معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این طرح با حذف هزینه ۴۰ درصدی باتری و بهره گیری از شیوه سوآپ و باتریهای امانی و ایجاد زیرساختهای لازم ارزان سازی قیمت محصول مدنظر قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این خصوص از جمله برگزاری فراخوان طراحی و تولید انبوه موتورسیکلت برقی با مشارکت بخش خصوصی، شناسایی فعالان در حوزه تولید موتورسیکلت برقی داخل کشور، برگزاری جلسات هماهنگی با تولیدکنندگان داخلی، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی کامل تولیدکنندگان منتخب داخل کشور و…، تصریح کرد: تولید موتور سیکلت برقی با توان مناسب هم برای جابجایی عادی و هم به عنوان وسیله کار و با هدف کاهش آلایندگی در دستور کار است.
بیشتربخوانید: تستهای خودرو بومیسازی میشود
بیات همچنین شناسایی ظرفیت تولید قطعات و اجزا اصلی موتورسیکلت برقی در کشور با هدف کاهش ارزبری، تعمیق ساخت داخل، تأمین اقلام استاندارد، افزایش تولید و ارزان سازی تیپهای معین را از دیگر اقدامات ایدرو در طرح تولید موتور سیکلت برقی برشمرد.
وی گفت: سازمان ایدرو، مشترک سازی قطعات نظیر موتور الکتریکی و درایو، مجموعه باتری و سامانه مدیریت، شارژر و مبدلها با هدف بومی سازی و ایجاد مقیاس اقتصادی تولید را پیگیری میکند.
رئیس هیأت عامل ایدرو پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کشور، شهرداریها، پلیس راهور و سایر بخشها را در شتاب بخشی به طرح توسعه، تولید و استفاده از موتور سیکلت های برقی ضروری خواند.
در این جلسه همچنین اقبال شاکری عضو هیئت رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس از آمادگی دستگاه قانون گذاری برای پشتیبانی از این طرح خبر داد.
نمایندگان دستگاههای مرتبط از جمله وزارت کشور و نیرو، شهرداری تهران و شرکتهای تولید کننده موتور سیکلت نیز در این نشست ضمن ارائه دیدگاههای خود بر ضرورت اجرای طرح تاکید کردند.