تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
با انتشار دو اطلاعیه از سوی بورس و فرابورس:

قطعی شدن دو عرضه اولیه برای روز چهارشنبه/ مجموع نقدینگی مورد نیاز چقدر است؟

عرضه اولیه یک سهم بورسی و یک سهم فرابورسی برای چهارشنبه قطعی شد،اما با وجود تعداد سهم پیش بینی شده برای هر کد همیشه میزان کمتری اختصاص می یابد.

اقتصاد۲۴ -عرضه اولیه سهام «شرکت پتروشیمی بوعلی سینا» با نماد «بوعلی» روز چهارشنبه (۱۹ آذر ماه) در بورس تهران انجام می‌شود.

 آگهی عرضه اولیه سهام شرکت "پتروشیمی بوعلی سینا" با نماد «بوعلی» منتشر شد که مطابق آن روز چهارشنبه (۱۹ آذر ماه) تعداد ۴۲۰ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "محصولات شیمیایی" گروه و طبقه "تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:آخرین اخبار از اعطای کارت سهام عدالت


در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۲۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۳۹ هزار و ۳۶۰ ریال تا ۴۱ هزار و ۴۳۰ ریال تعلق می‌گیرد.ثبت سفارش این نماد در روز سه شنبه و عرضه اولیه آن چهارشنبه صورت می گیرد.

با وجود این که برای هر کد میزان نقدینگی ۸۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است،اما بر اساس مشارکت ۴.۵ میلیونی در آخرین عرضه اولیه بازار، به نظر میرسد احتمالا به هر کد بورسی حداکثر ۷۰ سهم تخصیص خواهد یافت تا نقدینگی مورد نیاز هر کد مبلغ تقریبی ۲۹۰ هزار تومان باشد.

عرضه اولیه فرابورسی چهارشنبه

سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن با نماد (وکبهمن ۱) به روش ثبت سفارش عرضه می‌شود. هر چند که عرضه اولیه این نماد روز چهارشنبه است، اما ثبت سفارش سه شنبه ۱۸ آذر از ۱۳ تا ۱۷ و برای هر کد حداکثر ۱۰۰ سهم است که با حداکثر قیمت ۱۴۴۸۴ ریال ثبت سفارش می‌شود.

در عرضه اولیه سرمایه گذاری کوثر بهمن، تعداد ۲۵۰ میلیون سهم قابل عرضه به عموم است، که با فرض مشارکت ۴.۵ میلیونی (بر اساس مشارکت آخرین عرضه اولیه) احتمالا به هر کد بورسی حداکثر ۵۵ سهم تخصیص خواهد یافت تا نقدینگی مورد نیاز برای وکبهمن، مبلغی کمتر از ۸۰ هزار تومان باشد.

ارسال نظر