تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

فیضیه قم باز هم خبرساز می‌‌شود؟

7271 نفر از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، طی نامه‌ای به رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای‌عالی حوزه های علمیه و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، خواستار برگزاری تجمع در مدرسه فیضیه قم در دفاع از معیشت مردم و مخالفت با لوایح FATF شدند.

اقتصاد۲۴- طلاب در این نامه خطاب به رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشته اند: «امروز انقلاب اسلامی ایران در شرایط مشابه با فتح بدر و خیبر قرار گرفته و زمینه تحقق ارزشهای اسلامی و بیداری جهانی بیش از پیش هموار گردیده است؛ اما متاسفانه عده ای وابسته، از نفس افتاده و دنیا طلب نجومی خوار با گروگان گرفتن معیشت مردم و القاء بن بست، تنها راه حل مشکلات کشور را تسلیم محض در برابر نسخه های نظام استکبار معرفی کرده و بدنبال تغییر ماهیت قدسی و وحیانی نظام اسلامی میباشند؛ لذا حامیان این رویکرد ذلت آفرین، با اقدامات و برنامه هایی دقیق، متعمدانه موجب بروز مشکلات سخت برای کشور بویژه در مسایل معیشتی مردم شده اند؛ این وضعیت حاصل خیانت نفوذی ها در تغییر دستگاه محاسباتی مسئولان و مردم، عدم اعتناء به ظرفیتها و توانمندی های داخلی و مردمی، واردات بی رویه و تضعیف تولید ملی؛ عدم اجرای پیمانهای پولی دو جانبه و چند جانبه و … میباشد.

در ادامه این رویکرد باطل و ناکارآمد، غربگرایان لیبرال، پس از تجربه تلخ خسارت محض برجام که حاصلی جز کوچکتر کردن سفره ی مردم در کنار تخریب تاسیسات هسته ای؛ یکی از مهمترین مولفه های قدرت و امنیت ملی نداشت؛ اکنون به دنبال تحمیل خسارت محض دیگری به مراتب خطرناک تر از برجام، با عنوان کنوانسیون های بین المللی همچون پالرمو وCFT می باشند.

بر اساس نامه ی چهل تن از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در امور اقتصادی، حقوقی، سیاسی و بین الملل خطاب به ریاست و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، پذیرش این کنوانسیون های استعماری موجب اشراف اطلاعاتی دشمن بر نظام بانکی و مالی کشور، اعمال دقیق تر تحریم ها در آینده، بسته شدن راه های دور زدن تحریم ها، افزایش قیمت ارز و سخت تر شدن معیشت مردم، نقض حاکمیت ملی و زمینه ساز مداخله ی بیگانگان در امور کشور و مخدوش شدن استقلال سیستم قضایی کشور و . . . خواهد گردید.»

در پایان این نامه آمده است:«بدین منظور از شما سروران ارجمند خواهان برگزاری تجمع بزرگ حوزویان در زمان چهارشنبه ۲۴/۱۱/۱۳۹۷ ساعت ۱۰ صبح، مدرسه مبارکه فیضیه و سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و حضرات آیات محمد یزدی، سید احمد خاتمی، سیفی مازندرانی، اعرافی، محسن اراکی دامت برکاتهم می باشیم.»

گفتنی است مرداد امسال طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در اعتراض به مشکلات اقتصادی کشور با عنوان «روحانیت هم درد مردم» در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد که پلاکارد جنجالی «ای آنکه مذاکره شعارت/استخر فرح در انتظارت» متعلق به آن تجمع بود. سخنرانی رحیم پورازغدی در آن مراسم نیز واکنش های شدید اللحنی را از سوی حوزویان به دنبال داشت.
ارسال نظر