تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
برای دومین ماه متوالی رقم خورد:

خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه/ حقیقی ها کدام صنایع بورسی را فروختند؟

مهرماه برای دومین ماه متوالی خروج سرمایه حقیقی از بازار سرمایه رقم خورد.

اقتصاد۲۴ - مهرماه برای دومین ماه متوالی شاهد خروج نقدینگی حقیقی از گردونه معاملات سهام بودیم. به این ترتیب در اولین ماه فصل پاییز در مجموع سهامی به ارزش ۱۰ هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان از سبد سهام معامله‌گران خرد بازار به پرتفوی حقوقی‌ها منتقل شد. در این میان بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های بزرگ و متوسط بازار رقم خورد.

 در صدر لیست فروش حقیقی‌ها در مهرماه زیرمجموعه‌های بانکی قرار داشتند که شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش ۴ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بودند. پنج گروه کالامحور فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، چندرشته‌ای صنعتی، فرآورده‌های نفتی و کانه‌های فلزی دیگر گزینه‌های فروش سهامداران خرد در مهرماه بودند که در مجموع با خالص فروش ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی مواجه شدند.

 در آن‌سوی بازار، اما گروه‌های کوچک و عمدتا تک سهم در صدر لیست خرید سهامداران خرد قرار گرفتند. در این میان گروه مخابرات شاهد ورود ۱۴۵ میلیارد تومان پول جدید از سوی حقیقی‌ها به دو سهم زیرمجموعه خود بود. پس از آن دو گروه تک سهم زغال‌سنگ و سایر معادن در مجموع شاهد جابه‌جایی سهامی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان در مسیر حقوقی به حقیقی بودند.

منبع: دنیای بورس
ارسال نظر