می کنی جان دل
اینها هر کدوم در هنر خویش جایگاه ویژه‌ای دارند
اما من هم با این نظر که بر این گذر نام حافظ را بگذارند موافقم و شجریان را بر جایی دگر
ناشناس
آره بابا! اسم اون گذر روهم بزارید شهید پاک فطرت قضیه حله.
دوست
خدا رحمت کند استاد شجریان عزیز رو
از دوستانی که به هم یا به استاد شجریان و سایر هنرمندان توهین می کنند متعجبم.
این اتفاقی نیست که خیابان جلوی حافظیه رو انتخاب کردند، هدفشان فقط ایجاد دو دستگی و ایجاد حس بد نسبت به استاد شجریان بوده وگرنه شیراز خیابان و بزرگراه کم ندارد. اینها از ارق مردم شیراز به خواجه حافظ آگاهند و همه می دانند که متاسفانه اعضای شورای شهر شیراز هیچ وقت اصالتا شیرازی نبوده اند و نیستند.
قیاس حضرت حافظ و استاد شجریان از پایه غلط است.
ناشناس
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
از شجریان بت ساختن.. در حد و اندازه ای نیست خیابانی به نامش کنند.
Nobody
بت و از سنگ و پوچی میسازن. استاد شجریان از کودکی خدای حرفه خودش بود و من زانو میزنم
ناشناس
یکم فکر کن ببین تو این ملکت از کیا بت ساختن بعد نظر بده!
کوروش
چی میگی ؟
مهدی حبیب زاده میبدی
اینطور که دارند مرحوم استاد را بزرگ می فرمایند
فردا اگر گفتند
امامزاده شجریان تعجب نکنید
چرا شورای شهر شیراز اینطور تن استاد را در گور میلرزاند.
ناشناس
هرکسی برای ایران عزیزمان (پاره تن مان)قدمی برداشته بایستی به همان اندازه ازش قدردانی شود.نوشتن شاهنامه و خواندن آن هر دو مکمل هم هستند حال جدای از قیاس مع الفارق آن بایستی نام اساتید فرهنگ و هنر ایرانی را حفظ و نکو داشت.و در این وادی که بعضی ها لحظه به لحظه رنگ عوض می کنند ولی انسانی بیش از نیم قرن تلاشی داشته تا فرهنگ و هنر ایرانیان را به جهانیان بشناساند کار کوچکی نیست.پرچم ایران همیشه بالاست.
ناشناس
شرم آور است
ناشناس
شهید خاشقچی و جرج فلوید هم هستند
ناشناس
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
درست میگه نماینده. چرا باید نام شجریان بذارن روی خیابون ها
ناشناس
شجریان که دین و مملکتش رو فروخت به آمریکا، با اون فرهنگ غربی که خانوادش دارن، کجا شون ایرانین، خواهشا با حافظ با اون همه دیانت و اصالت و وطن پرستی قابل مقایسه هستش.
ناشناس
کسی ازاستادشجریان بت نمیسازه توباافکارنسنجیده ات فکراینوداری استادشجریان نمادفرهنگ اصیل ایران آریایی بودوهمیشه نام ویادش جاویدخواهدماندچه تووامثال توبخواین یانخواین این یک واقعیت انکارناپذیرهست
علی
درست میفرمائید. اسم شجریان را باید روی شهرها و استانها بگذارند.
ناشناس
شجریان بت بوده و هست.
اما طنز اونجاست که شما هم می خواستید تتلو را بت کنید.
ناشناس
حرف نزن
مهدی
پس اسم کیو بزارن ؟
اسکارلت
فقط تو این مملکت از شجریان بت ساختن؟
ناشناس
دمش گرم
حمید
تاریخ در مورد این یکی هم قضاوت خواهد کرد.
ناشناس
بله فکر نکنم خیابون بنام ایشان کردن تو اون دنیا بدردش بخوره اونجا چیزای دیگه میخوان مثلا تقوی
ایمان نماز و ازهمه مهمتر ولایت!!!
داریوش
دیگ انتخاب شدن وتو خواب ببینی
ناشناس
به نظر من دکتر علی رضا پاک فطرت درست میگن
ایشون میگه یه جای دیگه از خیابان شهر نامگذاری کنید
متاسفم واسه شما مردم که هنوز منظور را نمی فهمید بعد نظر میدید
ایرانی
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
خب یه خیابون دیگه به نام استاد شجریان بکنند،
میثم
آخه ... تو از دیانت حافظ چی میدونی حافظ اگه بود هزار باره اعدامش کرده بود بخاطر اشعارش اگه ۴تا شعر ازش حفظ بودی نمیسوختم
ناشناس
البته اگر آقای استاد تعلق خاطر به خیابانهای مملکتش داشته باشه
وحید
شجریان یک آوازخوان خوش صدا بود که شهرتی کم نظیر کسب کرد
اما اعتقادات و اخلاق و سبک زندگی و موضع‌گیری‌هایش او را شخصی بی ارزش کرد
فریباکوثری
استاد واقعا من وببخشید من ازتون عذرمیخوام که عده قلیلی نادان که اومدن جلب توجه کنند به ساحت شما توهین میکنند.
نادان ساکت شو
ناشناس
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
از حسودی نمیری
بهاره
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
همچین کاری رو باید وقتی زنده بودن ایشون انجام میشد بمنظور تشکر و قدردانی از استاد. تا بدونن وجودشون حس میشه و مردم باتمام وجود دوستش دارن تا حداقل دلگرمی میشد براشون. نه اینکه حالا در جمع ما نیستن. نوشدارو بعد مرگ سهراب....!! ؟؟
همون کاری شد که چندین سال پیش به سر فردوسی بزرگ اومد. تو زندگی کسی رو نداشت و حمایت کننده ای نبود و موقع فوتش سناباد و توس به اسمش زدن
ناشناس
بله درسته مثل کشور های دیگه که یک ستاره به نام هنرمندعاشون حک می کنند در زمان حیات هنرمند نه اینکه وقتی از دست رفت.قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری .اخه این عربزاده ها که نمی تونن قدر استاد را بدانند!
دلآراااام
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
واقعا برای تو که مینویسی راست میگه شجریان کیه .متاسفم برات ک انسانی بیسوادی هستی بشین بحرفی که زدی خوب فکرکن و معذرت خواهی کن
ناشناس
داداش اینها کاری به مردم ندارن مردم خیلی چیزهارا دوستدارد ولی اینها کلا مخالف مردم است هرچیزی را که مردم میخواهند اینها مخالف هستن بنده خدا اقای حیاتی یک کلمه از ابی وخوانندگان قدیمی حرف زد که دوستدارم ازصداسیمای میلی اخراجش کردن کجارا گرفتی
ناشناس
شجریان از وقتی با دین اسلام کج افتاد ور افتاد
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
آسمــــــــــان
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
آهای شما ک میگی شجریان کیه با چ جراتی با چ اجازه ای راجب حضرت شجریان اینطور نظر میدی ها؟؟
ناشناس
بیشتر اشعار شجریان ازحافظ بود؟ شاید نود درصد آ ثار او درهرسال یاد حافظ را گرامیداشت درشهری که معروف به هنر فرهنگ هست؟ آ یا زیاد هست؟ نام یک هنرمند واقعی به تمام معنا هزار متر خیابان به یاد او باشد..واقعا. که. خدا. همه را به راه راست هدایت کند.......
ناشناس
بزن تو دهنش
ناشناس
حضرت شجریان!!!!!!!!!!!!!!
خدایش بیامرزد ولی یکم بیوگرافیش رو مطالعه بفرمایند دوستان،میبینند که پرونده درخشانی نداشتن، به خصوص که بعد از مهاجرتشون در شبکه های معاند که دشمنی اونها با کشورش و مردمش ثابت شده است حاضر و گفتند راضی نیستن صداشون در تلویزیون ایران پخش شه
وخیلی مسائل دیگر...
با این حالات فکر نمیکنم نیاز به این همه بریز بپاشا در کشوری که علاقه ای به حضور درش نداشتند برای ایشون باشه
ناشناس
حضرت ؟
محمدامین
حضرت!!!؟ اللهم عجل لولیک الفرج
سودابه
واقعا شما که شجریان رو می شناسید. و با سواد هستید بفرمائید شجریان کیست.

مردی که تمام زندگی برای دلش زندگی کرده.

خدمت او به ادبیات و هنر ایران کجاست.

فقط او از خدا داده خود در جهت کسب روزی استفاده کرده.

شجریان عظیم نبود خدا ی شجریان عظیم بود . اگر او قبل مرگ سرطان هنجره می گرفت و مثلا ۲۰ سال قبل مرگ از خواندن محروم می شد . الان استاد شجریان نبود.

مردی که هیچ از او نمانده جز یاد شش دانگ صدا
واقعا گاهی وقت ها ما یا از این طرف بام می افتیم یا از هم طرف بام.
شجریان هم یکی بود مثل هایده. مثل حمیرا. مثل گوگوش. مثل سیاوش قمیشی. خواننده ای بود که راه کسب او و راه رزق او همین خواندن بود. پس نباید فراموش کنیم اک که شجریان را شجریان کرد خدای شجریان بود وگر نه شجریان به تنهایی معنا ندارد.
ناشناس
شما که دم از شجریان میزنی تا قبل از مردنش اطمینان دارم ی دونه اهنگشم تو گوشیت نداشتی .حالا برا ما شجریان شجریان میکنی
ناشناس
کم مونده بگین خداوندگار شجریان بابا چرا اینقدر بزرگ میکنین یه نفرو. در اینکه شجریان صدای زیبایی داشته شکی نیست ولی برین بررسی کنین ببینین در طول زندگیش دست چند انسانو گرفته، حضرت کسیه که زندگیشو وقف انسانهای دیگه میکنه نه اینکه به فکر عیش و نوش خودش باشه. شجریان که صداشو از مردم دریغ کرد و اجازه نداد صداشو همه مردم از رسانه ملی بشنون. خیلی از مردم شاید عاشق ربناش بودن ولی از مردم دریغش کرد فقط به خاطر اینکه صدا و سیما در هزینه ساختش کمک نکرده بود. جایگاه صدای دلنشینش به کنار ولی فکر نمیکنم در این خد باشه
ناشناس
بیسواد نیست کسی که حتی نخاست ربناش از تلوزیون پخش بشه دیگه از نظر من هنرمند ملی نیست فقط واسه یه عده خاص بود الانم بره واسه همونا بعدشم اصلا در حد حافظ وسعدی نیست که بخان مقایسه کنند یه خاننده مثل ابی اندی وشکیلا بود
علی
ناراحت نشو . نمی فهمند.
ناشناس
از کی شجریان شده حضرت تا وقتی که زنده بود کسی ازش یاد نمی‌کرد. یک مشت آدم مرده پرست
ناشناس
نه بابا رو بدن بهتون بهش میگین مولانای دوم
ناشناس
حضرت!!!!؟؟؟ خودت خنده ات نگرفت از حرفت،، آقای شجریان هم مثل مختاباد و افتخاری و.... برای ما عزیز هستن نه در حدی که کنار جوار حافظ خیابان بنامش کنند و نام حافظ رو حذف کنند و نام ایشان رو جای گذاری کنند
لعنت به افراط و تفریط
فریبا
کسی که بااسلام میجنگه توهستی .
اسلام بهت یادنداده به کسی نبایدافترا بزنی
توهم ازدسته ای هستی که به دین اسلام ظلم میکنی
حیاتی
یکی گفته بود حیاتی. من کاری به موضوع این خبر ندارم ولی کسی رو تو زندگیم ندیدم به اندازه حیاتی چاپلوسی کرده باشه حالا دیده اوضاع بی ریخته رنگ عوض کرده، دو رو، دو رو، دو رو
مانیا
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
سهر خودمون دلمون خواست،،هرکی لطفی داره بفرمایید توی شهر خودتون نام گذاری کنید
الهی
شما بگو کیه اینقدر بزرگش کردید. قبوله که یک استاد کامل آوازه نه چیزی بیشتر
امیر
حضرت ؟
ریما
چه عاملی باعث شد که شجریان بگه صدام وپخش نکنید
فقط دورویی صداوسیما
ناشناس
عزیزانی که دراین شبکه نطرات رامشاهده میکنند نطراتی که دورازادب وفرهنگ ایرانی اصیل هست مطمعاباشیدشیرازی بااصالت نیستند
محمد
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اقای نماینده اگر فریب کار نیستی پیشنهاد یک بلوار رو به نام استاد شجریان میدادی ولی شک دارم شماها حافظ را هم قبول داشته باشید
علی
بیخود کسی که آگاهی ندارد بخودش زحمت ندهد، شجریان یکی از هنرمندان بزرگ بوده وهست وخواهد بود، مانند حافظ وسعدی وفردوسی و... وتا ابد در قلب مردم جای دارد، بسیار مردمی، صادق، و ظلم ستیز بود، روحش و یادش جاودان
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
ب نظر من اون خیابون باید همون گذر حافظ باقی بمونی ولی اسم چندتا خیابون دیگه رو به اسم شجریان بزارن
ناشناس
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
استاد شجریان پدید قرن بود ...
ناشناس
شجریان چهره جهانی ایران
ناشناس
بجای یه دونه دستمال دوتا دستمال بدی خدمت آقای نماینده
ناشناس
بابا بی خیال
ایران دوست
پدیده قرن چیه؟!مقام استاد را پایین نیارید،
باید بریم بالاتر وبالاتر و بالاتر و... !!!!
وای بر جهل ! وای بر بی خردی! وای بر بی فرهنگی و در عین حال توهم دفاع از فرهنگ وتشخیص مصادیق آن
شهروند
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
جناب نماینده ای که در یک برنامه تلویزیونی ، یک غزل از حافظ را انقدر با غلطهای زیادی خواند که کارگردان مجبور به کات کردن ان قسمت شد را چه به اظهار نظر درخصوص فرهنگ و ادبیات این مملکت؟؟؟!!
نازنین
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان یک انسان ضد انقلاب بیش نبوده و نیست
احمدی
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
خوب بنده خدا نمی شناسه ایرادی نداره که
کسی استاد شجریان،این اسطوره بی بدیل هنر و موسیقی ایران رو می شناسه که سر و کاری با فرهنگ و هنر داشته باشه
ناشناس
معلوم شد شمام همچین سروکاری بافرهنگ و هنر نداری
اول ببین فرهنگ مشورت چیه وآیا آقای شجریان در راه اعتلای اون فرهنگ تلاش کرد و همت گمارد یا فرهنگ دیگری که بافرهنگ اسلامی ایرانیمان فرسنگ‌ها فاصله داشت متمایل بود
ناشناس
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
تاریخ نشان خواهد داد شجریان کیست .همینطور که الان هم مشخصه و مایه تاسف هست که نماینده منتخب مردم این چنین سخنی می زند .
ناشناس
آنقدر گرم است بازار مکافات عمل
دیده گربینا بود هرروز روز محشر است
ناشناس
شماکه استاد استادمیکنی خداوکیلی توگوشیت ازشجریان بیشترآهنگ داری یا گوگوش ومستی و........ شجریان راماشیرازیا بخاطر ربنای زیبایش دوست داشتیم وتا قبل بریدن ازانقلاب دوستش داشتیم. ولی وقتی میگه صداوسیما ربنای منو پخش نکنه بهتربود ببرند تویکی ازکشورای غربی دفنش کنند.
ناشناس
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
الله اکبر عشق کور کورانه شما رو به کجا رسونده، یه خورده مطالعه داشته باشین و بروز باشین تو رو خدا
ایران سرافراز
اتفاقا تااواخر عمرشریفش درخدمت منافقین بود واقعا خدمات شایانی برای انقلاب کرد
انتقاد
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
باید محله دهپیاله رو بزارن محله شجریان واقعا بهش میاد همگی اهل هنر و فرهنگ
آسمان آبی
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان نیاز ندارد خیابانی به نام او بکنید
او در قلب همه ایرانیان تا ابد جاویدان است.
ناشناس
خیر فقط تو قلب کسانی که هم آیین و هم عقیده ایشان بوده هست نه همه ایرانیان
علیرضا
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان هویت این ملت
حسین
احسنت
ناشناس
شجریان هر کیه،آواز هر در چمن خوش است،حافظ کجا،شجریان کجا
ناشناس
مگه شناسنامه هویت آدم نبود؟
شهرام
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
لطف کن چیزایی ک از بالا بهت دیکته میشه و برای بقای مسندت بهشون احتیاج داری رو ب پای مردم نزار من یکی از مردمم ک دلم میخواد ن تنها یک خیابان بلکه در کنارش بوستان و فرهنگستان و چندین مکان فرهنگی و هنری بنام استاد گرانقدر محد رضا شجریان نامگذاری بشه
ناشناس
حداقل برای نوشتن اسم استادتان دقت میکردید
حالا خیابان و بوستان پیش کش
ناشناس
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
من ب عنوان کسی ک ساکن شیراز هستم مخالفم مردم عادت کردن ب این اسمها بعد یک دفعه تصمیم گرفته میشه تابلو رو بردارن تابلو با اسم جدید بذارن یعنی چی ک هروز اسم یکی از خیابونا رو تغییر میدید جنجال خیابان همت ب ایمان وایمان ب وکلا هنوز تموم نشده بحث ی خیابان جدید شروع شد اگر میخواید اسم بذارید برید ی موسسه فرهنگی تالار موسیقی چیزی درست کنید اسمشو بذارید بنام این بزرگوار اگر راست میگید برید بسازید ن اینکه اسم تغییر بدید
ناشناس
منم به عنوان یه شیرازی کاملا با این حرف موافقم
ناشناس
به خدا دیونه شدیم کدوم خیابون اسمش چیه شورشو در آوردین خب یعنی چی ما یه عمر عادت داریم به اسم ایمان و گذر حافظ و ....
ناشناس
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
یعنی انقدر مملکت مشکلات و کار نداره که نماینده مردم وقتشو گذاشته برای اسم یه خیابون آخه واقعا درد مردم الان اسم یه خیابونه آقای نماینده؟؟؟!!!
ناشناس
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بابا تو حرفاتون خدا را هم در نظر بگیرید
درست قضاوت کنید
شجریان هم مرد کمی نبود انسان والایی بود و با سواد و هنر دوست بود کلی هم طرفدار داشت
عرفان را دوست میداشت
خواهشا قشنگ از کلمات استفاده کنید برادرم یا خواهرم
همه مسلمانیم و همه ایرانی به هم و وجهه ی هم احترام بگذاریم.
ناشناس
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شیراز فقط یک خیابان یاتقاطع که نداره
خب می تونن اسم استادرو سرسایرخیابانهایا گذرهای شیراز نامگذاری کنن.

استادشجریان هم حضرت نیستن
صدای ماندگار ایرانن.بااینکه فوت کردند
رضا
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
حرف خوب و به جایی زده شما بیشتر فکر کنید متوجه میشی وقتی گذر حافظ به هنر تغییر میدن و هنر به شجریان ی مدت دیگه شجریان به ی نام دیگه تغییر میدن واقعا بیشتر از این شورای شهری نمیشه توقع کرد هروقت ی بزرگراه یا یه بوستان یا هر مورد دیگه که ساختن و اونوقت یک اسم براش بزارن و هیچوقت تغییر ندن خودشون مسخره کردن
ی روز خیابان همت شمالی همت جنوبی میشه ایمان شمالی جنوبی ی روز دیگه میشه وکلا
مرده پرستیم ی روز ممنوع صدا ممنوع تصویر ی روز نامگذاری خیابان و... حالشون خوب نیستا
زارع
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
واقعا. .... همین شجریان بود که در اکثر سالها روز حافظ می آ مد در آرامگاه یاد حافظ را گرامی میداشت چون حافظ شناس وهنر دوست هنرشناس وهنر مند بود. یادش و خاطرش گرامی باد........
محسن
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
ناموسا اینایی که دارن به این نماینده بی احترامی میکنن، یه آهنگ شجریان بلدن
من که یکیشم بلد نیستم
صدای سالار عقیلی و.. بیشتر گوش دادم تا این آقا رو
ناشناس
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شما نمایندگان پنج درصدی توقع بیشتری از شما نیست همون بهتر که بری دنبال استخدام در وزارتخانهها
ناشناس
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اسمش برازنده کوچه و بازار نیست
ناشناس
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اون کسی که اسمش باید محو بشه شما هایی هستید که اینجوری در مورد یک اسطوره که در کل دنیا صاحبنظر و والا مقام هست بیمعرفتی میکنید.
شما برید اسم جورج فلوید رو بزنید سر در خیابان ها و خونه هاتون لیاقتتون همینه
ناشناس
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
یک خواننده ای بیش نبود چه خدمتی به مردم کرده توامریکا اروپا دنبال تفریح بود الان هم یکعده یک بیت ازسرودهاشو نمیدونند الکی شلوغ میکنند
یک وطن پرست
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بابابعضیهاخل وبی سوادن کاریش هم نمیشه کردوازروی لجاجت وحسادت نظرمیده والا مثل شجریان تواشاعه هنرنه داریم و دیگه نخواهداومد فقط اینومیدونم وهمتون باچشمای خودتون ملاحظه فرمودیدبراتشییع جنازه چه جمعیت ملیونی اومده بودن تازه اگه قضیه کرنانبود مطمن باشیدحداقل ۵۰ملیون نفرشرکت میکردن دیگه مخالفان استادبیش ازاین خودشان رامنفورنکنند حرف حق بایدزده بشه
ایرانی
شجریان از نام آوران هنر ایران ماست. من با صدای استاد به عرفان رسیدم.
