تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

آیا ایران آب صادر خواهد کرد؟

 معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران اکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته که بتوان گفت می تواند صادر کننده آب باشد اما وضعیت منابع آبی طی سال های اخیر مناسب بوده است.

اقتصاد۲۴ -قاسم تقی زاده خامسی با بیان اینکه برای رسیدن به این نقطه که ایران بتواند آب را به کشورهای دیگر صادر کند؛ فاصله داریم، اظهار کرد: درست است که چندین سال متوالی در سال های پر بارش قرار گرفته ایم اما هنوز توان صادرات را نداریم.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور، گفت: تقریبا شرایط همچون سال آبی گذشته است و حتی از مهرماه تاکنون از نظر بارندگی کمی جلوتر نیز هستیم و امیدواریم شرایط بارندگی به همین روال پیش برود.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص وضعیت بارش ها در کشوور، تاکید کرد: آنطور که ارزیابی شده پاییز خشک تری را نسبت به سال گذشته پیش رو خواهیم داشت اما زمستان پر آبی در انتظار کشور است.


بیشتر بخوانید:افزایش صادرات روغن موتور از ایران / دورنمای سودآوری ایرانول در شش ماهه دوم ۹۹


تقی زاده خامسی با تاکید بر اینکه نمی توان گفت که ترسال هستیم، تصریح کرد: آنطور که پیش بینی می شود امسال  نسبت به سال آبی گذشته وضعیت منابع آبی تغییر محسوسی نداشته است و امیدواریم بدون مشکل امسال را نیز پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر