تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بررسی داد و ستد بازار سهام امروز یکشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۳؛

کامبَک شاخص بورس با قدرت پالایشی ها/ عبور از سُرخی به فردا موکول شد!

صبح امروز معاملات بورس با فشار عرضه در اغلب نمادها وارد فاز منفی شد،اما خبر موافقت مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاهها سبب تحرّکی محسوس در نمادهای پالایشی و سپس سرایت آنها به سایر گروههای بورسی شد.

اقتصاد۲۴ -معاملات امروز بورس همچون روزهای گذشته این بازار با داد و ستد پرحجم و متمایل به منفی در اغلب نمادها آغاز شد و افت نماگر بازار را در ساعات نخست معاملات در پی داشت.اما انتشار یک خبر مهم و موثر بر گروه پرحاشیه پالایشی ورق معاملات را برای این نمادها و مجموع بازار برگرداند.

به طوری که شاخص کل بورس تحت تاثیر افزایش پرقدرت تقاضا در نمادهای لیدر پالایشی همچون شبندر و شپنا پس از برخوردبه کف یک میلیون و ۵۰۹ هزار واحد کامبک کرده و به مسیر صعودی بازگشت.

در نهایت در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس پس از جبران بخشی از افت خود با عقبگرد ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۵۱ واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز همنوا با شاخص کل دچار نزول و کامبک شد و در پایان بازار به افت ۸۲۰ واحدی و ارتفاع ۴۵۶ هزار و ۹۳۵ واحد رضایت داد.

معاملات امروز نماد پتروشیمی نوری به دلیل بازگشایی مثبت خود شاخص بورس را تحت تاثیری افزایشی قرار داد.همچنین پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی خلیج فارس نیز با اثری رشدی بر نماگر کل بورس در معاملات امروز ظاهر شدند.

سه گروه همچنان در تردید

با وجود تاثیر لیدری امروز نمادهای پالایشی بر کلیت بازار، اغلب نمادهای سه گروه بانکی،فلزی و خودرویی همچون وبصادر،وبملت،وتجارت،فولاد،فملی،خودرو و خساپا چراغ سبزی به پالایشی ها نشان نداده و با وجود حجم های سنگین تغییر فاز محسوسی را در معاملات امروز نشان نداند.

کوتاه از فرابورس

با وجود عقبگرد اندک فرابورس در معاملات پرعرضه صبح امروز این بازار نیز تحت تاثیر اخبار مثبت بورس با واکنشی افزایشی همراه شد؛به طوری که پس از جبران افت خود توانست از فاز منفی عبور کرده و اندکی به سبزی بگراید.

نماگر آیفکس امروز با رشد اندک ۳ واحدی تغییر محسوسی در رکود رشدی خود ایجاد نکرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحدی ایستاد.

در مجموع بازار‌های بورس و فرابورس امروز بیش از ۱۶ هزار و ۱۵۲ هزار میلیارد سهم در حدود ۲ میلیون و ۷۳۸ معامله داد و ستد شد.

در مجموع معاملات این بازار‌ها ارزش معاملات ۲۱ هزار و ۴۹۴ هزار میلیارد برآورد می‌شود.

ارسال نظر