تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹
رزم حسینی در سفر به هرمزگان انجام می‌دهد؛

بررسی میدانی وزیر صنعت از وضعیت ترخیص کالا‌های اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالا‌های اساسی و بازدید میدانی از روند ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات و بنادر، عصر امروز (جمعه) به استان هرمزگان سفر می‌کند.

اقتصاد۲۴- علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت در این سفر یک روزه، در جلسه ای با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط، راهکارهای تسریع در انجام امور و سرعت‌بخشی به روند ترخیص کالاها را بررسی می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره تاکید کرده است که تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به عنوان یکی از مهمترین اولویت های کاری این وزارتخانه است.

پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر سرعت ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات کشور گفته بود: براساس دستور رییس‌جمهوری قرار است نسبت به ترخیص کالاهای اساسی در گمرک به فوریت اقدام شود و دراین باره هماهنگی خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی صورت گرفته است.

رزم‌حسینی در جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار افزود: ستاد تنظیم بازار روز دوشنبه هر هفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای موثر این ستاد شامل وزارتخانه جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی تشکیل می شود.


بیشتربخوانید:وزیر صمت: عده‌ای به فعالیت رانتی عادت کرده‌اند


به گفته وی، هماهنگی خوبی بین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی انجام گرفته که در این ارتباط، در چند روز گذشته نشست های خوبی با رییس کل بانک مرکزی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ترخیص کالاهای اساسی و ضروری کارخانه ها در گمرکات ایران به طور حتم با فراوانی کالاها در بازار، تاثیر قیمتی آن در بازار مشاهده می شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر