تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹
قالیباف‌های منفعل؛

تلاش برای احقاق منافع سهامداران خرد یا لگدمال کردن آنها؟

مثلث سه قالیباف، مجلس، بورس و رسانه در انفعال کامل برای احقاق حقوق و منافع سهامداران قرار دارند.

اقتصاد۲۴-چهارشنبه شب گفتگوی ویژه خبری با موضوع تقویت بازار بورس، میزبان کارشناسانی بود که ظاهرا باید مدافع حقوق سهامدار خرد باشند؛ ولی در صحبت هایشان چندان اصراری هم روی این مهم نداشتند و بیشتر به نظر می رسید دنبال مقصری میگردند که ریزش بورس را به گردنش بی اندازند و چه کسی بهتر از حقیقی های کم تجربه! این نشست، انتقادات زیادی در پی داشت. حال آنکه در ماه های قبل، مدیران مرتبط به بازار سرمایه بارها در مصاحبه های خود، مردم را به سرمایه گذاری در بورس سوق دادند!

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در این خصوص نوشت:
گفتگوی خبری ویژه چهارشنبه شب، تلاش برای احقاق منافع سهامداران را  به خاک مالید.
از متولیان  مقصر دفاع کردند و یک حرف صحیح از دل این گفتگو در نیامد. افسوس از زمانی که به دنیال یک راهکار منطقی پای این برنامه صرف شد.

افزایش نرخ سود بانکی، ثمره عدم عرضه دارایی های غیر بانکی بانک ها و دولت، در زمان وجود تقاضا در فروردین و اردیبهشت ۹۹ در بورس بود.
ناکارآمدی و سو مدیریت از همه ارکان بازار سرمایه هویداست.

متاسفانه و منفعلانه، قالیبافِ رسانه (مجری گفتگوی خبری) و مدعوین بانکی برنامه می گویند که، مردم ضرر کرده اند و نمیتوان کاری برای آنان انجام داد. مثلث سه قالیباف، مجلس، بورس و رسانه در انفعال کامل برای احقاق حقوق  و منافع سهامداران قرار دارند.

بخش مهم و مضحک گفتگوی ویژه خبری، این بود که وابستگان بانکی بازار سرمایه، در شبکه دو سیما، در حال دفاع از بازار سرمایه بودند.

آدرس های غلط را به عنوان راه حل ارائه می دادند، درحالیکه مهمترین راه حل کاهش نرخ سود بانکی، حرفه ای و بلندمدت کردن بازار است.

در گروه پیشکسوتان بازار سرمایه که در سیطره پیشکسوتان بانکی است، واقعیات را پشت ادبیات به اصطلاح  محترمانه خود ، قایم می کنند و به بقیه  می گویند چه ادبیات سخیفانه ای!!

ارسال نظر