تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹
در معاملات امروز؛

شاخص تغییر مسیر داد/ بوی بهبود اوضاع بورس پس از ۸۰ روز ریزشی/ ریزش چه بر سر بورس آورد؟

در معاملات امروز بورس بهبود تقاضا در برخی نمادها به خوبی مشهود بود.

اقتصاد۲۴ -بورس اوراق بهادار تهران که این روزها روندی جز روند نزولی به خود ندیده است امروز شاهد افزایش تقاضا در برخی نمادها و بهبود وضعیت نسبی در کلیت بازار بود.

صبح امروز همزمان با آغاز معاملات شاخص بورس ۲۲ هزار واحد افت کرد و پس از برخورد به به عدد یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۰۸ واحد در یک حرکت نرم بازگشت کرده و بخشی از افت خود را پس گرفت.

بر این اساس در پایان معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص بورس با ۱۳ هزار و ۸۴۱ واحد افت در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۸۶ واحد ایستاد.

شاخص کل وزن نیز با افت ۳ هزار و ۱۵۹ واحدی در ارتفاع ۳۷۶ هزار و ۹۹۲ واحد ایستاد.

 

و اما فرابورس...

فرابورس ایران نیز امروز شاهد افت و خیز شاخص این بازار بود؛ به طوری که پس از افت آغازین شاخص آیفکس این نماگر با تغییر مسیر در نهایت افت ۵۵ واحدی را در پایان معاملات خود ثبت کرد.

نماگر این بازار در پایان معاملات عدد ۱۶ هزار و ۱۲۴ واحد را ثبت کرد.

 

 

ارزش دلاری بورس تهران نصف شد

حسین زمانی درمزاری در خصوص ریزش اخیر بورس در کانال خود نوشت:از زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد و همین ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس انجامید، این بازار افت ارزش ۲۸۳۰ هزار میلیارد تومانی را شاهد بوده که با احتساب حدودی قیمت ۲۸‌هزار تومانی دلار آمریکا در صرافی بانک ملی افتی ۱۸۵ میلیارد دلاری را شاهد بوده است.

وی با اشاره به آمار و ارقام افزود:اگر به این رقم ارزش بازار اول و دوم فرابورس را نیز بیفزاییم، درخواهیم یافت که صرفا بدون احتساب افت قیمت در تابلو‌های سه‌گانه بازار پایه بازار سهام ۲۱۰.۷ میلیارد دلار افت ارزش دلاری را شاهد بوده است.

زمانی درمزاری یادآور شد: افت قیمت‌ها در بازار سرمایه سبب شد تا روز گذشته نیز شاهد انتقال ۱۰۷۰‌میلیارد تومان سهام از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها در بورس تهران باشیم. در فرابورس نیز این رقم در حدود ۳۶۰‌میلیارد تومان بود که مجموع خالص تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را به ۱۴۳۰ میلیارد تومان می‌رساند.

ارسال نظر