اما برای من خیلی عجیبه، چطور همه یهویی دوستدار استاد شجریان شدن و ایشون به مقام حضرت رسوندن.البته خیلی راحت میشه حدس زد این افراد چه کسایی هستن. اینا چشم دیدن استادو نداشتن، حالا میگن حضرت!!!!!!!
ناشناس
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
باسلام . ضمن احترام به هنر و استاد شجریان نام یک خیابان دیگر که تناسب داشته باشد بگذارید ۰ تا هم بی احترامی به نام قبلی نشه هم احترام استاد ارج نهاده شده باشد. با احترام مجدد . از یاسوج .
محمد
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
کمتر کاری که میشد برای استاد شجریان انجام داد
طهماسبی
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
دعوا نکنید ، اسمش بگذارید حافظ شجریان
ناشناس
آقاجان حافظ رحمةالله علیه یک شیعه خالص و حافظ قرآن کریم و عارف بزرگی بود نباید قیاس کرد
اختاریان
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
چرا انقدر پشت مرده غیبت میکنید
ناشناس
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
یه خیابون دیگه بنامش کنن حالا ک مرده سرش دعواس خدا بیامرزش
نادعلی
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بحال استاد فرقی نمیکنه، روحشان شاد . ای بابا . از قدیم گفتن بارون میخوام به بدنم بباره وقتی مردم نمیخام به قبرم بباره. روح استاد قرین رحمت. هنر تزریقی نیست و هرکسی هنر نداره.وقتی مرحوم زنده بودن هیچکس محبتی نکرد.حالا اصلا شهری را بنامش بزارن هبچ توفیری بحالش نداره .آقای پاک فطرت لطفا اسم خیابان همت شمالی را هم برگردانید به قبل چیه خیابان وکلا؟؟ هیچکس نمیگه وکلا. همه تاابدمیگن خیابون همت شمالی و دیگه خیابان توحید همه مردم میگن خیابون داریوش ... مگر یارو شهرستانی باشه .تابلو رو بنام توحید بخونه
کیومرث ک.
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
نظر جناب نماینده مردم محترم شیراز بسیار متین است.
ایشان کاملا صحیح می فرمایند.
اگر نام شجریان از پس هفت هشت قرن باز هم زنده بود، بعد تازه می رسیم به ارزیابی اینکه گذر حافظ زیباتر و محق تر است یا هر چیز دیگر.
حسن
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
واقعا برای شجریان که برای دشمنان انقلاب خوش رقصی میکرد باید خیابان بنامش کنند .جای تاسف است .
ناشناس
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اصلا مردم نمیدونستد حافظ یا مولانا کیه استاد شجریان با خواندن اشعار و حافظ و حضرت مولانا به مردم نشان داد شعر یعنی چی غزل وووووو.... بعضی‌ها الان متعصب شدن که حتی یک بیت از حافظ نخوندند. بارها در برنامه دورهمی شاهد بودیم و دیدیم
ناشناس
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان خدای آواز بود خدای معرفت خدای افتادگی و.... نام او بر دل دوستدارانش تا به ابد جاوید خواهد ماند. نه نیاز به کوچه دارد نه خیابان.
امیر عباس
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
همای گو مفکن سایه شرف هرگز....در آن دیار که طوطی کم از زغن باشد.نماینده بی هنری که چند صباحی بر مسند قدرت تکیه کردی تا چند سال دیگه نام تو رو مردم فراموش میکنند اما نام خسرو آواز ایران تا قرنها هم ردیف حافظ و سعدی و مولانا میدرخشد .نمیرید از اینهمه بخل و حسادتدها؟!
محمود
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
فرجام واخرت ادمیو فقط خدا میداند برای شجریان همان ربنایی که سالها سرسفره افطار قلب مان را متوجه معنویت میکرد کافی است
سعید
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
استاد شجریان عزیز دل همه ی ما بوده و هست ولی فک کن اسم حافظ حذف شه اسم استاد بیاد جاش اصن وجهه خوبی نداره خیلی از جاها هست که میشه اسم استاد و رو گذاشت ولی جایگزینیش با حافظ صورت خوبی نداره
علی
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
سلام
دانسته و یا ندانسته استاد استاد نکنید شاهنامه آخرش خوش است ،دعا کنید عاقبت بخیر شوید نه اینکه با نظام زاویه پیدا کنید و هر آنچه که بخاطر مشهور شده اید را منکر و خواهان محو آن شوید
کوروش
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
خوبه پنج دفعه مرغ سحر رو با قرائت برای شادی روحش همه با هم بخونیم
ناشناس
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شیرازی هابه این راحتی تغییراسم رانمی پذیرند.هنوزپس ازسالهابه پل غدیرمیگن صاب دیون،به اون خیابون میگن شهناز ،به اون یکی میگن داریوش.مقام استادبسیارمحترم ولی خیابان دیگری رابه نامشون کنن.مردم نمی پذیرن.به استادظلم نکنید
ناشناس
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اگه حافظ و شجریان توی یک دوره زندگی میکردند با من دعوا نداشتن ولی شماها دارین اونا رو با هم دشمن جلوه می‌دین شرم باد بر جماعتی که نامداران فرهنگ و هنر مملکت شوند رو به غلط در مقابل هم قرار میدم نه ادامه دهنده راه همدیگه
ناشناس
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
استاد شجریان شعر حضرت حافظ را زرگری کرد و در طلا گرفت .ابراز علاقه یا بی علاقه بودن طبیعی است اما هیچکس نباید وحق ندارد توهین کند شعر و موسیقی در حد فهم هرکس نیست شعر با شعور هم ریشه است هنر در این سرزمین همیشه مظلوم بوده...
ناشناس
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اگه یه مداح خوش صدا یا مثلا یک فردی مثل موذن زاده با اون اذان زیبا
اسمش رو یه خیابون بود که بعضی خودشون روخفه میکردن،حتی نمیدونید چی خونده،حتی نمیدونید به چی توهین کرده،به بعضی حتی نباید اجازه دفن تو خاک مقدس ایران اسلامی داده بشه
ملوس
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان بازی کردن هنر میخواهد ایشان انسان شریفی بود
ایشان به ایران خدمت کرد ولی در بیرون از ایران و وقتی دکترها جوابش کردن برگشت ایران و به اطبای ایران بیشتر اعتماد کرد و تمام شد.
لیلا
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
قدر زر زرگر بداند
ناشناس
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
قطعا ستارگان عالم هنر و ادبیات در کنار شیرمردان و دلاوران وطن پرست بوده‌اند که درگذر چند هزار ساله زمان، نهال نو پای ایران زمین را به درختی کهن‌سال تبدیل کرده‌اند که هر کدام در جایگاه خود مکانی ارزشمند در دلهای ایرانیان باز کرده‌اند و بزرگداشت آنان نیز نشانه قدر شناسی ایرانیان پاک نهاد است ،استاد شجریان نیز یکی از همین ستارگان است.
ناشناس
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بی هنران هنرمند را دیدن نتوانند. نماینده شیراز خود بی هنر است و نسبت به هنرمندان حسادت میورزد.
امیر
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اولش بگم من خاک پای تمام هنرمندها و مفاخر کشورم بخصوص استاد بزرگوار شجریان بوده و هستم و اینکه این آقای نماینده به چه دلیلی این فرمایش رو کرده هیچ کاری ندارم،ولی...با شناختی که از استاد و تفکراتشون و خانواده محترمشون دارم بنظرم نمیرسه که ایشون به انجام همچین کارهای سخیف و بی ارزشی راضی باشند.
ناشناس
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اونی که میگه شجریان کیه، خب معلومه نه شعور و نه معرفت.
اما این آقای پاک فطرت اگر یک جو ابرو و اعتبار داشت با این حرف مزخرف و بی پایه و مایه اش از دست رفت.کدوم مردم اعتراض کردن؟؟؟!!
البته شاید تغییر اسم گذر حافظ درست نباشه بلحاظ تاریخی و ارج گذاری به حافظ ولی او از موضع منفی و برای خوش آمد اینو گفت
ناشناس
یعنی این همه عزیزانی که نظریات اعتراضی خودشون را اینجا مطرح کرده اند جزء مردم نیستند؟
مریم
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
میشه خیابان دیگری به اسم شجریان کرد ولی این خیابان همون نام حافظ باشه بهتر هست چون نزدیک حافظیه هست
مریم
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
چون نزدیک آرامگاه حافظ هست باید همون گذر حافظ باشه
..
دقیقا کلا مسخرس که اسم یه شاعر نامی رو برداری واسم یه خواننده نامی رو بذاری این چه دستآوردی داره نماینده ها فقط نشست اسم عوض کنن یه مدت پیشم خیابون ایمان شمالی رو گفتن وکلا خاک . هیچ کاری درست انجام نمیدین این همهههههه خیابون که اسمشونم قشنگ نیست خب اونا رو عوض کنین
شهنام درویشان
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
سلام اولا من شیرازی هستم و کسی مخالفتی نداشت
دوما تورم و گرسنگی و بدبختی مردم تو عوض کردن نام خیابوناست الان دیگه بشه یا نشه ما گرسنه نیستیم
مسکن رو اجاره و ودیعه حل میشه تو این قیمت ای نجومی به قیمت کف خیابون پاریس یا تورنتو و لندن صاحبخونه های ... دارن میچاپن مردم رو
گور بابای هنر همش چرت و پرت مردم رو سرگرم کردید
خونه تو زرگری متری 100 میلیون تومن رو بیا درست کن جای اسم خیابون...
دنا پلاس هدیه میگیری حقوق نجومی که راجع به اسم خیابون نظر بدی ....متری 100 میلیون تومن میفهمی یا نه گرسنگی و فقر داره بیداد میکنه چرت تحویل کی میدی ...اسم خیابون ؟
ناشناس
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
فکر میکنم ایشون موافق باشن که نامش بشه گذر سردار قاسم سلیمانی
ناشناس
سردارسلیمانی هرگزباوطن فروش هاقابل مقایسه نیست ابشون برای آرامش شماحتی جونشوداد
ناشناس
قیاس شهیدعزیزسردار سلیمانی با این آقا
قیاس مع الفارق است
چون مبانی اعتقادیشان با هم متفاوت است
مثلا آیا ولایت پذیری این دو و پیروی از ولایت این دو نفر مثل هم بوده؟ فاعتبروا یا اولی الابصار
ناشناس
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
به این نماینده بگید با این حرفا بزرگ نمیشی. استاد شجریان اعتبار ایران و ایرانیست.
ناشناس
بیچاره اون ایرانی که اعتبارش به آقای شجریان باشد
چون ارزش هر انسانی به تقواست ان اکرمکم عندالله اتقاکم
Nnh
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
نظرش درسته ، اسم شجریان باید جاودانه بماند البته در کنار بزرگانی مثل حافظ.
بنده خدا منظورش اینه که در بین این همه خیابون با اسم های بی شمار باید روی گذر حافظ کلید بشه
شهرام
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
جواد یساری هم خوب میخواند چطوره دولت و شورای شهر اسم خیابان آبعلی را بنام ایشون تغییر بدن،اینجوری هم دلار ارزون میشه وهم مشکل گرانی اجناس حل میشه.
امیر
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان مگه کیه که بخوان یه خیابان را به نامش کنن!
فاطمه
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
واقعا متاسفم برای این آقا ی نماینده، استاد شجریان حق بزرگی به گردن فرهنگ، هنر، تاریخ و ادبیات این سرزمین دارند، خدمتی که ایشان کردند، کم از بزرگانی چون، فردوسی و حافظ و سعدی و خیام و مولوی و... ندارد، نام بلند ایشان در قلب فارسی زبان و هنر دوستان ایران و جهان تا ابد جاودانه است، ونیازمند اجازه این و آن برای نامگذاری بر روی مکان ها نیست. اگرچه ایشان حق بسار بزرگی بر گردن بزرگان ادب به ویژه جناب حافظ دارندو این نامگذاری گوشه ای ا ز این دین را ادا می کند، کسانی که اینگونه برخورد می کنند یا وجود استاد بزرگوار را به خوبی درک نکرده اند، یا اینکه متاسفانه از سر بخل اینچنین رفتار می کنند، به هر روی خورشی تابان وجود نازنین استاد، هرگز با گل چهل و غرض ورزی اندود نخواهد شد، به عنوان یک شیرازی و یک انسان اهل زمین، به همدوره بودن با ایشان بر روی این کره خاکی افتخار می کنم.
مهدی
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
تغییر نام خیابان ها کار اشتباهی الان تو مشهد همه خیابون های قدیمی 3 اسم یا 2 اسم دارن کاش مسیولین مشهدم هم یکم سر عقل بیان!
اینهمه معبر جدید چرا اسم یک خیابون قدیمی رو باید تغییر بدین؟!
ناشناس
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
واقعا شیرازی ها ساده و احساساتی هستین...اخه شما اگه قراره یه خیابون به نام شخصی بزنین پزشک های ماهر و دلسوز و بنام همچون خدادوست و ملک حسینی و ...خلبان های بنام ایران که شیرازی هستن و بازیگران معروفی که سر شبنم ای ایران هستن که بیشتر و حق گردن همه دارن..
ناشناس
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان ولایی نبودهرکه باال علی درافتدورافتد
ناشناس
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان کیه دیگه
بنالی
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
تو پیش‌ خودت فکر میکنی نماینده‌ مردمی؟ شجریان‌ صدای‌ یه‌ ملت‌ بود‌ و خواهد بود
ناشناس
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
از نماینده‌ای که با رای کم ودلولپسان رفته مجلس توقعی نیست
رضا
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان کدوم ...؟؟ یه ... که تمام عمرش در حال عشق و حال توی اروپا و آمریکا بود و با تمام رسانه های ضد ایرانی هم مصاحبه می کرد. واقعا ملت .... هستین که طرفدار همچین .... هستین‌ بیچاره فردوسی
ناشناس
خوب کاری کرد تو چی میفمی
ناشناس
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
آقای پاک فطرت یه سوال ازت دارم تواین مدتی که توشورای شهرشیرازهستی چه کارمثبتی وعام المنفعه ای انجام میدی ؟؟؟؟
ناشناس
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
بابا حضرت!؟!
رضا
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
واقعا شجریان مگه کی بود میگم استادیومی . مسجدی یا اصلا شهری را بنامش کنید بابا یکی بود میخوند و با آن گذران زندگی میگرد خوب شغلش این بود بقیه میشن مطرب این میشه آوازه خوان شهیر
حافظ
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
استاد شجریان درقلب ما هست ومی ماند
ناشناس
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
انسان های بزرگ احتیاجی به این ندارند که خیابانی یا گذری به اسمش باشد اسم. اونا رو قلب های ما حکاکی شده اقای نماینده بزرگ خرد حضرت حافظ. خسروخوبان استاد شجریان و امثال اونا. تا ابد در دل ما مردم ایران جا دارند شما اقای نماینده و امثال شماها که هیچی نیستید برید خیابان و کوچه به اسم خودتون. بزنید.
امینی
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
مخالفان شجریان
بروید بمیرید از غصه دق کنید که عزت خدا دادیه شجریان در دل ملت هنردوست جا گرفته
ناشناس
خداوند متعال هر کسی را با هر چه دوست دارد محشور می‌فرماید
حتی اگر عاشق سنگی باشد با همان سنگ محشورمیشود.
اللهم اجعل عواقب امورناخیرا
ناشناس
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
خداوند عادل و قهار هست چرا به ناحق از طرف بخش عمده و عظیم مردمی حرف میزنید که با جان و دل استاد رو عزیز میشمرن .چطور به این سرعت نظر همه مردم شیراز رو جویا شدید و گفتید که مردم نمیخوان اسم خیابون عوض بشه ؟ خدا دیرگیره اما سخت گیره . برای اونهایی هم که اومدن به مرحوم استاد شجریان وطن پرست هم توهین کردن هیج حرفی ندارم چرا که دیگه امیدی به اینها نیست دیگه تباه تباه هستند .
