تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بررسی معاملات امروز بازار سرمایه؛

افت ۱۸۰۰ واحدی شاخص در سایه رِنج کشی منفی سهم ۳ دلاری!/ خودرویی ها در کانون تقاضای امروز بورس

با وجود آغاز سبز معاملات بورس همچون روز گذشته، حرکت چند کد حقیقی در فروش سنگین یک سهم سبب افت دوباره شاخص شد.

اقتصاد۲۴ -اگرچه امروز معاملات بورس اوراق بهادار تهران هم، چون روز گذشته با آغازی مثبت همراه بود، اما رِنج کشی‌های منفی چند کد حقیقی در سهم وبصادر سبب ایجاد صف فروش ۲۰۰ میلیونی آن هم پس از حجم ۲۲۰ میلیونی شد! اتفاقی که در روز بازگشایی نماد هم رخ داده بود، اما به دلیل ابطال معاملات نماد در آن روز بار دیگر به خاطر خروج چند کد سنگین حقیقی تکرار شد.

این در حالی است که صیدی، مدیرعامل بانک صادرات قیمت این سهم را ۲ تا ۳ دلار برآورد می‌کند و اکنون این سهم در محدوده ۲۵۰ تومان شاهد رِنج کشی منفی سهامداران است!

اما اتفاق دیگر امروز جمع شدن صف فروش نماد حکشتی بود که پس از اصلاح سنگین بالاخره بنای حرکت صعودی دارد و در لحظه تنظیم این خبر با صف خرید ۵۳ میلیونی همراه است.

همچنین دو لیدر نمادهای خودرویی یعنی خودرو و خساپا که در دو روز گذشته نیز مصمم به جمع آوری صفوف فروش خود ظاهر شده بودند، در لحظه تنظیم این خبر پس از معامله متعادل بالاخره روی مثبت به خود دیدند!به طور کلی نوجه به نمادهای خودرویی در معاملات امروز مشهودتر است.

در حال حاضر تحرکاتی در نمادهای پالایشی نیز مشاهده می شود که می تواند این نمادها را حتی تا پایان معاملات همین امروز به تعادل رسانده و یا سبزپوش کند.

نمادهای بسته ای همچون فاذر و پترول نیز اکنون در حال بازگشایی است و می تواند سرآغازی بر بازگشایی سایر نمادهای بسته همچون شستا باشد.


بیشتر بخوانید:بورس ۹۲ تکرار نمی‌شود/ شاخص یک میلیون و ۷۰۰ هزار در دسترس است


کوتاه از بورس

اما در بورس اوراق بهادار تهران شاخص تا به این لحظه با افت یک هزار و ۸۲۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون ۲۱۰ هزار و ۱۱۸ واحد ایستاده است.

شاخص هم وزن نیز زیر بار فروش نماد‌های کوچک به دلیل عدم حجم خوردن این نماد‌ها تنها ۲۷۹ واحد افت داشته و در ارتفاع ۳۶۴ هزار و ۶۰۵ واحد است.

افت امروز شاخص کل بورس تا به این لحظه به سبب افت نمادهای شبندر،وبصادر و فولاد بوده است.ضمن این که نمادهای حکشتی،نوری،کچاد و پارس با معاملات خود در محدوده مثبت از افت بیشتر این نماگر جلوگیری کرده اند.

کوتاه از فرابورس

در فرابورس نیز افزایش نسبی تقاضا مشهود است و نماگر این بازار در لحظه تنظیم این خبر تنها افت 30 واحدی را نشان می دهد.

نمادهای ذوب، صبا، فرابورس و شاوان سبب تاثیرگذاری منفی و نمادهای کگهر، غصینو و زاگرس سبب تاثیرگذاری مثبت بر این نماگر تا لحظه تنظیم این خبر بوده اند.

اما در کلیت بازار با توجه جمع شدن اغلب صفوف فروش نمادهای لیدر و شاخص ساز به نظر می رسد اصلاح فوق فرسایشی شاخص بورس با از دست رفتن ارزش نیمی از بازار سرمایه کشور فارغ از دلایل آن دیگر رو به اتمام باشد و در روزهای آتی به تدریج از نمادهای قرمز کاسته شده و بر تعداد نمادهای سبز افزوده شود و روند صعودی مجدد شاخص بورس آغاز شود.

ارسال نظر