تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹
عضو هیأت مدیره بانک پاسارگاد عنوان کرد:

سهام کامودیتی‌ محور در کانون توجه سرمایه گذاران بورس

بازار سرمایه شفاف‌ترین و نقدشونده‌ترین بازار کشور است که با ثبات شرایط، حرکت خود را در مسیری صعودی با شیب ملایم ادامه می‌دهد.

اقتصاد۲۴ -عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد، ضمن بیان مطلب فوق به عصرمالی گفت: بازار سرمایه در هر کشوری از جمله ایران، میزان الحراره اقتصاد به شمار می‌رود و رویداد‌ها و اتفاقات داخلی و بین المللی بر روند بازار اثر می‌گذارد.

علی اکبر امین تفرشی ادامه داد: در کشورمان به دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه، علاوه بر موارد یاد شده، ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک نیز وجود دارد که بخشی از رفتار‌هایی که در بازار دیده می‌شود، ناشی از تاثیرات روحی و روانی بر تصمیم‌های سرمایه گذاران است.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت پارس آریان، با اشاره به نوسانات قیمتی سهام شرکت‌ها در معاملات روز گذشته بازار سهام، ابراز داشت: برای مثال، به دلیل اخباری که بر سر اجرای پروتکل الحاقی میان مجلس و دولت شنیده شد، بازار سهام در ابتدا روندی منفی را در پیش گرفت، اما در میانه راه، بازار متعادل شد و شاهد شکل گیری تقاضا بودیم. در عین حال، دلار هم که روندی نزولی داشت، تغییر رویه داد و به سمت افزایش گام برداشت.

وی با اشاره به خروج تعدادی از سهام داران حقیقی از بازار در زمان ریزش قیمت ها، گفت: با توجه به تعدیل‌های انجام شده در قیمت سهام شرکت‌های مختلف، این روزها، شاهد انتشار گزارش‌های عملکرد شش ماهه شرکت‌ها هستیم. بخش عمده‌ای از این گزارش‌ها حاکی از بازده خوب و عملکرد مثبت گروه‌ها و صنایع است که می‌تواند آینده‌ای مثبت را برای بازار سرمایه نوید دهد.


بیشتر بخوانید:پیش‌بینی روند صعودی بورس تا پایان پاییز/ شاخص به یک و ۶۰۰ می‌رسد!


مدیرعامل شرکت پارس آریان با اشاره به اینکه جمع بندی‌ها نشان از ورود قیمت‌ها به فاز صعودی دارد، تاکید کرد: البته این روند صعودی، شیبی ملایم‌تر از ابتدای سال خواهد داشت و متعادل‌تر می‌شود.

عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس، به بهبود قیمت جهانی نفت و شرایط مناسب بازار‌های کالایی مانند مس، روی و فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: این روز‌ها محصولات پتروپالایشی نیز در بازار‌های بین المللی با روندی صعودی معامله می‌شوند. از همین رو انتظار می‌رود که شرکت‌های کامودیتی محور و دلار محور در بازار سرمایه ایران، مورد توجه بیشتر سرمایه گذاران باشند.

تفرشی به کاهش میانگین نسبت قیمت به عایدی سهام شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: با اصلاح‌های انجام شده از مرداد ماه تا کنون، حود ۳۵ تا ۵۰ درصد قیمت سهام شرکت‌های بنیادی کاهش داشت و بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری بر روی این سهام فراهم کرد.

این کارشناس بازار‌های مالی به مقایسه سایر بازار‌ها با بازارسرمایه پرداخت و تصریح کرد: بازار سهام، نقدشونده‌ترین و در عین حال، شفاف‌ترین بازار کشور است که شفافیت آن به عینه دیده می‌شود و با توجه به پتانسیل‌های موجود امکان جذب نقدینگی بیشتری را دارد.

وی در پایان تاکید کرد: چنانچه شرایط اقتصادی و سیاسی به همین روند ادامه یابد و اتفاق غیرمنتظره‌ای را شاهد نباشیم، بازار سرمایه تا پایان سال، روندی صعودی با شیبی ملایم در پیش دارد.

منبع: عصر مالی
ارسال نظر