تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
در معاملات امروز بازار سرمایه؛

عرضه‌های هیجانی نفس شاخص را گرفت/ بورس برای صعود آماده می‌شود؟

معاملات امروز بورس با رکورد مثبت آغاز شد، اما فشار عرضه بخشی از این رشد را گرفت.

اقتصاد۲۴-معاملات بورس اوراق بهادار تهران در حالی آغاز شد که افزایش نسبی تقاضا در پیش گشایش مشهود بود و این تقاضا سبب ثبت بیش از ۴ هزار واحدی رشد در دقیقه نخست معاملات (مچینگ) شد.

اما در حالی که شاخص از مثبت ۵ هزار واحد رشد نیز عبور کرده بود، افزایش عرضه‌ها سبب تغییر جهت شاخص و پس دادن بخشی از این رشد کرد. به طوری که اکنون در لحظه تنظیم این خبر نماگر بازار رشدهزار و ۵۷۱ واحدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که نمادهایی همچون خودرو،خساپا،خگستر،شتران،شبندر و چند نماد شاخص ساز دیگر از ابتدای معاملات در محدوده مثبت معامله شده اند و در حال حاضر با فشار فروش مجدد روبرو هستند.هرچند که ضرب این فشار مانند یک ماه اخیر نیست و می تواند تا ساعتی دیگر با اراده حقوقی ها و بازارگردانان این سهم ها وارد روندی معکوس شود.

اما از آنجایی که طی دو روز گذشته ارزش معاملات با افزایش چشمگیری همراه بوده است و از طرف دیگر حقوقی‌ها دست به خرید‌های سنگین در اغلب نماد‌ها زده اند می‌توان گفت که در همین روز‌ها بازی می‌تواند عوض شود!

رسیدن سهام به قیمت جذاب و ریزش ۹۰۰ هزار واحدی شاخص از ۱۸ مرداد تا به امروز نشانه‌هایی برای ظهور یک رشد جدی، اما میان مدت و بلندمدت در بازار سرمایه است که می‌تواند در ۶ ماه تا یک سال آینده تحقق یابد.

ارسال نظر