وی گفت: متاسفانه در سایه عدم نظارت کافی و موثر، مافیا قدرتمندی در صنعت خودرو شکل گرفته که با مرور زمان بزرگتر و قلدرتر شده است.
بیشتر بخوانید: راهکاری برای کوتاه شدن دست دلالان
کریمی با طرح این سوال که بررسی و نتیجه تحقیق و تفحص مجلس قبل به کجا رسید و چرا منتشر نشد، خاطر نشان کرد: عمق نفوذ مافیا در صنعت خودرو از لایه تولید گذشته و به سطح انتشار اطلاعات هم سرایت کرده است.
این فعال صنعت خودرو ورود قوه قضائیه به خودرو را که منجر به دستگیری برخی مدیران خودروسازی گردید، اقدام مبارکی تلقی کرد و گفت: قطعا نحوه نظارت بر رفتار شرکتهای خودروسازی میبایست مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار گیرد تا قبل از وقوع هر فسادی و حرکت جریانهای مافیایی، اقدامات لازم صورت گیرد.
کریمی ممنوعیت واردات را از آن دست اتفاقات دانست که منافع آن در وهله اول به جیب مافیا پشت پرده صنعت خودرو میرود و گفت: با اعمال نفوذ، تعرفه واردات خودرو به صورت سرسام آور و ناگهانی و بدون توجیه و ضابطه، افزایش مییابد و سپس بعد از آن با ممنوعیت کامل واردات خودرو، زمینه برای افزایش قیمت خودروهای داخلی مهیا میشود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو برای رشد و ارتقا نیاز به جراحی دارد، گفت: اصلاح ساختارها توسط دستگاههای حاکمیتی، سیاست گذار و نظارتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که البته به دلیل قدرت مافیا پشت پرده، بدون هزینه نخواهد بود.