تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
بررسی داد و ستد بازار سهام امروز دوشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۴؛

عقبگرد ۳۱ هزار واحدی شاخص بورس به کانال یک و ۴۰۰/ بازارگردانی بازار را زمین گیر کرد

شاخص بورس امروز با عرضه‌های ادامه دار بازارگردانان زمین گیر شد و ضمن از دست دادن حمایت روانی یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد بار دیگر به کانال پایین‌تر نزول کرد.

اقتصاد۲۴ -معاملات امروز بازار سرمایه که می توانست تحت تاثیر اخبار مثبت گروههای لیدری همچون گروه بانکی و پترو-پالایشی روی مثبتی به خود بگیرد،با عرضه های سنگین و هماهنگ بازارگردانان به صف فروش کشیده شد.

گرچه الزام بازارگردانان به جمع آوری صفوف فروش وظیفه نخست این حقوقی ها در بازار است،اما عرضه های سنگین و هماهنگ آنان خود سبب به گِل نشستن بازار پس از هر تکانه کوچک رشدی تا به امروز بوده است.

بر این اساس بورس امروز با شروعی مثبت و ضعیف از میانه راه درگیر عرضه های سنگین شد و به تدریج در اغلب نمادها صفوف فروش نمایان شد. شاخص بورس در انتهای معاملات با عقبگرد ۳۱ هزار و ۶۳۲ واحدی ضمن از دست دادن مجدد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تا ارتفاع یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۲۶ واحد افت کرد.

شاخص هم وزن نیز امروز زیر فشار عرضه ها تاب نیاورد و با همنوایی با شاخص کل ۴ هزار و ۳۳۱ واحد یعنی معادل ۰.۹۵ درصد از رشد خود را از دست داد.

نمادهای لیدر فلزی همچون فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی بر روند شاخص بورس در معاملات امروز را رقم زدند.فارس،شستا،تاپیکو،کگل و اخابر نیز به ترتیب پس از این دو نماد بر روند کاهشی این شاخص موثر واقع شدند.

کوتاه از فرابورس

امروز نماگر آیفکس نیز ۲۷۴ واحد در کانال ۱۹ هزار واحدی افت کرد و میانه این کانال را نیز از دست داد.پتروشیمی های آریا،زاگرس و مارون به ترتیب بر روند کاهشی این نماگر تاثیرگذار بودند.

ارزش معاملات امروز در مجموع تابلو‌های بورس و فرابورس به ۲۰ هزار و ۹۵۱ هزار میلیارد رسید.

امروز با وجود منفی بودن کلیت بازار برخی نمادهای فرابورسی در تابلوهای رنگی با صف خرید نیز همراه بودند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دیگه شورشو در اوردین دلال بازی
ارسال نظر