تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
کارشناس بورس مطرح کرد؛

کاهش واسطه گری‌های مخرب با عرضه ملک در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اعتماد به قیمت و شرایط ملک در بورس کالا حرف اول را می‌زند و خریداران با اطمینان خاطر می‌توانند در حراج املاک شرکت کنند.

اقتصاد۲۴ -به گفته این کارشناس بازار سرمایه، رفته رفته با انجام چندین معامله اعتماد بزرگی در میان خریداران ملک در بورس ایجاد می‌شود و از طرفی در بورس کالا، چون کشف قیمت عادلانه و براساس عرضه و تقاضا است، نهاد‌های دولتی، بانک‌ها و سایر بخش‌های عمومی می‌توانند با قیمت عادلانه تری اموال خود را به فروش برسانند.

وی افزود: رونق معاملات املاک دولتی و خصوصی در بورس کالا، بازار ملک به خصوص مزایده‌ها را به سمت شفافیت می‌برد و از واسطه گری‌های مخرب که عامل افزایش کاذب قیمت می‌شد جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری‌های صحیح براساس نظر کارشناسی شده، وجود فضای سالم و رقابتی باعث جذب مشتریان بیشتر شده و پیش بینی می‌شود عرضه‌های املاک و اراضی بسیار موفق دنبال شود.


بیشتر بخوانید:چگونه با ۳۵ میلیون تومان وام ۲۴۰ میلیونی بگیریم؟


وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای برنامه فروش املاک مازاد خود، یک قطعه زمین محصور شده واقع در شهرستان دماوند را به قیمت پایه ۱۳۰ میلیارد ریال در تاریخ ۹ آذر ماه امسال در بورس کالای ایران روی میز فروش می‌گذارد.

این قطعه زمین به مساحت ۳۶۲۳.۴۵ مترمربع دارای سند شش دانگ واقع در شهرستان دماوند- دشت مشاء است و تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۳.۹ میلیارد ریال معادل سیصد و نود میلیون تومان (۳ درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر