تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
رییس سازمان بورس خبر داد:

سود سهامداران عدالت به خودشان واریز می شود/تکلیف سهام عدالتی‌ها در روش مستقیم و غیر مستقیم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جلسه شورای عالی بورس گفت: در جلسه شورایعالی بورس در خصوص فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه تصمیم گیری شد.

اقتصاد۲۴- حسن قالیباف اصل، سخنگوی شورای عالی بورس درباره تصمیمات آخرین جلسه شورای عالی بورس اظهار کرد: در جلسه شورایعالی بورس در خصوص دو محور فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تأسیس شرکت‌های تأمین سرمایه تصمیم‌گیری شد.

وی ضمن بیان اینکه تا به حال ۲۷ شرکت آماده پذیرش در بورس شده‌اند، به آخرین وضعیت سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز آخرین وضعیت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت بررسی و گزارشی در این خصوص به شورایعالی بورس ارائه شد. بر اساس آئین نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی موظف بودند سهامداران خود را شناسایی و اسامی آن‌ها را در سامانه ثبت کنند.

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: دو ماه از ابلاغ آئین نامه سپری شده و اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری باید به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره سهامداران را برای حضور در مجمع دعوت کنند.

قالیباف ادامه داد: شرکت‌های سرمایه پذیر هم باید سود سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند مطابق سایر سهامداران پرداخت کنند. به این ترتیب سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شخصی واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واریز می‌شود.

 

منبع: سنا
ارسال نظر