ناشناس
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
تو نمایند شیراز نیستی . به جای یک خیابان باید سیصد خیابان به نام حضرت شجریان ساخته شود
آبروی شیراز را نبر
شییراز پایتخت فرهنگی ایران است
# شیراز
# مرحوم استاد شجریان
ناشناس
شجریان برا شما آبرو نمیاره
ناشناس
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان ولایی نبود ولی استادشهریارولایی بودوماندگارشداثارش این کجاوان کجا
صادق
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
استاد شجریان همیشه زنده و نامش درخاطر دوستدارانش جاودان شد‌
این آقا نماینده مردم نیست
ناشناس
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
آقای شجریان محبوبند ولی به نظر من ایشون به همسراولشون بعداز این همه خوبی ناسپاسی کردند و معشوقه دیگری گرفتننداون ارزش هنر از خودشون کم کردن دیگه نیازی نیست تو شیراز گذرگاه به نامشون بزنند هم مشهد کافیه
ناشناس
استاد اینقدر بزرگ که لازم نیست خیابان بزنی به نامش اون تو قلب کل ایران هست
ناشناس
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
عده ای از حسادت می خوان بمیرن که استاد تا این حد نزد مردم محبوب هست واقعا متاسفم براشون
Betti
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
حالا چه گیری دادین به شجریان ...چرا وقتی زنده بود گله قصه نکردین که بنده خدا جواب بده ....خیلی وقت شناسید ....وقتی بنده خدا نیست تا از خودش دفاع کنه زرنگ شدین دم از پرچمو ایرانو نظام میزنین .....خلایق هرچه لایق ....حزب باد نشین لطفا ....ایشون جایگاهشون دم راه نیست لقد کنین رد شین نظر بدین ...خیلی هم ایرانی ووطن پرست بود خوب حالا یکم گله کرده وبس....بنده خدا قاری قران بود جم کنین لطفا ....قدر نشناسا ....چشمو رو هم خوب چیزیه
ناشناس
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
جناب نماینده کاش به فکر امرار معاش مردم بودی به جای اعتراض کردن به اسم خیابانی که میخاد بشه به نام استاد . ما بچه های شیراز از الان میگیم گذر استاد شجریان .
ناشناس
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اگه راست میگی یه نظرسنجی تو شهر شیراز برگزار کنید بعد خودتون متوجه میشین که استاد عشق چه محبوبیتی داره ..
بی نام
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
حافظ که غرور ملی ماست.اگه راست میگن اسم یه خیابون دیگه بذارن استاد شجریان
علی
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
شجریان
یک هنرمند به تمام معنا بود
و یک استعداد
ولی شجریان کسی بود که همسرش رو فرزندش همایون رو بزرگ کرده بود، طلاق میده تا با یک دختر جوان 26 ساله ازدواج کنه... کسی بود که یه زمانی برای شاه میخوند به زمانی برای انقلاب...
ناشناس
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
مردم ایران متأسفانه مرده پرستیم همین استاد تازنده بود خیلی ها اهنگاشو دوست نداشتن ایرادی هم نداره هرکس از یه سبکی خوشش میاد من هم سنتی خوشم نمیاد اما به آقای شجریان هم به عنوان یه هنرمند احترام می زارم سخن من باکساییه تاحال گوش نمیدادند حالا شدن شجریان شناس
ناشناس
سلام ,مرحوم شجریان ازقرائت قران شروع کردوبعداشعارحافظ می خواند.وبقول هنرمندی تمام سبکهای موسیقی بلدبود.نام خیابان به اسم اوباشدعیبی ندارد
ناشناس
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
انسان متاسف میشه که نماینده کلان شهری که مهد تمدن و فرهنگ ایران هست اینجوری در مورد استاد شجریان صحبت کنه فقط متاسفم
علی
بنده خدا منطقی گفته ..توهینی نکرده گذر حافظ بمونه بهتره
ناشناس
اتفاقا حرف درستی زده، حافظ رو حذف کنی شجریان بذاری؟ نوبره والا
محمد
امثال حافظ شیرازی با اشعار نابشون باعث معروفیت این خواننده ها شدن بعد بیان خیابون رو به اسم شجریان بزنن واقعا خنده داره
Sasan
می ترسی بلد نشن، ده ها نقطه وجود دارد که نام خیابان با میدان نمی خونه
ناشناس
چجوری مگه توهین کردن خب راست میگه شیراز رو با حافظ همه جای دنیا میشناسن حالا بیان حافظ رو عوض کنن یه اسم دیگه بذارن مگه حافظ شاعر نبوده اینکه میگه خیابان حافظ شناخته شده هست نباید عوض بشه دروغه خب حافظ که بیشتر تمدن رو نشون میده استاد شجریان عزیز دل ما هم هست اماااا عوض کردن خیابان حافظ که شاعر شناخته شده جهانی هست با خواننده شناخته شده جهانی چه دستآوردی داره خب ایییین همه خیابون
ناشناس
انسان برای امثال چون تویی متاسف می شودکه حضرت حافظ رابا مثل شجریان نامی مقایسه می کنند
الی
متاسفم براش
ناشناس
زنده یاداستاد شجریان که یک نخبه بی بدیل ومانده گارهستن ان شاالله ولی جناب حافظ هم جایگاه خودش رو داره،بهتروقشنگترتثبیت نام حافظ درمحل فعلی هست وبه احترام استادعزیزمان مرحوم شجریان
ناشناس
زیادهم تاسف نخور
ما دیگه طاقت تاسف شما را تو این هیری ویری
نداریما واللا
رضا
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
اتفاقا این نامگذاری خیلی هم بجاست.هر چند خیلی دیر انجام شد.همین حالا هم شهرت جهانی داره و هم شهرت داخلی.کیست که زنده یاد شجریان را نشناسد
احمد
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
جناب پاک فطرت تو هنوز معنی هنر و هنرمند رو نفهمیدی
ارسال نظر