تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹
حداقل با چقدر می‌توان گوشی تلفن همراه خرید؟

ارزان‌ترین گوشی‌های بازار کدام اند؟ + جدول

ارزان‌ترین گوشی‌های بازار چقدر قیمت دارند و حداقل با چقدر بودجه می‌توان یک گوشی تلفن همراه خرید؟

اقتصاد۲۴ - بازار تلفن همراه و قیمت آن، همیشه با نوسان همراه بوده است. برخی از کاربران بودجه بیشتری در اختیار دارند و با توجه به کارکرد گوشی‌های مختلف، دست به انتخاب می‌زنند و برخی دیگر، بودجه اندکی دارند و بر اساس این بودجه، به سمت انتخاب مدل‌ها می‌روند.
 
در این گزارش به برخی گوشی‌هایی اشاره می‌شود که قیمت کمتری در بازار دارند و به نوعی ارزان‌ترین‌های بازار هستند. البته شکی نیست که شاید استعلام قیمت از بازار، اندکی با این نرخ‌ها تفاوت داشته باشد. نرخ‌های اعلام شده در این گزارش بر اساس اطلاعات مربوط به سایت‌های اینترنتی و معاملات آنلاین گوشی‌های تلفن همراه آکبند است.
 
اگر بخواهیم ارزان‌ترین گوشی‌های بازار را معرفی کنیم، بخش مهمی از آن مربوط به گوشی‌هایی است که برخلاف مدل‌های جدید موجود در بازار، هوشمند نیستند و تنها برای کارهای ابتدایی مثل برقراری تماس و ارسال پیام مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند که هنوز هم این مدل گوشی‌ها مشتری خود را دارند و در بازار پرطرفدار هستند.

ارزان‌ترین گوشی چند؟

کمترین قیمتی که برای این مدل گوشی‌ها می‌توان پیدا کرد، 318 هزار تومان است که مربوط یک گوشی تک سیم کارت و دکمه‌ای است. اگر بخواهید گوشی مورد استفاده‌تان دو سیم کارت باشد، قیمت قدری متفاوت‌تر شده و تا 357 هزار تومان هم می‌رسد.
آن مدل از گوشی‌های تلفن همراه که رنگی بوده و ظاهر جذاب‌تری دارند، تا 400 و 435 هزار تومان هم قیمت خورده‌اند. بسته به اینکه از چه برند و با چه استانداری این مدل‌‎های گوشی تلفن همراه را انتخاب کنید، قیمت ممکن است تا 800 هزار یا یک میلیون تومان هم افزایش یابد.

حداقل قیمت یک گوشی هوشمند

اما قطعا بخشی از این ارزانی نسبی، به دلیل غیرهوشمند بودن این مدل‌هاست. اگر بخواهیم نگاهی هم به گوشی‌های ارزان بازار که هوشمند هستند بیاندازیم، به قیمت‌های یک میلیون 700 تا یک میلیون 800 هزار تومان می‌رسیم که البته از برندهای معروفی نیستند. اگر برند انتخابی قدری شناخته شده باشد، حداقل قیمت موردنیاز برای خرید یک گوشی هوشمند به 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.
مواردی که در تنوع گوشی تلفن همراه و البته قیمت آن تاثیر می‌گذارد، حافظه، ظرفیت باتری، تعداد سیم کارت، کیفیت دوربین و سایز صفحه نمایش است. در جدول زیر، قیمت برخی از این گوشی‌ها را مشاهده می‌کنید.
 
 

مدل

قیمت (تومان)

    گوشی موبایل نوین سان مدل X6 تک سیم کارت

318000

گوشی موبایل ارد مدل 105C دو سیم کارت

357.000

گوشی موبایل ارد مدل 216i دو سیم کارت

435.000

گوشی موبایل تکنو مدل F2 دو سیم‌ کارت ظرفیت 8 گیگابایت

1.759.000

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01 Core SM-A013G/DS دو سیم کارت ظرفیت 16 گیگابایت

2.459.000

گوشی موبایل آنر مدل 8S KSA-LX9 دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت

2.999.000

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر