تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

بازار طلا در محاصره امواج سیاسی

در پایان ساعات کاری و همچنین هفته بازار‌های جهانی، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش قیمت، روز نسبتاً خوبی را پشت سر نهاد. اما با این حال قیمت آن همچنان در کانال ۱۸۰۰ باقی ماند.

اقتصاد۲۴ - با بسته شدن بازار‌ها و اتمام هفته، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه ۱۱ دلار افزایش داشت و بر روی ۱۸۷۸ دلار قرار گرفت. این افزایش قیمت توانست ضرر‌های روز پنج‌شنبه را جبران کند، اما در جبران ضرر‌های روز چهارشنبه ناتوان ماند. قیمت هر اونس طلا در طول هفته ۲۳ دلار سقوط کرد و از کانال ۱۹۰۰ به کانال ۱۸۰۰ رسید. حجم نوسانات بازار در این هفته بین ۱۸۵۹ دلار و ۱۹۱۳ دلار قرار داشت که تقریباً ۲ برابر نوسان ۳۰ دلاری هفته گذشته بود. اما به گفته تحلیل‌گران با توجه به برگزاری انتخابات آمریکا در هفته آینده باید انتظار نوسانات بیشتری را نیز داشت. انتخاباتی که قرار است روند اصلی آن روز سه‌شنبه آغاز شود، یعنی یک روز پس از بازگشایی بازار‌های جهانی.

نقره با ۴۱ سنت یعنی نزدیک به ۲ درصد اقزایش روز بسیار خوبی رای برای سرمایه‌گذاران خود رقم زد. هر اونس نقره در پایان هفته به ۲۳.۶۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۶ درصد افت به ۸۴۲.۰۹ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۹ درصد افزایش بر روی ۲۲۱۰ دلار قرار گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر