تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
اخبار پیرامون بازار سرمایه؛

فوران مجدد نقدینگی در شهریور/ نتایج نظرسنجی‌های آمریکا صحیح نیست!/ شستا با قدرت بازمی‌گردد

بورس ایران این روزها صحنه تاثیرپذیری از اخبار بسیاری است که از مسائل داخلی و خارجی نشات می گیرد.

اقتصاد۲۴ - بر اساس اعلام مدیران بانک مرکزی ضریب فزآینده پولی در شهریور امسال به عدد ۷.۹ رسیده که در تاریخ اقتصاد ایران بی‌سابقه است. حجم نقدینگی نیز در پایان شهریور به عدد ۲ هزار و ۹۴۳ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان رسیده که این رقم در ۶ ماهه اول امسال ۱۷.۱ درصد و در یک سال منتهی به پایان شهریور ۳۶.۲ درصد رشد داشته است.

روز چهارشنبه ارزش معاملات ۱۱ هزار میلیارد تومان بود و در این شرایط خروج پول حقیقی ۲۶۴ میلیارد تومان برآورد شد.

در این روز توجه حقیقی‌ها به پالایشی‌ها به خصوص شپنا، شتران، تاپیکو بود. حمایت حقوقی از وسپهر، وبملت، وبصادر، فملی، اخابر نیز مشهود بود.

و اما...

رزم حسینی؛ وزیر صمت گفت:قیمت‌های دستوری، صنعت خودرو کشور را با زیان هنگفت روبرو کرده است. اتخاذ برخی تصمیمات چالشی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود شرایط کنونی کشور الزامی است، اگر همه بپذیریم که در مسیر منافع ملی حرکت کنیم در درازمدت به نفع اقتصاد ملی کشور خواهد بود.

چنانچه رویه دستوری قیمت گذاری خودرو تغییر کند،هدف کاهش قیمت خودرو و کاهش واسطه ها برای کسب سود بیشتر توسط خودروسازان است تا با این روش خودروسازان از زیان خارج شده و به سوددهس برسند.

از سوی دیگر در هفته جاری مسائل پیرامون سه صنعت خودرو، سیمان و فولاد در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید:کدام نمادها امروز بازگشایی می‌شوند؟


مدیر عامل شستا گفت:افزایش سرمایه از محل سهام جایزه به میزان ۷۷ درصد به زودی انجام می‌شود. در بازگشایی از سهم حمایت می‌کنیم!

 پورابراهیمی؛رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  در چادرملو گفت:با تعیین تکلیف نرخ سنگ آهن و منطقی شدن قیمت آن باید شرایط اجرای طرح‌های توسعه این شرکت را فراهم کنیم.

مدیر نظارت بر بازار بورس کالا گفت:در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه ورق سرد خود را در بورس عرضه می‌کند، ولی سایر تولیدکنندگان ورق سرد خود را با قیمت‌های بسیار بالا و در خارج از بورس می‌فروشند.

 

از سوی دیگر...

متال بولتن گزارش داده است که تاجران در هفته گذشته حجم قابل توجهی شمش فولادی از فولادسازان ایرانی خریداری کرده‌اند که با افزایش تقاضا از کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و همین‌طور کشور‌های شرق آسیا (خصوصاً چین) انتظار می‌رود در ماه‌های اکتبر تا دسامبر به این مقاصد، صادر شود.

 تولید نفت و میعانات گازی روسیه در نیمه نخست ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر ۰.۲ درصد کاهش یافت.

بن سلمان و پوتین، برای دومین بار در هفته جاری بر سر تعادل بازار نفت مذاکره داشته اند. نشست فنی اوپک دوشنبه این هفته برگزار می‌شود.

 

ترامپ یا بایدن؟

در بررسی ریسک های غیرسیستماتیک نیز می توان گفت که مدیر کمپین بایدن که پیش از این درباره اعتمادناپذیری نظرسنجی‌ها هشدار داده بود، در جمع فعال کمپین هشدار داد که "فاصله دو رقمی میان ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ها واقعی نیست و هرگز نباید جدی گرفته شود!"

 

 

 

 

 

ارسال نظر