تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
بررسی یک ساعت نخست معاملات؛

سهام بانکی به استقبال FATF رفتند!/ شاخص بورس درگیر مقاومت است؟

انتشار خبر اجازه رهبری برای تمدید بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابتدای بازار گروه بانکی را با استقبال بیشتری همراه کرد ،اما در ادامه عرضه های هماهنگ بازارگردانان از شیرینی معاملات کاست.

اقتصاد۲۴ -بورس اوراق بهادار تهران دیروز و امروز تحت تاثیر دو خبر موافقت مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاهها و خبر مجوز رهبری برای تمدید بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقاضا در کلیت بازار به ویژه در گروههای موثرتر همراه شد.

با وجود این که شاخص بورس تحت تقاضای صبحگاهی با ثبت رشد بیش از ۱۰۰۰ واحدی کار خود را آغاز کرد، اما در ادامه با افزایش عرضه‌ها به سمت بازگرداندن این رشد پیش رفت. یه طوری که تا مرز قرمز پوشی عقبگرد کرده و تنها در پایان معاملات با رشد اندک ۱۶۶ واحد همراه شد.

با وجود تاثیر افزایشی سه لیدر بانکی یعنی وبملت،وپارس و وتجارت و همچنین لیدر پتروشیمی ها یعنی فارس،این نمادهای فلزی فملی و فولاد هستند که تا لحظه تنظیم خبر به همراه نماد تاپیکو در افت شاخص موثرتر واقع شده اند.

البته وضع شاخص کل هم وزن قدری بهتر است و در یک ساعت نخست معاملات ۱۵۶۷ واحد رشد را به ثبت رسانده است.

کوتاه از فرابورس

شاخص فرابورس زیر بار عرضه ها تاب نیاورده و با افت ۳۶ واحدی در پایان یک ساعت نخست معاملات همراه است.

نمادهای آریا،غصینو،زاگرس،ذوب و فرابورس افت این نماگر را سبب شده اند.

تا لحظه تنطیم این خبر ارزش معاملات در محدوده ۶ هزار ۷۳۴ هزار میلیارد تومان قرار دارد.

نزدیکی به محدوده مقاومتی شاخص کل بورس سبب احتیاط حقیقی ها و افزایش عرضه ها شده است،اتفاقی که پیش بینی می شود در ساعات باقیمانده از بازار با تقویت طرف تقاضا به سمت سبزپوشی اغلب نمادها برود.

ارسال نظر