تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
در نخستین ساعت از معاملات بورس چه گذشت؟

رشد ۱۹ هزار واحدی شاخص بورس زیر آبشار عرضه حقوقی‌ ها

بورس با وجود آغازی پرتقاضا در ادامه کار با عرضه سنگین حقوقی ها در اغلب نمادها همراه شد و سپس به افزایش مجدد تقاضا تن داد.

اقتصاد۲۴ -هر چند که بازگشت شاخص بورس و آغاز روند صعودی مجدد آن قطعی به نظر می رسد،اما همچنان عرضه های هماهنگ حقوقی ها تردیدهایی را در دل سهامداران و سرمایه گذاران به وجود می آورد.

امروز نیز همچون روز گذشته از نخستین دقایق پیش گشایش تا ۱۰ دقیقه نخست معاملات کلیت بازار با افزایش تقاضا همراه بود، اما در ادامه اغلب نماد‌ها با عرضه هماهنگ حقوقی‌ها همراه شدند و برای دقایقی بازار به سمت هیجانی شدن رفت.

اما با شکل گیری مجدد صفوف تقاضا ورق به سمت روند رو به رشد بازگشت و صفوف خرید یکی پس از دیگری پدیدار گشت.

شاخص کل با وجود گذر از رشد ۲۰ هزار واحدی در ۱۵ دقیقه نخشت معاملات به دلیل عرضه هماهنگ حقوقی‌ها با عقب نشینی به زیر ۲۰ هزار واحد بازگشت و به رشد ۱۹ هزار و ۷۸۲ واحدی بسنده کرد.

البته تحلیل تکنیکال حکایت از یک مقاومت در عدد یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی شاخص دارد که با توجه به حجم مثبت و قابل قبول معاملات طی امروز و روز گذشته احتمال گذر از این مقاومت دور از انتظار نخواهد بود.

اما معاملات فرابورس نیز با رشد نسبی همراه بود و آیفکس توانست با رشد ۱۲۲ واحدی به کانال ۱۶ هزار بازگردد.

آنچه مسلم است عرضه شرکت های حقوقی م برخی بازارگردانان در این محدوده ها شاید به دلیل تلاش شاخص برای کف سازی به نظر برسد،اما هماهنگی این حرکت سبب کاهش مجدد اعتماد تازه به دست آمده سرمایه گذاران خواهد شد.اعتمادی که پس از سقوط تاریخی بورس حتی نمی تواند به راحتی شکل بگیرد.

 

ارسال نظر