در هفت ماهه امسال همچنین ۴۶ هزار و ۷۹۷ دستگاه وانت تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲.۷ درصدی داشته است.
همچنین تولید اتوبوس، مینی بوس و ون در این مدت افت ۹ درصدی تجربه کرد و به ۹۹۶ دستگاه رسید.
این عملکرد خودروسازان داخلی در شرایط تداوم کرونا، تحریمهای خارجی و تامین نشدن به موقع و کافی مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز قطعه سازان خودرویی قابل توجه است.
پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات خودرویی کشور، گفت: باید شرایط برای عبور از انحصار دو شرکت بزرگ خودروسازی و افزایش تولیدات با هدف رقابت پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم شود.
بیشتربخوانید: بزرگترین رقبای خودروساز جهان کدام اند؟
«علیرضا رزمحسینی» افزود: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش تولیدات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکتهایی که توانمندی لازم در این عرصه را دارند در دستور کار است تا بتوان انحصار موجود را از بین برد.
وی معتقد است: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای ساماندهی بازار خودرو باید با اجماع نظر دولت، مجلس و همه کارشناسان و متخصصان این حوزه باشد.
افزایش تولید کمباین و تراکتور
بررسی آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از رشد تولید ماشینآلات کشاورزی تا پایان مهرماه است.
در هفت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۷۳ دستگاه تراکتور توسط کارخانجات داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴.۶ درصدی نشان میدهد.
همچنین تولید ۳۴۷ دستگاه کمباین حاصل تلاش صنعتگران داخلی است. این آمار در همسنجی با سال گذشته حاکی از رشد ۴۲.۸ درصدی است.